اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ دانشگاه پیام‌نور به انتقاد دانشگاه‌های غیرانتفاعی‌



اخبار ,اخبار دانشگاه ,انتقاد دانشگاه‌های غیرانتفاعی‌ از دانشگاه پیام‌نور

اخبار دانشگاه - پاسخ دانشگاه پیام‌نور به انتقاد دانشگاه‌های غیرانتفاعی‌

رییس دانشگاه پیام نور در پاسخ به اعتراض و انتقادهای دبیر اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی، گفت: دانشگاه پیام نور خارج از اساسنامه و قانون عمل نکرده و نخواهد کرد.

 ابوالفضل فراهانی در گفت‌و گو با ایسنا گفت: دانشگاه پیام نور در حال حاضر مطابق اساسنامه فقط دانشجو نیمه حضوری و مبنی بر آموزش رسانه جذب کرده است.

 

وی با تاکید بر این‌که هیچ گاه خارج از اساسنامه و قانون عمل نکرده‌ایم گفت: دانشگاه پیام نور فقط دانشجو نیمه حضوری دارد که با بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی، کتاب و سی‌دی آموزش می‌بیند.

 

فراهانی درباره این‌که دانشگاه پیام نور به چه میزان حق پذیرش دانشجو دارد اظهار کرد: اساسنامه هیچ محدودیتی برای ظرفیت پذیرش دانشجو برای دانشگاه پیام نور مشخص نکرده است.

 

به گزارش ایسنا، دبیر اتحادیه موسسات غیرانتفاعی معتقد است که دانشگاه پیام نور خارج از اساسنامه دانشجو حضوری و بیش از ظرفیت قانونی طی چند سال گذشته جذب کرده است. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پیام های نوروزی ریاست و معاونین دانشگاه پیام نور اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد دانشگاه پیام‌نور از رسانه‌ای شدن نامه وزارت علوم



دانشگاه پیام نور , اخبار کنکور , کنکور 91

 

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به محتوای الكترونیك 100 رشته كارشناسی ارشد این دانشگاه، گفت: از این تعداد، 38رشته غنی‌سازی شده است كه در گام‌های بعدی مابقی این دروس، غنی‌سازی می‌شوند كه این مسئله مورد سئوال وزارت علوم قرار گرفت.

عبدالله معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به نامه وزارت علوم به دانشگاه پیام نور مبنی بر عدم غنی‌سازی محتوای برخی دروس، گفت: 38 رشته كارشناسی ارشد علاوه بر محتوای الكترونیك، غنی‌سازی شده بود اما برنامه ما، غنی‌شدن كلیه رشته‌های كارشناسی ارشد بود كه پیش از این محتوای آنان الكترونیكی شد بود.

وی درخصوص غنی‌سازی رشته‌ها، گفت: در مرحله محتوای الكترونیك، استاد مربوطه مطالب مهم كتاب را به صورت تایپ شده بر سایت قرار می‌دهد كه در مرحله غنی‌سازی، عكس، انیمیشن و مسائل جنبی كار اضافه و در مجموع داینامیك می‌شود.

وی با بیان اینكه این تعداد دروس كه در حال حاضر در سیستم وجود دارد در مرحله اول است و هنوز غنی نشده است، افزود: وزارت علوم در این رابطه نامه‌ای به دانشگاه ارسال و از ما سوال كرد كه ما نیز نسبت به آن پاسخگو بودیم.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور اظهار كرد: اینكه چه اتفاقی افتاد كه این نامه رسانه‌ای شد، مسئله‌ای بود كه ما نیز نسبت به آن معترض هستیم.

وی همچنین در خصوص مشكلات الكترونیكی دانشجویان مجازی، گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام‌نور دارای گسترده‌ترین شبكه دانشجویان الكنرویك با حضور 3500 دانشجوی كارشناس ارشد در كشور است كه به صورت صرفا الكترونیكی تحصیل می‌كنند.

معتمدی با اشاره به مشكلات دانشجویان دانشگاه پیام نور در امور اینترنتی دانشگاه، گفت: ممكن دانشجویان از محلی كه با شبكه در تماس هستند، مشكل دارند و یا پهنای باند لازم را نداشته باشند. از طرف دیگر روزانه 40 كلاس در هر ساعت به صورت اینترنتی برگزار می‌شود كه ممكن است برخی از دانشجویان مشكلات اینترنتی داشته باشند.

وی با بیان اینكه كلیه كلاس‌ها پس از تدریس ضبط می‌شوند، گفت: بنابراین اگر دانشجویی نتواند در آن زمان دسترسی داشته باشد، می‌تواند از برنامه‌های ضبط شده استفاده كند.

معاون آموزش دانشگاه پیام‌نور با بیان اینكه ما برای حضور در كلاس‌های نظری الزامی نداریم، افزود: البته خود را ملزم می‌دانیم كه كلاس را ارایه كنیم ولی دانشجویان باید در كلاس‌های عملی حضور داشته باشند..../ایسنا