اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ بایدن به نامه 47 سناتور آمریکایی



اخبار,اخبار سیاست  خارجی, بایدن

بایدن گفته است:" امضا کنندگان این نامه باید بدانند اکثریت قریب به اتفاق تعهدات بین المللی ما بدون نیاز به تایید کنگره و با تصمیم رییس جمهور و قوه مجریه امضا شده است.

جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا با صدور بیانیه ای نسبت به نامه اخیر 47 سناتور جمهوریخواه آمریکایی خطاب به مقامات ایران واکنش نشان داد.پاسخ بایدن به نامه 47 سناتور آمریکایی: در 36 سالی که در سنا بوده ام چنین چیزی ندیدم

به گزارش عصر ایران به نقل از فاکس نیوز بایدن با انتقاد از اقدام این سناتورها در بیانیه خود تاکید کرده است: در 36 سالی که سابقه عضویت در سنای آمریکا را دارد به یاد ندارد نامه ای از سوی سناتورها خطاب به مقامات دیگر کشورها با چنین لحن و شیوه ای نگارش شده باشد.

بایدن با اشاره به اینکه این اقدام دون شان و وهن مجلس سنای آمریکا بوده است، نوشت؛ امضا کنندگان این نامه در تضعیف رییس جمهور و دور زدن قانون اساسی ایالات متحده به   من استناد کرده و به نامه من در سال 2002 - خطاب به کالین پاول وزیر امور خارجه وقت درباره پیمان مسکو- اشاره کرده اند.

گفتنی است بایدن در سال 2002 رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بود و با ارسال نامه ای به کالین پاول وزیر امور خارجه دولت جورج دبلیو بوش به او هشدار داده بود پیمان کاهش سلاح های استراتژیک با روسیه (پیمان مسکو) نیازمند تایید کنگره است.

امضا کنندگان نامه سرگشاده اخیر سنا نیز در نامه خود به عنوان یک مثال به این اقدام بایدن استناد کرده اند تا اقدام خود را توجیه کنند.

بایدن گفته است:" امضا کنندگان این نامه باید بدانند اکثریت قریب به اتفاق تعهدات بین المللی ما بدون نیاز به تایید کنگره و با تصمیم رییس جمهور و قوه مجریه امضا شده است.

او افزوده است: برای مثال می توان به شناسایی دیپلماتیک جمهوری خلق چین ، پایان بحران گروگان گیری اعضای سفارت آمریکا در ایران (بیانیه الجزایر) و معاهده پایان جنگ ویتنام اشاره کرد.

گفتنی است نامه سرگشاده 47 سناتور جمهوریخواه آمریکایی که روز گذشته خطاب به مقامات ایران منتشر شد، بازتاب گسترده ای در رسانه ها و محافل سیاسی آمریکا داشته است و بسیاری از ناظران این نامه بی سابقه را به عنوان نشانه ای از تشدید اختلافات سیاسی جمهوریخواهان و دموکرات ها بر سر رسیدن به توافق نهایی هسته ای با ایران می دانند.

نکته جالب تر این نامه آن است که با وجودی که 47 سناتور جمهوریخواه سنا آمریکا این نامه را که موضوع اصلی آن مساله ای در حوزه سیاست خارجی بوده و خطاب آن به مقامات و رهبران یک کشور خارجی است، امضا کرده اند اما امضای بسیاری از سناتورهای قدیمی و پر نفوذ از جمله "باب کورکر" رییس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا پای این نامه دیده نمی شود.


 اخبار سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 
 


ویدیو مرتبط :
ماجرای پاسخ توییتری ظریف به سناتور آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ حدادعادل به نامه 47 سناتور آمریکایی


رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد حفظ عزت و منافع ملی کشور و پایان تحریم‌های ظالمانه است که امیدواریم در مذاکرات حاصل شود و حتی اگر رییس‌جمهور آینده آمریکا تصمیم دیگری بگیرد متناسب با آن تصمیم ما هم اقدام می‌کنیم.

ایسنا: غلامعلی حدادعادل عصر دوشنبه در حاشیه رونمایی از کتاب خود با عنوان "محض اطلاع" در جمع خبرنگاران درباره نامه 47 سناتور آمریکا اظهار کرد: تصور می‌کنم در داخل آمریکا رقابتی بر سر مساله ایران وجود دارد و در واقع این نامه‌ها را نتیجه صف‌بندی‌های سیاست داخلی آمریکا می‌دانم.

او خاطرنشان کرد: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد حفظ عزت و منافع ملی کشور و پایان تحریم‌های ظالمانه است که امیدواریم در مذاکرات حاصل شود و حتی اگر رییس‌جمهور آینده آمریکا تصمیم دیگری بگیرد متناسب با آن تصمیم ما هم اقدام می‌کنیم.

حداد عادل در ارزیابی خود از سالی که اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده بود گفت:‌ از رهبری باید تشکر کرد که توجه ما را به دو رکن اساسی یعنی اقتصاد و فرهنگ در آغاز سال جلب کردند و البته از امسال خود نیز گله‌مندم که نتوانستیم آن‌طور که شایسته ملت است از لحاظ اقتصاد و فرهنگ در خدمت مردم باشیم. اما توجه به این مهم نباید محدود به سال 93 باقی بماند بلکه باید در سال‌های آینده نیز آن را نصب العین خود قرار دهیم.

این نماینده مجلس درباره چهره فرهنگی سال 93 نیز گفت:‌ شاید مجید مجیدی با فیلم محمد رسول الله بتواند چهره فرهنگی امسال باشد.