اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ حزب اعتماد ملی به شریعتمداری



اخبارپاسخ حزب اعتماد ملی به شریعتمداری

 

اخبار سیاسی - پاسخ حزب اعتماد ملی به شریعتمداری

حزب اعتماد ملی استان تهران در واكنش به خبرسازی و اتهام زنی اخیر کیهان درباره همایش این حزب در تهران اعلام كرد: خیالبافی و اتهام واهی و به دور از حقیقت روزنامه کیهان و ارتباط دادن همایش «امتداد اعتماد» با «فردی خارجی» کاملاً گمراه کننده و به دور از واقعیت و در جهت انحراف افکار عمومی است. متن این جوابیه در پی می آید:

مدیر مسئول روزنامه محترم کیهان
باسلام، احتراماً در پاسخ به گزارش منتشره در صفحه اول ( تیتر یک ) و صفحه 2 شماره 20897 چهارشنبه مورخ 23/7/93 با عنوان: «به بهانه برگزاری میتینگ سیاسی حزب اعتماد ملی انجام شد.» جوابیه و موارد ذیل به منظور تنویر افکار عمومی و دستور انتشار با همان حجم و فونت در صفحات مذکور به اطلاع می رسد:


1- همایش «امتداد اعتماد» به مناسبت عید سعید غدیر و بنا به درخواست «حزب اعتماد ملی استان تهران» و با اخذ مجوز از مراجع قانونی کشور درحوزه وزارت محترم کشور و نیروهای محترم انتظامی و امنیتی برگزار شده است.


2- ادبیات بکار گرفته درگزارش آن روزنامه، بیانگر اتخاذ تعابیر و عبارات ناشایست و به دور از اخلاق رسانه ای است و متأسفانه این شیوه، به یک رویه جاری برای آن روزنامه تبدیل شده است و شما در گذشته رفتارهای ضداخلاقی بسیاری داشته‌اید و نتیجه این رفتارهایتان را هم در 24 خرداد 92 با کسب 10% آراء مردم مشاهده کرده اید. شما بدانید که این موضوع بداخلاقی های مستمر شما برای پیشکسوتان انقلاب اسلامی و فعالان مذهبی، سیاسی و مدافعان ارزش های متعالی اسلام و وفاداران به اندیشه های امام (ره) مفسر اسلام ناب محمدی (ص) موجب تأسف است.


3- خیالبافی و اتهام واهی و به دور از حقیقت روزنامه کیهان و ارتباط دادن همایش «امتداد اعتماد» با «فردی خارجی» کاملاً گمراه کننده و به دور از واقعیت و در جهت انحراف افکار عمومی است و نتیجه ای جز کاهش مشارکتهای مردمی و وارد کردن خدشه به کشور و تخریب چهره رحمانی اسلام نخواهد داشت و این مطلوب دشمنان این کشور و مردم به ویژه اسرائیل جنایتکار و محافل افراطی وابسته به آنان خواهد بود.


4- همایش «امتداد اعتماد» در روز «عید سعید غدیر خم» که همانا یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است و نمادی برای جمهوریت و اسلامیت نظام و یادآور بیعت بزرگ مسلمانان با پیشوای اول شیعیان حضرت امام علی (ع) است و بزرگداشت آن در این روزگار، برای ما یک فریضه محسوب می شود به منظور ترویج فرهنگ ناب علوی برگزار شده و اینگونه جشن ها و مراسم، مختص یک جریان و گروه خاص نیست که آن روزنامه، خود را مدعی انحصاری اسلام و شیعه می انگارد و هرگونه مراسم و جشنی از سوی سایرین که مخالف با اندیشه او باشند مورد هجمه رسانه ای قرار می دهد، باور کنید که دیگران هم حق گردهمآیی و شادی دارند.


5- متأسفانه به نظر می رسد آن روزنامه هنوز هم، پیام رأی مردم در 24 خرداد 92 مبنی بر فعال شدن تشکلهای مدنی و سیاسی و ضرورت تأمین حقوق مسلم شهروندی که از مهمترین وعده های آقای دکتر حسن روحانی بوده و «نه بزرگ» که به اقلیت داده اند آنهم پس از گذشت ماهها، درک نکرده است و رأی مردم که به تعبیر مقام معظم رهبری «حق الناس» است از سوی آن روزنامه به اصطلاح مدعی انحصاری دفاع از ارزش ها؟! مورد پذیرش قرار نگرفته و به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم در رفتارها و عملکرد خودتان بازنگری کنید.


6- ما هرگز مانند بعضی از گروههای هم اندیش شما حاضر نیستیم به منظور پیروزی بر رقیب، با افراطیونی که از امام و انقلاب فرسنگ ها فاصله دارند و پیشتاز مخالفت با دولت اعتدالگرای دکتر حسن روحانی هم هستند هم پیمان شویم.


7- شما نه تنها از همایش"حزب اعتماد ملی استان تهران" احساس ترس می کنید بلکه از تحرک، همدلی، همراهی و وحدت اصلاح‌طلبان نیز وحشت دارید.
حزب اعتماد ملی استان تهران

اخبار سیاسی - بهارنیوز

 


ویدیو مرتبط :
خشم صداوسیما از همایش حزب اعتماد ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز فعالیت مجدد حزب اعتماد ملی پس از ۴ سال



اخبار,اخبارسیاسی,فعالیت حزب اعتماد ملی

اخبار سیاسی - با سخنرانی رسول منتجب نیا صورت گرفت؛
آغاز فعالیت مجدد حزب اعتماد ملی پس از ۴ سال

برای ما تلخ است که حزب را به صورت رسمی راه بیندازیم در حالی که دبیر کل ما در حصر است. ما آرزو داریم هر چه زودتر این مشکل حل شود، لذا از این تریبون خدمت مسئولان عرض می کنیم نسبت به رفع حصر اقدامات لازم را انجام دهند.در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، حزب اعتماد ملی که از پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده بود، مجددا فعالیت خود را از آغاز کرد.

به گزارش پیام نو، این خبر را حجت الاسلام رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی طی سخنانی در موسسه الهادی اعلام کرد.

حزب اعتماد ملی که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ توسط مهدی کروبی تاسیس شد، پس از انتخابات سال ۸۸ و آغاز حصر دبیرکلش، فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد. این حزب از جمله احزاب اصلاح طلبی است که در انتخابات پس از سال ۸۴ حضور فعالی در عرصه سیاسی داشت اما پس از وقوع حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ فعالیتش را متوقف کرد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام رسول منتجب نیا که عصر جمعه در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز فعالیت حزب اعتماد ملی در موسسه الهادی سخن می گفت، اظهار داشت: امروز دور هم جمع شده ایم تا یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی که ۵۰ سال در برابر ظلم، کج‌روی و کج اندیشی ایستادگی کردند را گرامی بداریم و جشن بگیریم. هر چند شادی ما آن زمانی است که عزیزان ما که در حصر و حبس اند آزاد شوند و این گام کوچک را بر می داریم تا مسئولان محترم مربوط تلاش بیشتر و گسترده تری را برای رفع این مشکلات به کار ببندند.

وی که حزب متبوعش از جمله حامیان دکتر روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بود، با اشاره به فعالیت های دولت تدبیر و امید گفت: چشم های امید مردم به عملکرد دولت دوخته شده است و امیدواریم باز هم با تلاش بیشتر دولتمردان شاهد پیروزی های بیشتری در آینده باشیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله تحزب در کشور، تصریح کرد: اگر حزب، هدف و آرمان مشخصی داشته باشد و شالوده قابل قبولی نیز داشته باشد و اگر افراد همگون و هماهنگ و فرهیخته دور هم جمع شوند حزب الله پدید می آید و این حزب می تواند جامعه را به پیش ببرد.

منتجب نیا در ادامه ضمن تمجید از عملکرد دولت سیدمحمد خاتمی در بحث احزاب و نیز ضمن انتقاد از دولت احمدی نژاد که اعتقادی به بحث تحزب نداشت، اظهار داشت: به پس از پیروزی انقلاب ما با احزاب متعددی روبرو بودیم که عمده آنها در زمان دولت سیدمحمد خاتمی تاسیس و فعال شدند، ولی در دو دولت گذشته (دولت احمدی نژاد) بدترین برخورد با احزاب از ناحیه دولت شکل گرفت و اساسا حزب را به عنوان ستون پنجم و یک امر زائد قلمداد می کردند.

وی اضافه کرد: امروز از دولت دکتر روحانی که بر پایه شعارهای اصلاح طلبانه پیش می رود -که این وعده ها نیز برخواسته از دل مردم است- انتظار می رود احزاب تقویت شوند و به آنها برای تلاش و کوشش فرصت داده شود.

 

البته در اینکه باید در عین حمایت از احزاب بر عملکرد آنها نیز نظارت کرد و آنها را طبق قانون هدایت نمودف تردیدی وجود ندارد اما معتقدیم باید گام های بلندی در این زمینه برداشته شود. البته وزیر کشور جلساتی را با دبیران کل احزاب برای راه اندازی مجدد خانه احزاب و تلاش برای ساماندهی قانون احزاب گذاشته است که انشالله با رویکرد مثبت و مردمی به پیش رود و این جای تقدیر دارد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با ابزار امیدواری نسبت به این مسئله که فرصت هایی که از احزاب در دولت احمدی نژاد گرفته شد در دولت یازدهم به آنها بازگردانده شود تا شاهد یک جامعه حزبی باشیم، خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم شاهد جامعه توسعه یافته، آگاه و پیشرفته از جهات مختلف باشیم چاره ای جز حزبی کردن و تکثیر کردن احزاب نداریم.

منتجب نیا در ادامه با اشاره به وضعیت حزب اعتماد ملی و دبیرکل آن مهدی کروبی که در حصر بسر می برد، گفت: هدف و انگیزه ما از تاسیس حزب اعتماد ملی به جز خدمت به جامعه و توسعه کشور و تحقق آرمان های انقلاب و به جز نقد اربابان قدرت و پیشگیری از انحرافاتی که در قدرت به وجود می آید، نبود و تمامی اعضای ما خود را به آن پایبند می دانند.

 

ولی با کمال تاسف در سال ۸۸ بدون هیچ دلیلی شاهد بودیم که دفتر حزب اعتماد ملی توسط مامورانی که تا امروز برای ما مشخص نشدند از سوی کدام دستگاه و نهاد ماموریت داشتند، تعطیل شد و بسیاری از وسایل حزب توقیف شد. هنوز هم نه مسئول چنین تصمیمی و نه اموال دفتر مشخص نشده اند.

وی اضافه کرد: بهرحال ما با صبوری خود، نامهربانی ها و کم لطفی ها را تا امروز تحمل کردیم تا فضای مناسب تری پدید آید لذا امروز از مسئولان می خواهیم که به ما برای فعالیت مجدد حزب اعتماد ملی کمک کنند -چنانچه مشتاقانه هم دنبال این مسئله هستیم-  ولی برای ما تلخ است که حزب را به صورت رسمی راه بیندازیم در حالی که دبیر کل ما در حصر است. ما آرزو داریم هر چه زودتر این مشکل حل شود، لذا از این تریبون خدمت مسئولان عرض می کنیم نسبت به رفع حصر اقدامات لازم را انجام دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: البته ما خبردار هستیم که تلاش هایی در این زمینه در حال انجام است اما امیدواریم این تلاش ها مضاعف شود تا شاهد رفع این مشکلات باشیم تا مراحل قانونی لازم به سرعت به اجرا درآید و شاهد حضور موثرتر حزب اعتماد ملی در جریان امور کشور باشیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز دکتر روحانی رئیس جمهور اصلاح طلبان، اصولگریان و فرد فرد اعضای جامعه است، اظهار داشت: در این دوره گام های بلندی در مسائل خارجی و داخلی برداشته شده است اما عده ای بدخواه، کج اندیش و مغرض نمی خواهند مشکلات این کشور حل شود. نمی خواهند مشکلاتی که به خاطر سوء مدیریت خودشان به وجود آمده بود، برطرف شود.

 

امروز شاهد هستیم به صرف اینکه رئیس جمهور کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات یازدهم بوده است، نمی گذارند کار کند و پیشرفتی در امور حاصل شود. در همین راستا بود که چند شب پیش عملکرد زشت صداوسیما در قبال مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور را شاهد بودیم که موجب کدورت مردم شد لذا صداوسیما باید به صورت رسمی از این کار خود عذرخواهی کند.

منتجب نیا با اشاره به پیام انتخابات ۲۴ خرداد گفت: افراد کج اندیشی که هنوز پیام ملت را نگرفته اند باید بدانند که ملت تفکر و اندیشه افراط گرایی آنها را نپذیرفته و به آن جواب منفی داده اند. جای شگفتی است که یک جریان شکست خورده به جای اینکه در مورد خودش تجدیدنظر بکند جلوی حرکت ملت را گرفته است و هر بار یک چیز را بهانه می کنند.

 

چه کردند درباره یک اشتباه کوچکی که در توزیع سبد کالا صورت گرفت؛ مگر ما آن زمان را یادمان رفته است که برای رأی گرفتن از مردم، بین آنها سیب زمینی پخش می کردید. آن زمان این آقایان کجا بودند که فریاد بزنند و انتقاد کنند. امروز آقای رئیس جمهور بابت اشتباهی که در توزیع سبد کالا صورت گرفته عذرخواهی کرده است و دستور اصلاح را نیز صادر کرده است لذا آنهایی که دائم انتقاد می کنند بهتر است بروند و خودشان را اصلاح کنند.
 اخبار سیاسی - پیام نو