اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ دولت به برخی تقاضاها برای تحریم حج


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تحریم حج واجب که به دنبال فاجعه منا مطرح شده است گفت: صحبت انحرافی است که مطرح می‌شود؛ چراکه حج فریضه واجبی است که خداوند مانند سایر فرایض دیگر بر مسلمانان واجب کرده است.

خبرگزاری ایسنا: علی جنتی که قرار بود در رأس هیاتی متشکل از نمایندگان وزارت امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و هلال احمر برای رسیدگی به وضعیت زائران ایرانی و تسریع بخشیدن به امور مربوط به جان‌باختگان و مجروحان به عربستان برود، با ممانعت دولت سعودی مواجه شد و از انجام ماموریت ویژه دولت ایران بازماند.

او درباره این کارشکنی دولت آل سعود و همچنین جریانی که برای تحریم حج واجب در برخی شبکه‌های مجازی شکل گرفته است، توضیح داد: موضوع سفر هیات ایرانی در سومین احضار کاردار عربستان در وزارت خارجه ایران مطرح شد و آن‌ها نیز به ریاض منتقل کردند، ولی عربستان این‌بار نیز مثل باقی موارد که عدم همکاری داشتند، تا کنون پاسخی نداده است.

جنتی سپس درباره تحریم حج واجب که به دنبال فاجعه منا مطرح شده است، تاکید کرد: این صحبت انحرافی است؛ چراکه حج فریضه‌ای واجب به‌شمار می‌آید و هر مسلمانی که استطاعت می‌یابد، به انجام آن موظف است. از سوی دیگر، حرمین شریفین در عربستان واقع شده و دولت این کشور موظف است تسهیلاتی برای مسلمانان فراهم و امنیت آن‌ها را تامین کند.

وی ادامه داد: همواره سعی شده است اختلاف‌های سیاسی با دولت عربستان را از حج جدا بدانیم، چون این یک فریضه دینی است و آن‌ها (عربستان) نیز موظفند شرایطی را فراهم کنند تا مسلمانان جهان این وظیفه دینی را انجام دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ماموریت ویژه‌ای که قرار بود در این سفر انجام دهد، توضیح داد: ما باید تصویر روشنی از آن چه گذشته را به‌دست آوریم و براساس اقدامات صورت‌گرفته، چالش‌ها و مشکلات سازمان حج و هلال احمر را بررسی کنیم و در صورت امکان نیز با مقامات سعودی دیدار داشته باشیم؛ تا شرایط برای بازگشت جان‌باختگان و زائران مصدوم‌شده تسهیل شود.

جنتی گفت: در عربستان محدودیت‌هایی برای زائران ایرانی ایجاد شده که باید تلاش کنیم آن‌را به حداقل برسانیم.


ویدیو مرتبط :
پاسخ آیت الله مکارم به شبهه تحریم حج عمره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معمار تحریم های ایران از دولت اوباما می رود



 

 

معمار تحریم های ایران از دولت اوباما می رود

 

استوارت له وی ، معاون وزارت خزانه داری آمریكا در "امور مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی" از سمت خود استعفا می دهد. به گزارش عصر ایران و به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال آمریكا لوی جمهوریخواه كه 2 سال است در دولت اوباما سمت معاونت وزارت خزانه داری را بر عهده داشته تا یك ماه دیگرجای خود را به دستیارش " دیوید كوهن " دموكرات خواهد داد.

 

بنا بر این گزارش نامه استعفای استوارت له وی 47 ساله از سمتش روز دوشنبه به كاخ سفید ارسال می شود . له وی دانش آموخته حقوق از دانشگاه هاروارد است و بسیاری در آمریكا وی را به نام " معمار تحریم های ایران " می شناسند.

تیموتی گایدنر وزیر خزانه داری آمریكا با تایید خبر استعفای لوی گفته است :‌"‌از همان روز اولی كه لوی در دولت اوباما مشغول به كار شد قرار بر این بود كه وی تنها 6 ماه بماند اما حالا دو سال گذشته است ، درست است كه الان بهترین موقع برای استعفای وی نیست اما در مقایسه با دیگر زمانها الان فرصت خوبی برای این كار است "

گایدنر با رد این مساله كه استعفای لوی تغییری درسیاست های تحریمی آمریكا علیه ایران و كره شمالی و.. ایجاد می كند ، تاكید كرد :‌"‌ این استعفا تاثیری بر سیاست های ما و توان ما برای اجرایی كردن سیاست های آقای رییس جمهور نخواهد گذاشت ".

له وی پس از 10 سال خدمت در دولت آمریكا از مقام خود كناره گیری می كند. وی از معدود مقامات دولت بوش بود كه جایگاه خود در وزارت خزانه داری آمریكا را در دولت اوباما نیز حفظ كرد .

وی در دو سال گذشته سفرهای متعددی به كشورهای مختلف دنیا به جهت مجاب كردن مقامات دیگر كشورها برای اعمال تحریم های ایالات متحده علیه ایران داشته است.

مقامات كاخ سفید تاكید می كنند كه استعفای له وی به معنای بازنگری یا تغییر در سیاست های سختگیرانه واشنگتن در قبال كشورهایی چون ایران و كره شمالی نیست.

گفتنی است كه دیوید كوهن نیز همچون استوارت له وی به اعمال " تحریم های هدفمند " علیه ایران باور دارد و در مصاحبه هایی كه تا كنون با رسانه های مختلف داشته بر این نكته تاكید داشته كه سیاست فشار به همراه دیپلماسی روی ایران جواب می دهد.../عصر ایران