اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ همشهری به مجله تایم +عکس


شماره جدید با موضوع بررسی عوامل منطقه‌ای و بین‌المللی در شکل گیری داعش و بحران عراق منتشر شد.

همشهری آنلاین: شماره جدید با موضوع بررسی عوامل منطقه‌ای و بین‌المللی در شکل گیری داعش و بحران عراق منتشر شد.
 
در پرونده «بحران عراق» در کنار بررسی علل و عوامل حوادث اخیر در عراق، چگونگی تاسیس و قدرت گیری گروهک داعش، نقش بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی در شکل گیری آن و پیامدهای منطقه‌ای گسترش رادیکالیسم و هویت تکفیری و ... آورده شده است.
 
در پرونده ویژه این شماره با عنوان جهان اسلام، در کنار متن سخنرانی و پرسش و پاسخ گراهام فولر درباره جهان بدون اسلام، مسائل و مباحثی چون همگرایی و هویت در جهان اسلام، جهان اسلام و چگونگی برخورد با مسئله تفرقه، خاورمیانه اسلامی و پیچ تاریخی نظام بین‌الملل، چالش‌های جهان اسلام، روند گسترش منازعات فرقه‌ای در جهان اسلام، بازتاب انقلاب اسلامی در جهان اسلام، حیات رژیم صهیونیستی در جغرافیای جهان اسلام، جهان اسلام و گزینه راهبردی رهبری، جنبش‌های اسلامی و.... مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
 
در بخش سازمان‌های بین‌المللی نیز نگاهی به دو سازمان همکاری‌های اسلامی و سازمان هشت کشور مسلمان در حال توسعه انداخته شده است.
 
در بخش گفت‌و‌گو  نیز با محمد مهدی آخوندزاده معاون سابق حقوق و بین‌المللی وزارت خارجه، علی آهنی سفیر ایران در فرانسه، عدنان محمود سفیر سوریه در تهران و الکساندر سرگئی ویچ ساماروسکی سفیر سابق اوکراین در ایران آورده شده است.
 
در شماره جدید همشهری دیپلماتیک در کنار پرونده‌های اصلی، موضوعات و رویدادهای مانند جهانی شدن و شهرهای جهانی، چالش‌‌ها و فرصت‌های آینده نفتی چین، جایگاه مسائل نظامی در مذاکرات هسته‌ای، برگزاری انتخابات سوریه، آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، پیامدهای انتخابات هند، چالش‌های پیش روی حاکم جدید مصر، ریشه‌یابی اوضاع و تحولات لیبی، روسیه و مناقشات جاری در قفقاز بزرگ و ... به قلم کارشناسان و صاحبنظرانی چون محمدرضا دهشیری، محمد‌باقر خرمشاد، سید سلمان صفوی، ابراهیم متقی، جعفر حق پناه، حمیدرضا دهقانی پوده، ماشاالله شاکری، صادق ملکی، علیرضا آیتی، دبورابوردن، یوجان ساوتین، عبدی شوریه، سرگئی مارکدانوف و...آورده شده است.

تصویر جلد همشهری دیپلماتیک در پاسخ به مجله تایم (+عکس)

جلد همشهری دیپلماتیک درباره تحولات عراق

تصویر جلد همشهری دیپلماتیک در پاسخ به مجله تایم (+عکس)

جلد مجله تایم درباره تحولات عراق


ویدیو مرتبط :
اولاف در مجله همشهری!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس هاشمی رفسنجانی روی مجله تایم


یکی از شماره های قدیمی تایم پس از ماجرای مک فارلین در دهه 60

یکی از شماره های قدیمی تایم