اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ هاشمی به جنجال درباره «خلیفه اول»


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: "موضوع سخنرانی من، تنازع بود و آنچه درباره موضوع خلیفه اول گفتم این بود كه بر سر این موضوع نباید نزاع كنیم، اما اینكه اعتقاداتمان باید محفوظ بماند قابل تردید نیست."

تابناک: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال روزنامه جمهوری اسلامی درباره اظهارات هفته گذشته ایشان در سخنرانی اختتامیه كنفرانس وحدت در موضوع خلیفه اول گفت: "موضوع سخنرانی من، تنازع بود و آنچه درباره موضوع خلیفه اول گفتم این بود كه بر سر این موضوع نباید نزاع كنیم، اما اینكه اعتقاداتمان باید محفوظ بماند قابل تردید نیست."

بعضی رسانه‌های مجازی هفته گذشته تلاش كردند با تحریف اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چنین وانمود كنند كه ایشان گفته است اینكه خلیفه اول چه كسی است یك موضوع تاریخی است و نباید مطرح باشد!

متن كامل مصاحبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با روزنامه جمهوری اسلامی كه به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده، در دهه فجر منتشر خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
جنجال و هو شدن حسن عباسی و پاسخ ایشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ ثمره هاشمی به حسن روحانی



 

 پاسخ ثمره هاشمی به حسن روحانی

 

دستیار ارشد رییس جمهوری درباره اظهار نظر اخیر حسن روحانی درخصوص قرار داشتن موضوع هسته ای ایران در شورای امنیت، تاكید كرد كه ارسال این موضوع به شورای امنیت برای تهدید ملت ایران بوده ولی این تهدید در اراده ملت ما تاثیری ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید مجتبی ثمره هاشمی این اظهارات را روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مسوول سابق پرونده هسته ای ایران درباره وجود موضوع هسته ای ایران در شورای امنیت و این كه این اظهارات در آستانه مذاكرات استانبول چه پیامی دارد، بیان كرد.

ثمره هاشمی تصریح كرد: این انتظار وجود دارد كه با شروع مذاكرات همه این مسایل برطرف شود.

وی ارسال موضوع هسته ای ایران به شورای امنیت را اقدامی غیرقانونی و غیرمنصفانه توصیف كرد كه با هدف تهدید ملت ایران صورت گرفته است و گفت كه تهدید آنها در اراده ملت ایران تاثیر ندارد.

وی درباره اظهارات رییس جمهوری مبنی بر اتهام زنی در برنامه های زنده تلویزیونی در وضعیتی كه فرد امكان پاسخگویی ندارد از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران امتناع كرد و گفت كه من سخنگوی كسی نیستم.

وی همچنین درباره اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها اظهار داشت: اجرای این قانون آثار بسیار مثبتی داشته است و موجب كاهش سی درصدی در مصرف سوخت شده است.

دستیار ارشد رییس جمهور با بیان این كه اجرای این قانون مانع از تخلفات و قاچاق سوخت شده است گفت: آثار خارجی اجرای این قانون هم تا كنون خوب بوده است و دولت ها تصور نمی كردند این قانون به این خوبی اجرا شود.

وی افزود: هر قدر كه از اجرای این قانون بگذرد آثار خوب آن بیشتر متجلی می شود.

خبرنگاری از ثمره هاشمی درباره این كه آیا دور سوم سفرهای استانی تا پایان سال جاری به اتمام می رسد سوال كرد كه وی پاسخ داد: بنا بر این بود كه دور سوم سفرها تا پایان سال جاری به پایان برسد اما به دلیل شرایط آب و هوایی و مسایل پیش بینی نشده اگر این سفرها امسال به پایان نرسد تعداد اندكی از این سفرها به سال بعد موكول می شود.... / خبرگزارى جمهورى اسلامی