اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ دولت به اتهام جدید 13 نماینده مجلس


یک بار دیگر، یک اتهام دیگر از سوی برخی چهره های تندرو مجلس شورای اسلامی علیه دولت مطرح شده است.

خبرآنلابن: یک بار دیگر، یک اتهام دیگر از سوی برخی چهره های تندرو مجلس شورای اسلامی علیه دولت مطرح شده است.

در روزهای اخیر برخی از نمایندگان مجلس طی تذکری به دولت خواستار برکناری برخی از مسئولین دولتی شده اند که به ادعای آن ها تابعیتی دوگانه دارند. روز یک شنبه، تذکری با امضای 13 نفر از منتقدین دائمی سیاست های دولت ، در مجلس منتشر شد که طی آن این نمایندگان از رئیس جمهور خواسته بودند با مسئولینی که تابعیت دوگانه دارند برخورد شود.

متن نامه و اسامی امضا کنندگان به این شرح است:

همانطور که مستحضرید طبق قانون بکارگیری افراد دو تابعیتی در مناصب دولتی جایز نمی‌باشد، لیکن متأسفانه شاهد هستیم یکی از مسئولین ارشد دفتر جنابعالی دارای تابعیت مضاعف از کشور آمریکا می‌باشد. در اختیار داشتن مشاغل و مناصب حساس دولتی، سیاسی و اقتصادی توسط افرادی با تابعیت دوگانه می‌تواند مخاطره‌آمیز بوده و کشور را با چالش مواجه کند و شما قطعاً واقف هستید افرادی که مناصب حکومتی دارند نباید زیر پرچم کشورهای بیگانه قسم وفاداری یاد کنند.

دولت یازدهم نیز بهتر است برای دچار نشدن به حاشیه‌های افراد دو تابعیتی نسبت خود را با مسئولان و مدیران دارای تابعیت مضاعف روشن کرده و برای حل تبعات منفی حاصل از فعالیت آنها و یا برکناری‌شان چاره‌ای بی‌اندیشد. اسامی امضاکنندگان این تذکر به شرح ذیل است: 1. جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد 2. سید محمود نبویان نماینده تهران 3. حبیب آقاجری نماینده بندرماهشهر 4. حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر 5. نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد 6. ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد 7. روح‌الله عباسپور نماینده بوئین‌زهرا 8. سیدمرتضی حسینی نماینده قزوین 9. فاطمه آلیا نماینده تهران 10. زهره طبیب‌زاده نماینده تهران 11. سیدعلی طاهری نماینده گرگان 12. روح‌الله حسینیان نماینده تهران 13. محمد سلیمانی نماینده مردم تهران

این تذکر با واکنش تند مجید انصاری معاون پارلمانی ریاست جمهوری روبرو شد. او اعلام کرد که نه تنها روند انتشار این تذکر بر خلاف آئین نامه داخلی مجلس بوده است ، بلکه اساسا این داشتن تابعیت دوگانه برخی مسئولین تنها تهمت است و واقعیت ندارد.

انصاری اظهار داشت: چند نفر از نمایندگان در مجلس تذكری را مطرح كردند كه برخلاف آیین نامه داخلی مجلس بود: براساس آیین نامه داخلی مجلس، تذكرات باید به صورت كتبی به هیات رییسه تقدیم شود و هیات رییسه نیز به طور رسمی آنها را به معاونت امور مجلس ریاست جمهوری می فرستاد كه این تذكرات را به دستگاه های ذیربط ارسال كند و نتیجه آن به نمایندگان داده شود. معاون امورمجلس رییس جمهوری گفت: روز گذشته یك تذكر بی پایه مبنی بر اینكه افراد دو تابعیتی در دفتر رییس جمهوری در سطح بالاقرار دارند داده شد كه در این تذكر به رییس جمهوری گفته شد كه از وجود آنها استفاده نشود.

انصاری خاطرنشان كرد: همچنین بلافاصله پس از قرائت این تذكر در مجلس، متن آن در اختیار رسانه ها قرار داده شد و امروز نیز یكی از روزنامه هایی كه منتسب به یكی از همین نمایندگان است در صفحه اول به چاپ عكس دوتن از مدیران ارشد دولت تدبیر و امید تحت عنوان «تذكر مجلس به دولت برای عدم استفاده از افراد دو تابعیتی» اقدام كرد كه این دروغ و تهمت آشكار به دولت و رییس جمهوری است.

معاون امورمجلس رییس جمهوری گفت: این تذكر اولاتذكر مجلس نبوده بلكه تذكر چند نفر از نمایندگان مجلس بود كه همواره پایه ثابت طرح سوالات تند علیه آقای ظریف و تذكرات دیگر هستند: تذكر چند نفر نباید به پای كل مجلس گذاشته شود. انصاری افزود: اصل تذكر نیز مبتنی بر اطلاعات نادرست و یك تهمت آشكار است چرا كه هیچ فردی در دفتر رییس جمهوری و در نهاد ریاست جمهوری دارای تابعیت مضاعف نیست.

 وی ادامه داد: از طرفی نیز این افراد به موازین حقوقی كشور توجه نداشتند یا مطلع نبودند، چرا كه اساسا در نظام حقوقی كشور فرد با دوتابعیت نداریم چون قانون جمهوری اسلامی ایران فقط یك تابعیت را به رسمیت می شناسد: هر فرد یا ایرانی است یا غیرایرانی و ما فرد ایرانی دارای تابعیت دیگری نداریم.

معاون امورمجلس رییس جمهوری با بیان اینكه این تذكر یك تهمت آشكار به مدیران نظام بوده و فشاری بر نهاد ریاست جمهوری و شخص رییس جمهوری است، گفت: توصیه من این است كه در آستانه دهه مباركه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی كه باید ایران یكپارچه به استقبال راهپیمایی ٢٢ بهمن برود و سرتاسر ایران نماد یكپارچگی و همدلی همه مردم ایران در برابر بدخواهان باشد عده ای در داخل سعی نكنند فضای همبستگی را مخدوش كنند.

انصاری اظهارداشت: همچنین باید از تعامل بسیار سازنده و مطلوبی كه دولت تدبیر و امید با تاكید رییس جمهوری با مجلس شورای اسلامی داشته و بركات خوبی نصیب كشور كرده مراقبت شود.


ویدیو مرتبط :
پاسخ کوبنده رییس مجلس به اظهارات جنجالی و حاشیه ساز نماینده مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

4 نماینده دولت برای پاسخ به سوال از رئیس جمهور به مجلس معرفی شدند





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

4 نماینده دولت برای پاسخ به سوال از رئیس جمهور به مجلس معرفی شدند

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از حضور 4 نماینده رئیس جمهور در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون برای پاسخگویی به طرح سئوال از رئیس جمهور درباره مسائل ارزی ، واردات خودرو و گندم خبر داد.

غلامرضا کاتب در گفتگو با مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: نامه دولت مبنی بر معرفی 4 نماینده برای پاسخگویی به طرح سئوال از رئیس جمهور در کمیسیون برنامه و بودجه به مجلس ارائه شد.

وی ادامه داد: بر اساس این نامه فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور، حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی، غضنفری وزیر صنعت معدن و تجارت و خلیلیان وزیر جهادکشاورزی 4 نماینده رئیس جمهور هستند که برای پاسخ به طرح سئوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی شدند.

به گفته کاتب جلسه کمیسیون برنامه و بودجه فردا ساعت 14 برای بررسی طرح سئوال از رئیس جمهور درباره مسائل ارزی، واردات خودرو و گندم تشکیل می شود.

طرح سئوال از رئیس جمهور 19 مهرماه با 102 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد و سپس بنا بر تصمیم هیئت رئیسه برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد./مهر