اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ هاشمی به ادعای عجیب عربستان


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور انجام تمهیدات انتقال پیکرهای مطهر جان باختگان منا دوباره عازم جده شد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور انجام تمهیدات انتقال پیکرهای مطهر جان باختگان منا دوباره عازم جده شد.

دکتر سیدحسن هاشمی و هیأت همراه برای پیگیری تصمیمات اتخاذ شده درباره انتقال پیکر جان‌باختگان دوباره عازم جده شد. پیش از این تاکید شده بود که هیچ ایرانی تاکنون در مکه دفن نشده و نخواهد شد و پیکرهای زائرانی که هنوز هویت دقیق‌شان مشخص نشده است برای تعیین هویت قطعی نیز بزودی به ایران منتقل خواهند شد.

وزیر بهداشت صبح امروز پس از بازگشت از جده با حضور در منا، از محل وقوع فاجعه اندوهناکی که منجر به کشته شدن هزاران نفر از حجاج شد، بازدید کرد.

هاشمی همچنین امروز از آشپزخانه مرکزی مکه بازدید کرد که به گفته وزیر بهداشت روند خدمات به حجاج در حال حاضر به صورت عادی در جریان است.

همچنین وزارت بهداشت، ادعای رسانه‌های سعودی مبنی بر این‌که هاشمی در کنفرانس مطبوعاتی با همتای سعودی خود،حادثه منا را خواست خدا و امری خارج از کنترل دانسته است،به شدت تکذیب کرد.

این وزارتخانه در ادامه متن تکذیبیه خود که در وب‌دا منتشر شده آورده است:براساس گزارش‌های دریافتی از عربستان در تمام مذاکرات با مسؤولان عربستان تاکید شده است که حادثه منا ناشی از خطای انسانی و کم تجربگی مسؤولان مربوطه و قابل پیشگیری بوده و ارتباط آن به قضا و قدر غیر منطقی است.


ویدیو مرتبط :
ویدیویی از باب المندب که ادعای عربستان را تکذیب می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ ایران به ادعای اخیر عربستان



 

 

 

پاسخ ایران به ادعای اخیر عربستان

 

 به نقل از اداره كل اخبار و اطلاعات وزارت امور خارجه، ' رامین مهمان پرست' در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه عربستان گفت: انتظار داریم كه مقامات سعودی به جای اتهام زنی به دیگران، نسبت به اصلاح رویكردها و سیاست عملی خود در قبال جمهوری اسلامی ایران و كشورهای منطقه مبادرت ورزند.

مهمان پرست با ابراز تاسف از طرح اتهام واهی مداخله ایران در امور داخلی برخی كشورهای منطقه ،خواستار پاسخگویی آنها به مطالبات مشروع مردم خود شد و دامن زدن به اختلافات بین كشورها را به نفع دشمنان منافع منطقه عنوان كرد.

وی با اشاره به مسالمت آمیز بودن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران افزود : همواره تاكید كرده ایم كه همه كشورها باید در جهت خلع سلاح جهانی همكاری و مشاركت جدی نمایند و طرح ادعاهایی مبنی بر نگرانی از فعالیت صلح آمیز هسته ای كشورمان از سوی محافل غربی و صهیونیستی در جهت فرافكنی و فرار به جلوی آنها از داشتن كلاهكهای هسته ای و تهدید امنیت منطقه و جهان است .... /irna.ir