اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ ظریف به جوسازی علیه «پارچین»


وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم روز خبرنگار ادعاهای مطرح‌شده درباره تأسیسات نظامی پارچین را رد کرد و هدف این خبرسازی‌ها را "برهم زدن فضای تفاهم" دانست.

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه در واکنش به ادعای یکی از رسانه‌های آمریکایی درمورد پارچین گفت: این رسانه‌ها هدفی جز بر هم زدن فضای تفاهم ندارند.

محمد جواد ظریف امروز (شنبه) در حاشیه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در تالار وحدت برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درمورد ادعای یکی از رسانه‌های آمریکایی مبنی بر انجام اقداماتی از سوی ایران در اطراف پارچین بیان کرد: این اظهارات نشان دهنده این است که همه ادعاهایی که علیه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شده واهی است. ما اعلام کرده‌ایم که یک کار جاده سازی در آن محل انجام شده است.

وی تصریح کرد: مسایل ان شاء الله برای افکار عمومی دنیا کاملاً روشن خواهد شد، در گذشته هم این دروغ‌ها را پخش کردند، آنها هدفی جز بر هم زدن فضای تفاهم ندارند.

طی روزهای اخیر برخی از رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که ایران پاک‌سازی‌هایی را در سایت نظامی پارچین نزدیک تهران، انجام داده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد منطقه نظامی پارچین منطقه گسترده و وسیعی است که مشتمل بر بخشهای مختلف نظامی، صنعتی، اداری و مسکونی است و لذا انجام عملیات ساخت و ساز در آن امری طبیعی و جاری است.

 از سوی دیگر  در یک هفته گذشته به‌دلیل نشست جاده مقابل سد ماملو، که در جوار پارچین بوده ولی ارتباطی با آن مجموعه ندارد، اقدامات مهندسی گسترده‌ای به‌منظور ترمیم جاده صورت گرفته که مستلزم تردد ماشین آلات سنگین راهسازی بوده است.


ویدیو مرتبط :
پاسخ اعتماد ظریف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پورحیدری: صداوسیما به نفع پرسپولیس و علیه ما جوسازی می کند ؛ بازیکنان از مظفری زاده عصبانی بودند اجازه مصاحبه ندادم



 

تیم فوتبال استقلال

 

سرپرست تیم فوتبال استقلال گفت: «برخی برنامه های صدا و سیما در هفته های گذشته به صورت خطی علیه ما عمل کردند.»

به گزارش جام نیوز، منصور پورحیدری درباره اینکه به بازیکنان استقلال پس از دیدار مقابل سپاهان اجازه گفت و گو با رسانه ها داده نشد اظهار داشت: «واقعیت این است که در دو، سه هفته اخیر برخی برنامه های صدا و سیما به صورت کاملا خطی علیه ما عمل کردند و جوری جو دادند که انگار استقلال در حال سقوط به لیگ یک است. دقیقا در همین زمان به شکلی به برخی تیم ها نگاه شد که انگار همه آنها قهرمان دنیا شده اند.»

وی ادامه داد: «بالاخره یک جایی باید جلوی این جریان را می گرفتیم که دوستان بدانند ما متوجه قضایا هستیم. استقلال با اختلاف صدرنشین است، به فینال حذفی رفته است اما به این تیم حمله می کنند. فتح الله زاده صبح تا شب زحمت می کشد که این تیم سرپا بماند اما برخی افراد به فوتبال آمده اند که فکر می کنند با ریخت و پاش می توانند همه کار بکنند و جلو بروند. من به مسئولیتم اجازه نمی دهم که تیم ما را به حاشیه ببرند. البته از همه خبرنگارانی که جمعه شب در سرما منتظر ماندند، عذرخواهی می کنم و حتی دیدم برخی دوستان مطبوعات و خبرگزاری ها با بازیکنان صحبت کردند اما بحث صدا و سیما همانطوری که گفتم در برخی برنامه هایش کاملا خطی بود.»

پورحیدری درباره بازی استقلال مقابل سپاهان اظهار داشت: «دست کادر فنی برای این بازی کاملا خالی بود. ما 17 بازیکن داشتیم که تازه دو تای آنها یعنی حیدری و یوسفی هم مصدوم بودند. استقلال روزهای سختی را در هفته گذشته پشت سرگذاشت اما باید بدانیم تحت هر شرایطی استقلال، استقلال است.»

وی درباره اظهارنظر مدیر روابط عمومی استقلال که گفته بود بازیکنان استقلال عصبی هستند توضیح داد: «بله، بچه های ما پس از پایان بازی کاملا عصبی بودند و دلیلش این بود که قضاوت بازی مشکل داشت. من برای سعید مظفری زاده احترام زیادی قائل هستم اما معتقدم در بازی هایی که او برای استقلال قضاوت کرده مشکلات زیادی داشته ایم. بازی با پرسپولیس در جام ولایت و مسابقه با ملوان در انزلی از آن جمله است. شرایطی که در رختکن دیدم متوجه شدم بچه ها از شرایط داوری به شدت شاکی اند و به همین دلیل اگر مصاحبه می کردند، گرفتاری درست می شد. امیدوارم کمیته داوران فدراسیون فوتبال در بازی های بزرگی مثل مسابقه جمعه شرایط را بیشتر ارزیابی کنند.»