اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ ایران به ادعای اخیر عربستان



 

 

 

پاسخ ایران به ادعای اخیر عربستان

 

 به نقل از اداره كل اخبار و اطلاعات وزارت امور خارجه، ' رامین مهمان پرست' در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه عربستان گفت: انتظار داریم كه مقامات سعودی به جای اتهام زنی به دیگران، نسبت به اصلاح رویكردها و سیاست عملی خود در قبال جمهوری اسلامی ایران و كشورهای منطقه مبادرت ورزند.

مهمان پرست با ابراز تاسف از طرح اتهام واهی مداخله ایران در امور داخلی برخی كشورهای منطقه ،خواستار پاسخگویی آنها به مطالبات مشروع مردم خود شد و دامن زدن به اختلافات بین كشورها را به نفع دشمنان منافع منطقه عنوان كرد.

وی با اشاره به مسالمت آمیز بودن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران افزود : همواره تاكید كرده ایم كه همه كشورها باید در جهت خلع سلاح جهانی همكاری و مشاركت جدی نمایند و طرح ادعاهایی مبنی بر نگرانی از فعالیت صلح آمیز هسته ای كشورمان از سوی محافل غربی و صهیونیستی در جهت فرافكنی و فرار به جلوی آنها از داشتن كلاهكهای هسته ای و تهدید امنیت منطقه و جهان است .... /irna.ir


ویدیو مرتبط :
پاسخ جالب ایران به ادعای اردوغان؛ از بزرگترتان بپرسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران: اقدام اخیر عربستان بی پاسخ نمی‌ماند


معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران با بیان اینکه رفتار ریاض در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه بدون واکنش نمی‌ماند، تصریح کرد: ریاض حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند.

خبرگزاری فارس: حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اقدامات عربستان در قبال یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم این کشور گفت: امیرعبداللهیان: رفتار ریاض در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه بدون واکنش نخواهد ماند.

وی با ذکر این نکته که همه گزینه‌ها برای کمک به مردم یمن و ارسال فوری کمک‌های انساندوستانه و انتقال مجروحان مورد توجه ماست، تصریح کرد: عربستان حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند.

امیرعبداللهیان ادماه داد: مداخله نظامی عربستان در بحرین آن شد که علاوه بر صدها کشته، مجروح و زندانی، بین مردم و حکومت فاصله عمیق و بحران بی ثباتی در این کشور ایجاد شود که متأسفانه تا به امروز ادامه دارد.

معاون وزیر خارجه گفت: اکنون نیز نتیجه تداوم تجاوز سعودی به یمن چیزی جز ناامنی عربستان و منطقه مشترک ما نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت عربستان سعودی در مسیر تقویت امنیت پایدار منطقه گام بردارد، اما اکنون خود مشکل اصلی در بی ثبات کردن منطقه به شمار می‌رود و امیدواریم با تغییر رویکرد غلط موجود، نقش سازنده در منطقه ایفا کند.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: تهران همواره از گفت‌وگوی دو کشور در مسیر دیپلماتیک حمایت کرده است.