اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ ایران به تهدید نظامی آمریکا


سردار جزایری گفت: تهدیدات نظامی این روزهای آمریکا پاسخ های کوبنده به دنبال دارد و به طور پشیمان کننده، خودپسندی و بزرگ بینی مخصوص آمریکایی‌ها را در هم خواهد شکست.

خبرگزاری ایسنا: سردار جزایری گفت: تهدیدات نظامی این روزهای آمریکا پاسخ های کوبنده به دنبال دارد و به طور پشیمان کننده، خودپسندی و بزرگ بینی مخصوص آمریکایی‌ها را در هم خواهد شکست .

 معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی به مناسبت 12 تیرماه سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، با تبیین نسبت آمریکا با مقوله حقوق بشر و عملکرد دولت های ایالات متحده در این زمینه اظهار کرد: حافظه تاریخی ملل جهان به ویژه ملت ایران سرشار از رویدادهای تلخی است که به دلیل بی‌صداقتی آمریکا و جنایاتی که مدعیان دروغین حقوق بشر در حق جامعه بشری روا داشته اند، آرامش و آسودگی از وجدان بشریت گرفته شده است.

وی افزود: در سیاهه اقدامات ضد بشری آمریکا، جنایات ضد ایرانی آنها از جمله حمله ناو جنگی وینسنس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در 12 تیرماه سال 67 معنای بسیار ویژه ای داشته و حامل این پیام است که حاکمان کاخ سفید برای نیل به اهداف و مقاصد شیطانی خود از هیچ جنایتی حتی قربانی ساختن زنان و کودکان بیگناه فروگذار نمی کنند.

سردار جزایری با اشاره به مضحک بودن ژست حقوق بشری مقامات آمریکایی خاطرنشان کرد: تراژدی حقوق بشر آمریکایی، امروز به یک طنز جهانی تبدیل شده است و ملت ها ورای عملیات روانی و پروپاگاندای رسانه های امپریالیستی دریافته اند جنایت و وحشی گری جزء ذاتی رژیم حاکم بر ایالات متحده بوده و در راهبردها و سیاست های کاخ سفید نهادینه شده است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بازخوانی و تأمل در جنایات آمریکا علیه ملت ایران و حمایت آنها از عاملین اقدامات تروریستی و ضدبشری مانند ترور مقام معظم رهبری، فاجعه هفتم تیرماه، بمب باران شیمیایی سردشت، شهادت 17000 تن از مردم و مسئولین کشور، حمله موشکی ناو جنگی به هواپیمای مسافربری و دهها جنایت دیگر لکه های ننگی است که در کنار دیگر جنایات یانکی ها به خوبی بی صداقتی مقامات آمریکایی در زمینه حقوق بشر را بیان می کند.

وی تصریح کرد: امروز کمتر کسی است به این حقیقت پی نبرده باشد که پشت پرده جنایاتی که در سطح منطقه و علیه ملت های مظلوم و بی دفاع فلسطین، عراق، سوریه، یمن، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی آفریده می شود حاکمان دولت شرور و بی صداقت آمریکا است. اما در عین حال آنها در تلاش هستند با جریان سازی های رسانه ای هدفمند این واقعیت انکار ناپذیر و خباثت های بی پایان را مخدوش و با آرایش و بزک آن را بصورت وارونه و معکوس به افکار عمومی جهانیان القاء کرده و خود را به مدافع حقوق بشر و پرچمدار مبارزه با تروریسم معرفی کنند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با بیان اینکه شعار امروز جنگ علیه تروریسم و دفاع از حقوق بشر، ابزاری ریاکارانه در دست ایالات متحده بوده که با پنهان شدن پشت آن در حال پیشبرد راهبردهای سلطه گرانه و دست اندازانه خود در اقصی نقاط جهان است، افزود: مبارزه با تروریسم یک راهبرد سیاسی تبلیغاتی برای آمریکایی ها محسوب می شود و آنها در عمل با مواجهه دوگانه با مسأله تروریسم، اعتقاد خود به تروریسم بد و خوب را آشکار ساخته اند که نمونه آن را می توان در مواضع آمریکا در قبال القاعده و داعش دریافت که صرف نظر از ماهیت رفتار ضد انسانی این گروهها در عراق و سوریه تنها منافع آمریکا است که رویکرد این کشور را به این خشونت ها تغییر می دهد و دو نوع تروریست را به جهان معرفی می کند.

سردار جزایری تصریح کرد: تاریخچه نقش آمریکا در ماجرای شکل گیری گروههای تروریستی در منطقه غرب آسیا مانند القاعده و داعش و دیگر گروههای تکفیری و نیز حمایت از منافقین این گزاره را تقویت می کند که آمریکا در ایجاد و تقویت گروههای تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران و دیگر ملت های مسلمان نقش ویژه ای دارد.

وی با تقبیح تلاش رسانه های آمریکایی برای بازنمایی معنادار تروریسم گفت: تروریست ها با هر نام و نشان در رویکرد آمریکایی‌ها به مانند پیمان کارانی عمل می کنند که از نقاط مختلف جهان تا هنگامی که به استراتژی آمریکایی کمک می کنند در برابر شعار مبارزه با ترورسیم در امان هستند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح بااشاره به دشمنی دیرینه آمریکایی ها علیه ملت ایران و طنازی های اخیر دیپلماتیک آنها تاکید کرد: ملت ایران سیاهه ی دهها سال ظلم و جنایت آمریکایی ها را فراموش نکرده و تحت تاثیر محاسبه گری های خطرناک آنان قرار نخواهد گرفت.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به این مسئله که ما هرگز به آمریکایی ها اعتماد نداریم و در ذائقه ملت ایران اقدام مقابله ای با آمریکا هرگز محو نمی شود گفت : تهدیدات نظامی این روزهای آمریکا پاسخ های کوبنده به دنبال دارد و به طور پشیمان کننده ، خودپسندی و بزرگ بینی مخصوص امریکایی ها را در هم خواهد شکست .

سردار جزایری با تاکید بر لزوم فراگیرسازی تاکید اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اعلام هفته حقوق بشر آمریکایی و اهمیت توسعه گفتمانی آن در جغرافیای منطقه و بلکه جهان تصریح کرد: نامگذاری هفته ای بنام حقوق بشر آمریکایی این فرصت را ایجاد می کند تا با بررسی و تحلیل عملکرد و رفتار سیاسی و دیپلماتیک ایالات متحده در مبارزه با تروریسم و نیز انتشار گزارش سالانه درباره وضع تروریسم در دنیا، میزان واقعی بودن ادعای دروغین این کشور در برابر تروریسم را مورد داوری قرار داد.

وی در پایان تصریح کرد: نامگذاری هفته دوم تیرماه تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی با اهتمام سازمان های ذیربط داخلی و مشارکت و نقش پذیری سازمان ها و نهادهای بین المللی راه کار مؤثری است که در یک تلاش منسجم و جهانی با تبیین سیاست ها و رفتارهای ضد حقوق بشری آمریکا در دنیا، حاکمان دروغگوی کاخ سفید را به چالش کشیده و با معرفی آنها به عنوان ناقض حقوق بشر در جهان، محاکمه و مجازات آنها را نیز به یک مطالبه جهانی تبدیل کرد.


ویدیو مرتبط :
پاسخ دکتر عباسی به تهدید نظامی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع: آمریکا اگر جرأت اقدام نظامی علیه ایران دارد، اجرا کند/ اقدام صهیونیست‌ها بی پاسخ نمی‌ماند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وی افزود: صهیونیست‌ها همواره برای مواجهه و از بین بردن مقاومت اقدامات خود را صورت می‌داده‌اند که اشغال و جنگ 33 روزه و همچنین جنگ غزه بخشی از این اقدامات آنهاست. ضمن اینکه شهادت عماد مغنیه و سید عباس موسوی توسط صهیونیست‌ها نیز برای ضربه زدن به مقاومت بوده است.

 سردار دهقان در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مبنی بر آمادگی واشنگتن برای اقدام نظامی علیه ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها اگر شهامت و جرأت اقدام نظامی را دارند، اجرا کنند.

به گزارش فارس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای حزب‌الله لبنان در جمع خبرنگاران گفت: جریان مقاومت از قدیم الایام در بین مردم عزیز و شریف لبنان ریشه دوانیده و از زمان تشکیل آن همواره ابعاد این نهال نورسته گسترده‌تر شده است.
 
وی افزود: صهیونیست‌ها همواره برای مواجهه و از بین بردن مقاومت اقدامات خود را صورت می‌داده‌اند که اشغال و جنگ 33 روزه و همچنین جنگ غزه بخشی از این اقدامات آنهاست. ضمن اینکه شهادت عماد مغنیه و سید عباس موسوی توسط صهیونیست‌ها نیز برای ضربه زدن به مقاومت بوده است.
 
وزیر دفاع اظهار داشت: صهیونیست‌ها هر جایی که قادر باشند به جریان مقاومت آسیبی وارد کنند، حتما این کار را انجام می‌دهند و این بار هم جمعی از فرماندهان عزیز و بزرگوار از جمله شهید جهاد مغنیه را در یک هجوم وحشیانه و سبعانه به شهادت رساندند.
 
وی تأکید کرد: این شهادت‌ها از مقاومت و حمایت مردم از آن چیزی کم نخواهد کرد، بلکه به آن خواهد افزود. ضمن اینکه چهره پلید و تروریستی رژیم صهیونیستی و جریان تکفیری که امروز در منطقه وجود دارد را بر ملاء خواهد کرد. همچنین قوام بخش مقاومت نیز که در حال از بین بردن جریانات تکفیری و صهیونیستی است، خواهد بود.
 
سردار دهقان در پاسخ به سؤالی در خصوص موضع و واکنش ایران نیز افزود: موضع نظام جمهوری اسلامی، موضعی ثابت است، زیرا امروز مقاومت به نمایندگی از همه مسلمانان در مقابل صهیونیست‌ها و جریان تکفیری در حال اقدام است و با تمام ظرفیت در همه ابعاد از آن حمایت خواهیم کرد.
 
وی افزود: این اقدام صهیونیست‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند، مهم ظرف زمانی و مکانی پاسخ است که اقتضای این پاسخ را داشته باشد.
 
وزیر دفاع در پاسخ به سؤال دیگری درباره تسلیح کرانه باختری نیز گفت:تسلیح کرانه باختری سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی است و ما در این راه تمام ظرفیت‌های خود را به کار خواهیم گرفت.
 
سردار دهقان در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهارات ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مبنی بر آمادگی واشنگتن برای اقدام نظامی علیه ایران نیز تصریح کرد: آمریکایی‌ها اگر شهامت و جرأت اقدام نظامی را دارند، اجرا کنند.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس