اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ تند پاکستان به اظهارات وزیر اماراتی


وزیر کشور پاکستان اظهارات اخیر وزیر اماراتی در انتقاد از عدم مشارکت اسلام آباد در جنگ یمن را تمسخر آمیز و تهدید علیه پاکستان توصیف کرد.

خبرگزاری مهر: «نزار علی خان» وزیر کشور پاکستان در واکنش به اظهارات «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات علیه این کشور اظهارات قرقاش را بسیار تمسخر آمیز توصیف کرد.

وی در این خصوص گفت: اظهارات وزیر اماراتی علیه دولت پاکستان  بر خلاف عرف دیپلماتیک و به دور از اصول آن است.

علی خان همچنین اظهارات قرقاش را بمثابه تهدید علیه پاکستان دانست.

وی در ادامه افزود: پاکستان یک کشور عزتمند است و روابط برادرانه با ملت عربستان و امارات دارد اما بیان چنین اظهاراتی از سوی این مقام اماراتی بمثابه خدشه دار کردن عزت نفس پاکستان و مردمش است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات دو روز پیش اعلام کرده بود که عدم حمایت پاکستان از جنگ ائتلاف ضد انقلاب مردمی یمن از حمله به این کشور تبعات فراوانی برای این کشور خواهد داشت.

این جنگ لفظی میان مقامات پاکستان و امارات طی سالهای اخیر قدامی بی سابقه است.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ تند وزیر کشور پاکستان به تهدید وزیر اماراتی



اخبار,اخبار بین الملل ,وزیر پاکستان

وزیر کشور پاکستان در پاسخ به وزیر مشاور در امور خارجی امارات، تصریح کرد که فکر کردن به تهدید پاکستان توسط امارات امری خنده دار است.

به گزارش فارس، نزار علی خان وزیر کشور پاکستان در واکنش به اظهارات دو روز قبل وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی گفت: فکر کردن به تهدید امارات علیه پاکستان امری خنده دار است.

دور روز قبل «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی به شدت از اعلام موضع بی‌طرفی پاکستان در قبال حمله به یمن انتقاد کرد.

پایگاه خبری العهد با اشاره به اینکه این جنگ لفظی میان ابوظبی و اسلام آباد امری بی سابقه بوده است، تاکید کرد که مقامات پاکستان اظهارات انور قرقاش را به مثابه تهدید علیه کشور خود دانسته اند.

وزیر کشور پاکستان با بیان اینکه سخنان انور قرقاش برخلاف عرف دیپلماتیک است، ابراز داشت که پاکستان کشوری پرافتخار است و حس برادری میان ملت پاکستان و امارات وجود دارد ولی این سخنان وزیر اماراتی به مثابه اهانت به عزت نفس پاکستان و امری غیرقابل قبول است.

قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت: از پاکستان انتظار می‌رود که موضعی واضح و به نفع روابط استراتژیکش با دولت‌های خلیج (فارس) بردارد و مواضع متناقض و مشکوک اسلام‌آباد در این مسیر برایش گران تمام خواهد شد.

وی افزود که کشورهای حاشیه خلیج فارس هم اکنون در مسیری مهم و سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌اند که امنیت استراتژیک آن را در معرض آزمایش گذاشته است و اینجاست که متحد واقعی از متحد غیرواقعی شناخته می‌شود. قرقاش سپس از حکومت پاکستان خواست در کنار عربستان برای حمله به یمن بایستد.

پس از درخواست عربستان از پاکستان برای همراه شدن در تجاوز نظامی علیه یمن، جمعه (دیروز) نمایندگان پارلمان پاکستان با رد مشارکت در اقدام نظامی علیه یمن، بر نقش واسطه‌ای اسلام آباد از مجرای سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی تأکید کردند و نمایندگان اعلام کردند که پاکستان در موضوع یمن کاملا سیاست بی طرفی را اتخاذ خواهد کرد.

اخبار بین الملل - فارس