اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ دانشگاه‌علامه به دانشجوی جنجال‌طلب (+سند)



اخبار دانشگاه - پاسخ دانشگاه‌علامه به دانشجوی جنجال‌طلب (+سند)

ابعاد رسوایی بورسیه های غیرقانونی در دولت محمود احمدی نژاد هر روز گسترده تر می شود.

پس از انتشار گزارشی روشنگرانه درباره "شانتاژ خبری یک دانشجو علیه رییس دانشگاه علامه"در فرارو، این دانشجوی جنجال طلب توضیحاتی برای فرارو ارسال کرد، فرارو جوابیه این دانشجو را به طور کامل منتشر کرد و توضیحات خود را نیز ارائه کرد. امروز دانشگاه علامه طباطبایی توضیحاتی درباره ماجرای جنجال آفرینی این دانشجو برای فرارو ارسال کرد. دانشگاه علامه تاکید کرده است که این دانشجو به شکل غیرقانونی وارد مقطع دکترا شده است.

به گزارش فرارو، ادعای حسین علوی آزاد این است که رئیس دانشگاه «علامه طباطبایی» در واکنش به اعتراض او مبنی بر کسر نمره از دو واحد درسی‌اش٬ او را مورد ضرب و جرح قرار داده است.

این در حالی است که دانشگاه علامه و رییس آن این موضوع را تکذیب کرده اند.

دانشگاه علامه طباطبایی در جوابیه خود تاکید کرده است که حسین علوی آزاد "دانشجوی دکترای بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی، از جمله کسانی است که با معدل کارشناسی زیر 14 و معدل کارشناسی ارشد زیر 16 به صورت غیرقانونی سهمیه بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت پیشین را دریافت نموده اند و اکنون سه ترم مشروطی در کارنامه دارد."

علوی در دوران مدیریت صدرالدین شریعتی بر دانشگاه علامه طباطبایی در مقطع دکترا پذیرش شده است. دانشگاه علامه در دوران مدیریت شریعتی بیشترین بورسیه غیرقانونی را داشته است.

 از طرف دیگر دانشگاه علامه سندی را برای فرارو ارسال کرده که در آن بیش از 10 تن از استادان عضو گروه فلسفه تائید کرده اند که نمرات درسی این دانشجو کاملا درست وارد شده است و اعتراض او به هیچ عنوان وارد نیست.

اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه‌علامه


متن کامل جوابیه دانشگاه علامه را در ادامه می خوانید:

مطابق ماده 23 از فصل ششم قانون مطبوعات، شبکه اطلاع‌رسانی دانا و تمامی پایگاه های اطلاع رسانی که از این شبکه نقل خبر نموده اند مکلف اند متن جوابیه روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) به مطلبی با عنوان «ضرب و شتم یک استاد دانشگاه توسط رییس اصلاح طلب دانشگاه علامه» با شناسه خبر 95113 را که در تاریخ 11/3/1393 منتشر کرده است، در همان صفحه منتشر نماید:

1- حسین علوی آزاد، نه یک استاد حوزه و دانشگاه بلکه دانشجوی دکترای بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی، از جمله کسانی است که با معدل کارشناسی زیر 14 و معدل کارشناسی ارشد زیر 16 به صورت غیرقانونی سهمیه بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت پیشین را دریافت نموده اند و اکنون سه ترم مشروطی در کارنامه دارد.

2- حسین علوی آزاد در روز دوشنبه 22 اردیبهشت ماه پس از حضور به جبر به دفتر ریاست دانشگاه و اقدام به فحاشی و هتاکی، بدون هیچگونه برخورد فیزیکی و بدون هیچگونه آسیب جسمی از دانشگاه خارج شده است. تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه لحظه به لحظه حضور وی راثبت نموده اند و به وضوح نشان می دهند که نامبرده بدون هیچگونه آسیب جسمی دانشگاه را ترک کرده است. لازم به ذکر بخشی از تصاویر در نشست مطبوعاتی ریاست دانشگاه برای نمایندگان اصحاب رسانه نمایش داده شد که متعاقبا در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

3- در زمان حضور علوی آزاد در دفتر رئیس دانشگاه به جز وی، دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه و کارکنان حوزه ریاست فرد دیگری در محل حضور نداشته است که از تماشای ضرب و جرح تکان دهنده و اقدام غیرانسانی قلبش جریحه دار شود. تصاویر دوربین های ریاست دانشگاه برای ارائه به دادگاه قرار گرفته است و نشان می دهد که ادعای دارا بودن سه شاهد در محل کذب محض بوده و شاهدین دروغین نیز این حیث موضوع پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

4- حسین علوی آزاد پس از خروج از دفتر ریاست دانشگاه در اختیار حراست دانشگاه قرار گرفته و بلافاصله به مامورین نیروی انتظامی تحویل داده شد که با خودروی نیروی انتظامی به همراه نماینده حقوقی دانشگاه به کلانتری منطقه انتقال یافت تا در خصوص شکایت دانشگاه به اتهام فحاشی و توهین به مامور دولت حین انجام وظیفه پاسخگو باشد. تصاویر منتشر شده در گزارش مذکور، ایشان را به ظاهر پس از حادثه سوار بر خودروی شخصی نشان می دهد، این در حالی است که ایشان به عنوان متهم با خودروی نیروی انتظامی بلافاصله به کلانتری منتقل شده و فرصتی برای گرفتن ژست های مظلوم نمایانه در مقابل دوربین نداشته است. لازم به ذکر است اقدام به جعل مستندات برای فریب افکار عمومی نیز به اتهامات نامبرده در پرونده شکایت دانشگاه اضافه خواهد شد.

5- رسیدگی به پرونده آموزشی حسین علوی آزاد در فرایندهای قانونی معاونت آموزشی دانشگاه و بنا به درخواست گروه آموزشی فلسفه صورت گرفته است که مستندات آن به پیوست ارائه می شود. با توجه به تفویض اختیارات و مسئولیت ها در سلسه مراتب دانشگاهی، رسیدگی به درخواست گروه فلسفه در مورد پرونده آموزشی دانشجوی این گروه، حسین علوی آزاد، بدون اطلاع ریاست دانشگاه صورت گرفته و در این زمینه مستندات کافی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است تا بتوانند در خصوص صحت ادعای علوی آزاد قضاوت کنند. ضمن اینکه پرونده آموزشی نامبرده با سه ترم مشروطی صرفا انعکاس دهنده میزان توانایی علمی وی است و ارتباطی با جهت گیری سیاسی وی ندارد؛ اگرچه به نظر می رسد وی تلاش دارد با فرافکنی عدم صلاحیت علمی خود را به پای وابستگی های سیاسی اش بگذارد.

6- حسین علوی آزاد بنا بر شکایت نماینده حقوقی دانشگاه به کلانتری منتقل شده است و مقدمتا در موضع متشاکی قرار داده است و سپس در اقدامی واکنشی اقدام به طرح شکایت متقابل نموده است. لازم به ذکر است مطابق بند 7 از ماده 6 قانون مطبوعات فاش نمودن مسائل محرمانه از جمله مستندات پرونده کیفری و در حال رسیدگی جرم تلقی می شود. بنابر این گزارش پزشکی قانونی در این متن اقدامی خلاف قانون و قابل پیگرد است. از طرف دیگر گزارش پزشکی فاقد دلالت قانونی است و تنها قاضی پرونده از این حق قانونی برخوردار است که تعیین نماید آیا ضرب و جرحی صورت گرفته است یا خیر و اینکه ایا ضارب همان مضروب است یا شخص غیر.

7- همانگونه که اشاره شد تصاویر دوربین های ساختمان مرکزی دانشگاه به عنوان مستندانی خدشه ناپذیر در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است که کذب بودن شهادت رسمی سه شاهد مورد ادعا را اثبات می کند. در خصوص سایر شکایات مورد ادعا نیز دانشگاه در موضع اعاده حیثیت از حقوق حقه خود استفاده خواهد نمود.

لازم به ذکر است در طول 18 روز گذشته که حسین علوی آزاد تلاش نموده است با فرافکنی و بی اخلاقی موضوع ناتوانی و عدم صلاحیت علمی خود را یک مسئله سیاسی جلوه دهد و با نشر اکاذیب و توهین به شان استاد و دانشگاه، از یک دانشجوی کم سواد – به استناد کارنامه آموزشی اش – تصویر یک ستمدیده ارائه نماید، مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی به هدف حفظ آرامش تلاش نموده است، ضمن پیگیری مسئله در مراجع قانونی از دامن زدن به ابعاد رسانه ای مسئله پرهیز نماید و در این راستا حتی واکنش ها به دروغ پردازی های وی را نیز کنترل نماید. در عین حال دانشگاه علامه طباطبایی برای حفظ و حراست از اعتبار و شان مجموعه علمی خود، هیچ یک از اتهامات و افتراهای انتشار یافته را هم در مراجع قضایی و هم در افکار عمومی بی پاسخ نخواهد گذاشت و متعاقبا مستندات تصویری و مکتوب خود در این زمنیه را جهت تنویر افکار عمومی منتشر خواهد نمود.
روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی
11 خرداد 93

 اخبار دانشگاه - فرارو

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ دکتر حسن عباسی به جنجال آفرینی دانشجوی معترض

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

4 دانشجوی دانشگاه علامه ممنوع الورود شدند



 

 

 

دانشگاه علامه

 

 

به گزارش فرارو؛ شنیده می‌شود؛ این دانشجویان در پی اجرای سیاست تفکیک جنسیتی در دانشگاه علامه اقدام به بر پایی تجمعی اعتراض آمیز در دانشکده ادبیات در روز شنبه 23 بهمن کرده‌‌اند.

گفته می‌شود در پی بر پایی این تجمع، مسئولان دانشگاه ورود چهار تن از دانشجویان معترض را به خوابگاه و دانشکده ممنوع کرده‌اند.

این در حالی است که چندی پیش رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از تفکیک جنسیتی تعدادی از کلاس‌های این دانشگاه به زودی و در سال جدید تحصیلی خبر داده و گفته بود: «جدا شدن کلاس‌های دانشجویان دختر و پسر فقط مربوط به کلاس‌های دروس عمومی است که تعداد جمعیت دانشجویانش بیشتر است.»

نحوه مدیریت ریاست دانشگاه در طی سال‌های اخیر هموراه مورد اعتراض دانشجویان، اساتید و حتی نمایندگان مجلس بوده است.

چندی پیش بود که 75 تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای اعتراضی خطاب به وزیر علوم از نحوه مدیریت صدر الدین شریعتی انتقاد کردند..../تحلیل:فرارو