اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ لاریجانی به شوخی‌های پورمحمدی


علی لاریجانی نسبت به سخنرانی‌های علی‌اصغر پورمحمدی در خصوص رؤسای سابق و جدید صدا و سیما، واکنش نشان داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: علی لاریجانی نسبت به سخنرانی‌های علی‌اصغر پورمحمدی در خصوص رؤسای سابق و جدید صدا و سیما، واکنش نشان داد.

پاسخ لاریجانی به شوخی‌های پورمحمدی: من فکر می‌کنم مشکل اصلی آقای سرافراز همین آقای پورمحمدی باشد

مراسم تودیع دكتر سرافراز رئیس پیشین سازمان صدا و سیما و معارفه دكتر علی عسكری به عنوان رئیس جدید سازمان صدا‌وسیما روز گذشته با حضور مقامات كشوری، هنرمندان، مدیران سازمان صدا و سیما و اصحاب رسانه آغاز شد.

*حجت‌الاسلام رسول محلاتی به نمایندگی از حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی - رییس دفتر مقام معظم رهبری - حکم رهبری را قرائت و به عبدالعلی علی‌عسکری اهدا کرد.

*در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صداوسیما، علی‌اصغر پورمحمدی - معاون سیما - در ابتدا اعلام کرد که قرار نبوده است سخنرانی کند اما به من گفتند چون شما پیرمرد محترم معاونت سیما هستید سخنرانی کنید. پورمحمدی اضافه کرد: من سخنرانی بلد نیستم اما قبل از انقلاب سخنرانی‌های پرشوری میکردم.
 
*معاون سیما که همیشه شوخی را در مراسم‌های جدی در الویت قرار می‌دهد ضمن شوخی با رئیس جدید رسانه ملی گفت: یک نکته کاری هم بگویم که استفعا کلا چیز خوبی نیست و با آن موافقت می شود. سعی کنیم استعفا ندهیم و از مکتب تی پا استفاده کنیم. آقای علی‌عسگری شما استعفا ندهید که پذیرفته می‌شود.

*دکتر سرافراز با اشاره به طرح موضوع استعفا از سوی پورمحمدی گفت: من به بخش سنتی استعفا می پردازم که استعفا به معنی طلب عفو کردن است و از همه طلب عفو می کنم که در این مدت اذیتشان کردیم و امیدوارم توفیق خدمت برای همه فراهم شود.

* معاون سیما همچنین در بخشی از سخنانش گفت: نکته قابل توجه‌ای را بیان کرد: آقای سرافراز پدیده بودند٬ آقای علی عسگری هم پدیده هستند و همچنین آقای ضرغامی که واکنش علی لاریجانی در این باره جالب بود و دستش را به شکل معنی‌داری تکان داد و موجب خنده و تشویق‌های حاضران شد.

* پورمحمدی با لحن کنایه آمیزی خطاب به حسام الدین آشنا گفت: از ردیف سوم به ردیف اول بنشینید تا بودجه تامین سازمان تامین شود.
 
*در جریان سخنرانی‌های رئیس جدید و معاونان؛ صحبت‌های درگوشی و دوستانه رئیس جدید و علی لاریجانی به چشم می‌آمد.
 
*در این مراسم پس از پخش چند کلیپ و سخنرانی محمد سرافراز گفت: من نمی‌دانم پورمحمدی از من انتقاد کرد یا تعریف کرد ولی به هر حال من در این دوره ضمن تلاش‌هایی که داشتم با مشکلاتی نیز روبه‌رو بودم.

*دکتر سرافراز در جلسه تودیع خود مشکلات عدیده رسانه ملی را برشمرد و برای رئیس جدید ضمن خبر خوش درآمدزایی و بودجه بیشتر برای صدا و سیما آرزوی موفقیت کرد.

*وقتی نوبت به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی رسید در پاسخ به شوخی‌های پور محمدی گفت: من فکر می‌کنم مشکل اصلی آقای سرافراز همین آقای پورمحمدی باشد.
 
*در مراسم وداع با سرافراز از سوی علی عسکری و معاونین سازمان هدایایی به رئیس سابق رسانه ملی اهدا شد.
 
*پس از پایان مراسم تودیع و معارفه عبدالعلی علی‌عسگری رئیس جدید رسانه ملی، با حضور در جمع خبرنگاران توجه و تمرکز بر تولید با راه انداختن کارخانجات تولید کشور را اولویت اصلی رسانه ملی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد مشکلات رسانه ملی با پشتکار اعضای آن و خودش در مقام ریاست حل شود.
 
علی عسگری تعامل و همکاری با قوای سه گانه را از دلایلی دانست که رسانه ملی را به جایگاه اصلی‌اش می‌رساند.

* و اما پاسخ طنزآمیز رئیس جدید سازمان صداوسیما به اولین اقدامش در بدو ورود به سازمان؛ شروع به کار اولین برنامه‌ی ماست.

رئیس صداوسیما همچنین در خصوص اولویت‌های خود در بخش های سازمان اعم از خبر، سریال‌سازی، رادیو و ... اظهار داشت: مهمترین بخش ما سیماست؛ در تولید برنامه‌های جذاب و آموزنده و در خبررسانی قطعا تغییر و تحولاتی را خواهید دید.

علی‌عسکری سپس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تغییر معاونان سازمان تا چه میزان در اولویت شما خواهد بود، اظهار کرد: ما در این مورد کار فوری و ضربتی را در نظر نداریم.

رئیس جدید سازمان صداوسیما در پاسخ به اینکه با توجه به صحبت‌های محمد سرافراز در مراسم تودیع و معارفه مبنی بر حل شدن بدهی‌های صداوسیما، پیش‌بینی شما این است که این مشکلات چگونه حل خواهد شد؟ بیان کرد: ما در سازمان صداوسیما مشکل زیاد داریم اما تلاش می‌کنیم که آن‌ها را حل کنیم و نگذاریم که برای پرسنل سازمان مشکلی ایجاد شود.

*بنا بر این گزارش، در این مراسم، چهره‌های مختلفی نظیر علی لاریجانی، علی‌اکبر ولایتی، بیژن نوباوه، محمد صالح‌اعلا، سید رمضانعلی موسوی‌مقدم، محسن رضایی، سردار نقدی، سردار سعید منتظرالمهدی، سردار شیرازی، حسام‌الدین آشنا، حسن خجسته، حسین نوش‌آبادی، نهاوندی، جمشید مشایخی، داود میرباقری، داریوش اسدزاده، سید محمود دعایی، جواد شمقدری، محمودرضا تخشید، محمد مسعود و محمدرضا شریفی‌نیا، سید ضیاالدین دری، علی نصیریان، مسعود جعفری جوزانی، ایرج راد و ... حضور داشتند.

اجرای این مراسم بر عهده محمد رحمان نظام‌اسلامی بود.


ویدیو مرتبط :
پورمحمدی پاسخ میدهد: خاوری چگونه گریخت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه کسانی به پیشواز رئیس جدید صداوسیما آمدند؟ / از کنایه‌های پورمحمدی تا شوخی لاریجانی (+تصاویر)



آمدن «عبدالعلی علی‌عسکری» به صداوسیما و برگزاری مراسم معارفه او خالی از حواشی نبود.

به گزارش فارس، صبح امروز -سه شنبه 28 اردیبهشت ماه- مراسم تودیع و معارفه محمد سرافراز و عبدالعلی علی عسکری در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد که برخی از حواشی آن خالی از لطف نبود.

طبق اعلام قبلی قرار بود مراسم ساعت 10 آغاز شود و دعوت نامه های هولوگرام دار از قبل برای مدعوین ارسال شده بود. همچنین علی رغم تاخیرات طولانی مدتی که برای این مراسم‌ها معمول است، این مراسم تنها با 20 دقیقه تاخیر آغاز شد و البته نظم حضور مهمانان و عدم آشفتگی از نقاط مثبت آن محسوب میشد.

چهره‌های هنری بسیاری خود را به مراسم رساندند. محمدمهدی عسگرپور، سیدمحمود رضوی، محمد صالح علاء، محمد مسعود، محمدرضا شریفی‌نیا و ... آمده بودند.

نکته قابل توجه دیگر دعوت از آزاده زارعی بازیگر جوان بود که تنها بازیگر زن از قشر بانوان بود که در این مراسم حاضر شده بود.

البته حضور پیشکسوتان در این مجلس بیشتر خودنمایی می‌کرد که می‌توان از این جمله به اساتیدی نظیر محمدعلی کشاورز که با سختی آمده بود، جمشید مشایخی، ایرج راد، داوود میرباقری، علی نصیریان، داریوش اسدزاده، مسعود جعفری جوزانی و ... اشاره کرد. البته حضور مدیران و معاونان سابق رسانه ملی نیز از نکات قابل توجه مراسم بود.

شاید خیلی‌ها هم ندانند که دکتر علی عسکری داماد آیت الله شاه آبادی است و حمید شاه آبادی معاونت هنری سابق وزارت ارشاد نیز برادر همسر رئیس جدید سازمان صداوسیماست.

پورمحمدی معاون سیما امروز سخنان قابل توجهی داشت. او که صبح روز اعلام حکم رئیس جدید با گروهی از مدیران به دیدار علی لاریجانی رفته بود، درباره این دیدار برای اولین بار و به طور رسمی توضیحاتی را ارائه کرد.

او گفت: قرار نبود صحبت کنم ولی گفتند چون شما پیرمرد محترم شورای معاونین هستید باید صحبت کنید. من سخنران خوبی نیستم. دکتر سرافراز یک پدیده بود و هست، دکتر علی عسکری نیز یک پدیده بود و هست و مهندس ضرغامی هم یک پدیده بود و هست. به این خاطر می گویم پدیده که 14 یا 16 صفت رهبر معظم انقلاب برای دکتر سرافراز برشمردند که ایشان با استعفای سرافراز هم موافقت کردند.

وی افزود: ایشان کارهای بسیاری انجام دادند و یکی از دلایلی که باعث شد ناکام بمانند این بود که چندین کار را با هم می خواستند انجام بدهند. ملاحظات گوناگون و مختلفی وجود دارد که نمی گذارد شما به انقلاب مد نظرتان برسید. ایشان علی رغم روحیه انقلابی نتوانستند به آنچه می خواستند برسند. شاید هم ما مدیران ناتوان و نالایقی بودیم که نتوانستیم ایشان را همراهی کنیم. ما هرچه حقوق می گیریم باید به برنامه سازان و بازنشستگان و ... بدهیم و بودجه ای برای برنامه سازی نمی ماند.

وی تصریح کرد: ما فرستندگان پیام با هم از نگاه فرهنگی و ارزش ها با هم متفاوت هستیم و با مخاطبان بسیاری هم روبرو هستیم. اول باید با خانواده و بعد نمازگزاران مسجد و خیابان ایران، اهالی رفسنجان، همه باید راضی باشند. ما چهارشنبه پیش مشکلات خود را خدمت آقای لاریجانی گفتیم که خبر نداشتند. یکی از نقاط ضعف سرافراز همین بود که مشکلات را نمی گوید و بیان نمی کند. مثلا آقای لاریجانی که از دوستان آقای سرافراز هستند نیز وقتی ما به دیدارشان رفتیم و مشکلاتمان را گفتیم، گفتند که از این مشکلات خبر نداشتند.

پورمحمدی ضمن ابراز خشنودی از حضور آشنا در این مراسم و آوردن وی از ردیف سوم صندلی ها به ردیف اول به شوخی گفت: همین موضوع روی میزان بودجه ما تاثیر دارد. در حالی که سردار شیرازی هم اینجا حضور دارد ولی اصلا معلوم نیست کجاست. هماهنگی در کشور ما کار بسیار سختی است و سرافراز نتوانست با دولت و مجلس هماهنگ باشد ولی گام های مهمی را برداشت و امیدوارم دکتر علی عسکری در این مسیر سخت و طولانی موفق باشد.

معاون سیما در ادامه به موفقیت های سرافراز اشاره کرد و اظهار داشت: حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، تمرکز بر تولیدات بهتر به جای کمیت، چابک سازی و تلاش برای حرکت رسانه ای و ... همه از اقدامات موثری بود که ایشان انجام داد و من از تلاش ها و مجاهدت های خاموش ایشان قدردانی می کنم. ان شاءالله اگر ما هم در خدمتشان بودیم بتوانیم کار کنیم. یک نکته کاری هم بگویم که استعفا کلا چیز خوبی نیست و با آن موافقت می شود. سعی کنیم استعفا ندهیم و از مکتب تیپا استفاده کنیم.

یکی از نکات قابل توجه دیگر نیز اشتباه نظام اسلامی مجری برنامه در بیان اسامی و عناوین مهمانان بود که لاریجانی در این باره گفت: 30 سال از عمر نظام اسلامی گذشته است و سن ایشان بالا رفته و این گونه جابه جا گفتن سمت ها از وی پذیرفته شده است.

البته لاریجانی سخنان پورمحمدی رابدون جواب نگذاشت و در همین رابطه عنوان داشت: بحث های خوبی را مطرح کردند سرافزار و جناب عسگری، پورمحمدی و دیگران در خلال بحث هایشان مطالبی را مطرح کردند اما من احساس می کنم که مشکل خود پورمحمدی بود.

لاریجانی همچنین پورمحمدی معاون صدا و سیما را پدیده‌ای عجیب و غریب برشمرد و گفت: مدیریت ایشان مشکل زا است و از عسگری خواهش دارم به گونه ای کار کنند تا 10 سال دیگر برای چنین جلسه ای در اینجا دور هم جمع شویم.

مراسم زودتر از روال معمول پایان یافت و وقتی مسئولان با خبرنگاران مواجه شدند، عکس العمل‌های متفاوتی از خود بروز دادند. به عنوان مثال لاریجانی ایستاد، خبرنگاران سوالات را پرسیدند و رفت. اما سرافراز پس از اصرار بیش از اندازه خبرنگاران حاضر به مصاحبه شد و علی عسکری نیز که اولین مصاحبه خود در سمت ریاست سازمان صداوسیما را تجربه می‌کرد، در حلقه محافظان خود محصور ماند و خبرنگاران با دشواری‌های بسیار و البته تحمل رفتار ناپسند محافظان توانستند سوالات خود را غیرمنسجم و پراکنده مطرح کنند.

در ادامه تصاویری از حضور شخصیت‌های گوناگون را در مراسم امروز مشاهده می‌کنید:

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,صدا و سیما

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,صدا و سیما

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,صدا و سیما

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,صدا و سیما

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,صدا و سیما

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,صدا و سیما

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,صدا و سیما