اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ به شایعه جنجال برانگیز «واکس سیب»


در پی طرح شایعه استفاده از واکس شیمیایی برای ماندگاری بیشتر سیب، مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: واکس مورد نظر به صورت طبیعی از خود میوه تولید می‌شود و هیچ ضرری برای انسان ندارد.

خبرگزاری ایسنا: در پی طرح شایعه استفاده از واکس شیمیایی برای ماندگاری بیشتر سیب، مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: واکس مورد نظر به صورت طبیعی از خود میوه تولید می‌شود و هیچ ضرری برای انسان ندارد.

طی روزهای اخیر، شایعات بسیاری مبنی بر استفاده از واکس شیمیایی سرطان‌زا برای ماندگاری بیشتر سیب در شبکه‌های اجتماعی و مجازی مطرح و باعث کاهش خرید این میوه شد که علی محسنی - مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی - اظهار کرد: در ایران از واکس برای سیب استفاده نمی شود و ماده‌ای که روی این محصول وجود دارد، به صورت طبیعی از خود سیب تولید می‌شود. چرا که سیستم حفاظتی سیب به گونه‌ای است که در سردخانه‌ها چنین ماده‌ای را از خود تولید می‌کند.

وی افزود: البته از این ماده طبیعی برای تولید واکس‌های مختلف جهت ماندگاری بیشتر دیگر میوه ها مانند مرکبات استفاده می‌شود که این واکس‌های تولید شده نیز ضرری برای انسان ندارند.

البته پیش از نیز معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود که با توجه به کیفیت مناسب سیب در کشور و شرایط اقلیمی مناسب برای پرورش این محصول که موجب تولید میوه با کیفیت مناسب و مدت ماندگاری بالا می شود، نیازی به استفاده از واکس برای سیب با هدف افزایش ماندگاری نیست و موردی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده در صورت مربوط به ایران و صحت موضوع واکس طبیعی خود میوه است که روی میوه وجود دارد و هیچ ضرری برای انسان ندارد.


ویدیو مرتبط :
مستند جذاب و جنجال برانگیز "مثل یک خیانت"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ به ابهامات درباره پروژه جنجال برانگیز


مسئول روابط عمومی شرکت ایرانیان اطلس به برخی سوالات و شبهات اخیر مطرح شده درباره پروژه «اطلس مال» پاسخ داد.

خبرگزاری ایسنا: مسئول روابط عمومی شرکت ایرانیان اطلس به برخی سوالات و شبهات اخیر مطرح شده درباره پروژه «اطلس مال» پاسخ داد.

شکرالله صالحی مسئول امور ارتباط با رسانه‌های شرکت اطلس مال در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی حمایت این شرکت از سریال پایتخت، گفت: خبردار شدیم که سریال کلید خورده است و سازندگان در حال مذاکره با چند اسپاسنر هستند. با مجموعه ما هم برای تامین مالی بخشی از هزینه‌های سریال وارد مذاکره شده بودند. وقتی محتوای فیلم‌نامه به خصوص موضوعات مهمی چون تحکیم خانواده، محیط زیست و توجه به ورزش کشتی را دیدیم تصمیم گرفتیم از سریال حمایت کنیم.

وی افزود: به همین خاطر اسپانسری کل سریال را قبول کردیم و برای اینکه به سریال آسیبی نرسد، قرار شد در متن سریال باشیم. اقبال مردم را به این سریال می‌دانستیم و می‌خواستیم کاری کنیم تا صدا و سیما با خیال راحت به کیفیت سریال بپردازد. در مورد نحوه تبلیغ اطلس مال در سریال، بحث‌های کلی با دست اندرکاران سریال انجام شد و کلیات آن مورد توافق قرار گرفت. ولی در اجرا، دست عوامل سریال را باز گذاشته بودیم.

وی در ادامه در واکنش به حساسیت‌های ایجاد شده پس از پخش سریال پایتخت نیز گفت: کار تازه‌ای بود که قبلا تجربه نشده بود و شاید در برخی از سکانس‌ها خیلی مستقیم به پروژه پرداخته شده است، ولی در هر صورت هیچ وقت کار جدید و نوآوری بدون مخالف باقی نمی‌ماند،‌ ما به مسئولیتهای اجتماعی خود عمل کردیم. بهترین سریال از لحاظ جذب مخاطب و شادی آفرینی برای مردم بود. مردم در شب 12 فروردین، خاطره‌های بسیار خوب و زیبایی را مرور کردند و خواسته‌های تبلیغاتی ما نیز برآورده شد.

صالحی در ادامه به برخی ادعاهای مطرح شده درباره وجود برخی تخلفات ساختمانی در پروژه اطلس مال اینگونه پاسخ داد: هیچکدام از این ادعاها صحیح نیست! این گفته‌ها ناشی از کم اطلاعی است. زمین این پروژه در سال 1390 از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران خریداری شده است. این زمین در پهنه M111 واقع شده و پهنه مذکور کاربری مختلط است. اگرچه شهرداری قبل از فروش، بصورت موقت به عنوان پارکینگ عمومی حداکثر با ظرفیت 200 خودرو از آن استفاده می‌کرد و اینک ما در همین زمین بیش از 1400 واحد پارکینگ می‌سازیم. یعنی 700 درصد افزایش ظرفیت پارکینگ!

وی افزود: از شهرداری منطقه یک تهران طبق سطح و سطوح و پهنه‌بندی M111 و بدون هیچگونه اضافه درخواست و یا تخلفی پروانه گرفته‌ایم و کاملا این موضوع قانونی و شفاف است. اگر غیرقانونی کارکرده بودیم که تبلیغات وسیع نمی‌کردیم؛ بر اساس مجوزها و پروانه اخذ شده هم کار می‌کنیم. مگر می‌شود که پروژه‌ای با این عظمت بدون پروانه کار کند و یا مجموعه‌ای که بخش عمده‌ای از سهام آن متعلق به شرکتی بورسی و در حقیقت آحاد مردم است، تخلف کند؟ آیا کسی حاضر است برای نفع و انتفاع دیگران تخلف کند و مرتکب خلاف شود؟

مسئول روابط عمومی شرکت ایرانیان اطلس با تاکید بر اینکه ادعای ساخت دو طبقه غیرمجاز در پروژه اطلس مال بر اساس اطلاعات ناکافی بوده است، اظهار داشت: اطلس مال دقیقا بر مبنای ضوابط طرح تفصیلی طراحی شده و مجوزهای لازم را اخذ و بدون هیچگونه تخلفی در حال اجرا است. ما به قانون احترام می‌گذاریم و متعهد به آن هستیم.

صالحی گفت: برای ما شفاف سازی اولویت دارد و آماده‌ایم که هر ابهامی که وجود دارد را رفع کنیم. ما مستند صحبت خواهیم کرد و احترام به مشتریان و ذینفعان، احترام به محیط زیست و حمایت از تولید و نیروی کار ایرانی در زمره ارزشهای بنیادین ماست.

وی همچنین درباره مالک پروژه اطلس مال گفت: مالک و مجری پروژه شرکت باغ فردوس ایرانیان است که 40 درصد سهام این شرکت به موسسه صندوق بیمه تامین اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر کشور تعلق دارد، یعنی در حقیقت مالک 40 درصد پروژه اقشار روستائی، کشاورزان و عشایر کشور هستند و 60 درصد سهام نیز متعلق به گروه شرکت‌های ساختمانی ایرانیان اطلس است. سهام شرکت ایرانیان اطلس نیز متعلق به بانک انصار است که این بانک نیز یک شرکت سهامی عام و بورسی بوده که 34 درصد سهام آن بصورت سهام شناور در بورس عرضه شده است که این رقم قابل ملاحظه‌ای است. یعنی 34 درصد سهام بانک انصار به مردم و الباقی به اشخاص حقوقی دیگری تعلق دارد که اغلب آنها نیز بورسی هستند.

وی ادامه داد: ایرانیان اطلس حتی در شهر یاسوج واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد که از استانهای محروم کشور است نیز سرمایه گذاری کرده و یک مرکز تجاری در دست احداث دارد. در شهر محروم بم نیز یک بنای ماندگار به نام اطلس سنتر بم در حال اجراست. در بافت قدیم اطراف حرم در شهر مقدس مشهد که جزو ضعیف‌ترین قسمت بافت قدیم است و قبلا چندان مرغوبیت نداشت پروژه‌ای در دست اجرا داریم که حالا به اتکاء همین پروژه و سایر پروژه‌های دیگر چهره این منطقه دگرگون شده است. در کرمان نیز در حال احداث یک مجتمع بهداشتی درمانی هستیم. کدام شرکت مشابه را سراغ دارید که توجه به مناطق محروم نیز داشته باشد؟ ایرانیان اطلس بدنبال ارزش آفرینی از طریق خلق بناهای برتر و ماندگار با مدیریت بهینه است. بناهایی با کیفیت بالا، که عمر طولانی و در شان نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.