اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ ثمره هاشمی به حسن روحانی



 

 پاسخ ثمره هاشمی به حسن روحانی

 

دستیار ارشد رییس جمهوری درباره اظهار نظر اخیر حسن روحانی درخصوص قرار داشتن موضوع هسته ای ایران در شورای امنیت، تاكید كرد كه ارسال این موضوع به شورای امنیت برای تهدید ملت ایران بوده ولی این تهدید در اراده ملت ما تاثیری ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید مجتبی ثمره هاشمی این اظهارات را روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مسوول سابق پرونده هسته ای ایران درباره وجود موضوع هسته ای ایران در شورای امنیت و این كه این اظهارات در آستانه مذاكرات استانبول چه پیامی دارد، بیان كرد.

ثمره هاشمی تصریح كرد: این انتظار وجود دارد كه با شروع مذاكرات همه این مسایل برطرف شود.

وی ارسال موضوع هسته ای ایران به شورای امنیت را اقدامی غیرقانونی و غیرمنصفانه توصیف كرد كه با هدف تهدید ملت ایران صورت گرفته است و گفت كه تهدید آنها در اراده ملت ایران تاثیر ندارد.

وی درباره اظهارات رییس جمهوری مبنی بر اتهام زنی در برنامه های زنده تلویزیونی در وضعیتی كه فرد امكان پاسخگویی ندارد از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران امتناع كرد و گفت كه من سخنگوی كسی نیستم.

وی همچنین درباره اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها اظهار داشت: اجرای این قانون آثار بسیار مثبتی داشته است و موجب كاهش سی درصدی در مصرف سوخت شده است.

دستیار ارشد رییس جمهور با بیان این كه اجرای این قانون مانع از تخلفات و قاچاق سوخت شده است گفت: آثار خارجی اجرای این قانون هم تا كنون خوب بوده است و دولت ها تصور نمی كردند این قانون به این خوبی اجرا شود.

وی افزود: هر قدر كه از اجرای این قانون بگذرد آثار خوب آن بیشتر متجلی می شود.

خبرنگاری از ثمره هاشمی درباره این كه آیا دور سوم سفرهای استانی تا پایان سال جاری به اتمام می رسد سوال كرد كه وی پاسخ داد: بنا بر این بود كه دور سوم سفرها تا پایان سال جاری به پایان برسد اما به دلیل شرایط آب و هوایی و مسایل پیش بینی نشده اگر این سفرها امسال به پایان نرسد تعداد اندكی از این سفرها به سال بعد موكول می شود.... / خبرگزارى جمهورى اسلامی 


ویدیو مرتبط :
پاسخ دکتر حسن عباسی به اظهارات حسن روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با حمایت آیت الله هاشمی، حسن روحانی کاندیدای ریاست جمهوری می شود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

با حمایت آیت الله هاشمی، گروههایی از اصولگرایان و اصلاح طلبان

حسن روحانی کاندیدای ریاست جمهوری می شود

شنیده شده این فعال پرسابقه سیاسی که در دایره اصولگرایان تعریف می شود ، به جز آنکه بخش عمده ای از اصولگرایان را به سوی خود جذب می کند ، مورد تایید و حمایت جدی آیت الله هاشمی رفسنجانی است. وی وجهه خوبی در میان دولت های خارجی دارد و بسیاری او را گزینه ی بسیار مطلوب اصولگرایان و حتی اصلاح طلبان می دانند.

انتخاب  : دکتر حسن روحانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی به احتمال قوی کاندیدای ریاست جمهوری سال 92 خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ روحانی که نایب رئیس مجلس چهارم و مجلس پنجم بوده ، از مبارزین مشهور پیش از انقلاب بوده و اینک ، ریاست مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین نمایندگی رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی را عهده دار است.

شنیده شده این فعال پرسابقه سیاسی که در دایره اصولگرایان تعریف می شود ، به جز آنکه بخش عمده ای از اصولگرایان را به سوی خود جذب می کند ، مورد تایید و حمایت جدی آیت الله هاشمی رفسنجانی و رهبران جبهه اصولگرا است.

وی وجهه خوبی در میان دولت های خارجی دارد و بسیاری او را گزینه ی بسیار مطلوب و ارزشی اصولگرایان و حتی اصلاح طلبان می دانند.

شنیده های خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که در صورت حضور او در این عرصه، به جز اصولگرایان، بسیاری از گروههای اصلاح طلب نیز از او حمایت خواهند کرد.

روحانی کیست؟

حسن فریدون روحانی در سال ۱۳۲۷ در شهر سرخه در شهرستان سمنان زاده شد. در سال ۱۳۴۰در سن ۱۳ سالگی به قم رفت و تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرد.

از استادان وی در حوزه علیمه قم می‌توان از افراد زیر نام برد:خارج فقه و اصول: سید محمد محقق داماد، مرتضی حائری یزدی و سید محمدرضا گلپایگانی سطح عالی: سلطانی، محمد فاضل لنکرانی و شیخ محمد شاه‌آبادی

او در فاصله سالهای ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۱ در کنار تحصیل درس‌های حوزوی موفق به اخذ لیسانس حقوق از دانشگاه تهران شد. وی در سال ۱۳۵۷ برای ادامه تحصیلات به بریتانیا رفت و در آنجا به ترتیب درجهٔ فوق لیسانس حقوق عمومی و دکترای حقوق اساسی را از دانشگاه گلاسگو گرفت.

از شروع جریان‌های انقلاب ۱۳۵۷ ایران در سال ۱۳۴۱ فعالیتهای خود را آغاز کرد. نخستین بار در سال ۱۳۴۳ دستگیر شد و در طول مبارزه بارها دستگیر و ممنوع‌المنبر گردید. برای نخستین بار لقب «امام» را، حسن روحانی در آبان ماه ۱۳۵۶، را برای روح‌الله خمینی به‌کار برد.

پس از پیروزی انقلاب مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده گرفت. در پنج دوره قانونگذاری به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی و در دوره‌های اول و دوم به عنوان رئیس کمیسیون دفاع و در دوره‌های چهارم و پنجم به عنوان رئیس کمیسیون سیاست خارجی و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی حضور داشت. هم‌زمان از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴خورشیدی، در سمت معاونت فرماندهی جنگ و از سال ۱۳۶۴ تا سال ۱۳۶۷ خورشیدی در سمت رییس ستاد قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء، در دوران جنگ فعالیت داشت. وی همچنین از سال ۱۳۶۵ تا سال ۱۳۷۰ فرماندهی پدافند هوایی کل کشور را بر عهده داشت. عضو هیأت امنای دانشگاه تهران و منطقه شمال از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۷۸ و عضو شورای سرپرستی صدا و سیما از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۲ از دیگر مسوولیتهای وی در دوران پس از انقلاب بوده‌است.

پس از بازنگری قانون ‏اساسی جمهوری اسلامی ایران و تشکیل نهاد شورای‌عالی امنیت ملی تاکنون، سمت نمایندگی مقام رهبری را در این شورا در اختیار دارد. وی به مدت ۱۶ سال و در دوره‌های ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی از سوی این دو به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد. وی همچنین از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی این مجمع می‌باشد.

در انتخابات میان‌دوره‌ای سومین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۲۹ بهمن ‏۱۳۷۸ از حوزه انتخابیه استان سمنان به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری برگزیده شد. در سال ۱۳۸۵ هم به عنوان نماینده تهران به عضویت این شورا برگزیده شد. همچنین از سال‏۱۳۷۱ تا کنون رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده‌است.

تألیفات: کتابهای تألیف شده توسط وی به این شرح است: - انقلاب اسلامی؛ ریشه‌ها و چالشها - جلد (۱) - سال ۱۳۷۶ - مبانی تفکر سیاسی امام خمینی (ره) - سال ۱۳۷۸ - رویدادهای یازدهم سپتامبر و مواضع جمهوری اسلامی ایران - سال ۱۳۸۰ - تحولات جهانی با نگاه به موقعیت جمهوری اسلامی ایران - سال ۱۳۸۲ - تاریخ شفاهی: انقلاب اسلامی - خاطرات جلد (۱) - سال ۱۳۸۸ - تاریخ شفاهی: دفاع مقدس - خاطرات جلد (۲) - آماده چاپ - انقلاب اسلامی؛ ریشه‌ها و چالشها - جلد (۲) - آماده چاپ - استراتژی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران (در ۲ مجلّد) - آماده چاپ - سیره امامان شیعه در تاریخ - آماده چاپ - هThe Islamic Legislative Power - 1994 - هThe Flexibility of Shariah; Islamic Law - 1996

انتخاب