اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ‌ کارگردان معروف درباره حواشی اخیر


کیومرث پوراحمد نسب به برخی بازتاب‌های نادرست سخنانش در چند روز اخیر و نحوه انتشار فیلم «پنجاه قدم آخر» سخن گفت.

خبرگزاری ایسنا: کیومرث پوراحمد نسب به برخی بازتاب‌های نادرست سخنانش در چند روز اخیر و نحوه انتشار فیلم «پنجاه قدم آخر» سخن گفت.

این کارگردان سینما در پاسخ به اینکه چرا نسخه عرضه شده در شبکه نمایش خانگی از فیلم «پنجاه قدم آخر» با عکسی منتشر شده است که سکانس مربوط، در فیلم وجود ندارد؟ گفت: بعد از جشنواره و قبل از اکران عمومی 13 دقیقه از فیلم حذف شد، در حالیکه آن صحنه‌ها نه اهانتی به کسی بود و نه وزارت ارشاد با آن صحنه‌ها مشکلی داشت ولی گفتند، منطقی نیست. در همان مقطع اکران فیلم گفتم اجازه بدهید منطقش را مردم تشخیص بدهند اما این امکان فراهم نشد. به‌گمانم ، شاید ماجراهایی پشت پرده وجود داشت و دارد که سر فیلم «پنجاه قدم آخر» خراب ‌شد.

پوراحمد درباره عکسی که بر روی سی‌دی فیلم «پنجاه قدم آخر» آمده است و در فیلم این صحنه وجود ندارد نیز تصریح کرد: در همان زمان اکران فیلم هم، این تصویر را بر روی بنرهای تیلیغاتی فیلم زدند که بابک حمیدیان در حال شلیک است. من همان زمان به پخش‌کننده گفتم که این کار پسندیده نیست. وقتی سکانسی حذف شده و عکس آن در تبلیغات فیلم یا روی جلد سی دی فیلم قرار بگیرد، به هرحال تماشاگری که حواسش جمع باشد، احساس می‌کند از او سوء استفاده شده اما متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت.

این کارگردان در پاسخ به اینکه چرا در زمان اکران عمومی فیلم «پنجاه قدم آخر» سکوت کردید، گفت: ترجیح دادم سکوت کنم. به نظر می‌رسید که انجمن دفاع مقدس و وزارت ارشاد مشکلی با فیلم ندارند. برعکس مسئولان انجمن خیلی هم همراهی کردند ولی احتمالا همان ماجراهای پشت پرده بود. تاکید می‌کنم "شاید". من که خبر ندارم ماجرای پشت پرده چیست و چه کسی می‌خواهد پنبه چه کسی را بزند.

کیومرث پوراحمد که طی چند روز گذشته در دانشگاه کرمان سخنرانی داشته است در بخش دیگری از گفت‌وگویش با ایسنا نسبت به نحوه بازتاب صحبت‌هایش گفت: رُک‌گویی یکی از ویژگی‌های من است، که در این جامعه ظاهرا رک گویی ناپسند است. برخی انگار منتظر یک بهانه‌اند که متاسفانه حرف‌های من یکی از آن بهانه‌ها شد. از طرف دیگر دوستانی هم هستند که انگار منتظرند ببینند امثال من چه می‌گوییم و بلافاصله حاشیه‌های بزرگ‌تر از اصل درست کنند.

وی تصریح کرد: اخیرا صحبت‌هایی از قول من در برخی‌ سایت‌ها نقل شده که یا غلیظ شده یا جابه جا شده. مثلا من اگر احمق را در مورد خودم گفته‌ام "احمق" را در جای دیگری می‌گذارند که مطلب را غلیظ‌تر کنند. یا حرفهایی که من درباره‌ی معاونت سینمایی دولت قبل گفتم را آورده‌اند به عنوان انتقاد از صدا‌وسیما. من در دوره آقای ضرغامی یک سریال برای تلویزیون ساخته‌ام، چهار تله‌ فیلم ساخته‌ام و فیلم «اتوبوس شب» را که کلی برایم امتیاز آورده. من با آن دسته از مدیران تلویزیون که کار کرده‌ام رابطه خوبی داشته‌ام و هنوز هم دارم. یا با مدیران سروش اصلا رابطه‌ای کاملا دوستانه داریم و حقش نیست که اگر من درباره یک کارمند جزء آن جا چیزی می‌گویم این حرف را بزرگ کنند و تعمیم بدهند به کل "سروش".

پوراحمد در پاسخ به اینکه چرا نسبت به نحوه پخش قسمتی از مجموعه قصه‌های مجید (ملخ دریایی) در دانشگاه کرمان معترض بوده است، گفت: از همان ابتدای پخش متوجه شدم که فیلم تیتراژ ندارد و از وسط شروع شده. حالم بد شد. به هرحال هر کسی فیلم‌اش را دوست دارد و حالش بد می‌شود. مثل این است که دست و پای بچه آدم را قطع کنند.

آمدم بیرون و به دست‌اندرکاران برنامه گفتم چرا فیلم از وسط است؟! آنها گفتند فیلم را از «سروش» گرفتیم. همان لحظه فکر کردم که باید موضوع را از سروش پیگیری کنم. شاید این سی دی استثنائاً مشکل فنی داشته است، نمی‌دانم. ولی من خطاب به تماشاگران آن برنامه گفتم که این طبیعی‌ترین حق یک تماشاگر است که فیلم مورد نظرش را کامل و درست ببیند. وقتی فیلم از وسط پخش می‌شود ای کاش اعتراضی می‌کردید، یا از سالن بیرون می‌رفتید. در این صورت من احساس می‌کردم تماشاگر فیلم من با من همدل است.

پوراحمد که چندین سال پیش پروژه شاه را به تهیه‌کنندگی روایت فتح در دست تولید داشت که متوقف شد و سپس فیلمنامه «شاه» را چاپ کرد، همچنین گفت: در آن فیلمنامه موضع‌ام نسبت به دربار و شاه کاملا واضح است اما در انعکاس حرف‌هایم در کرمان مطلب دیگری نوشته شده است. یک وقت حرف‌های آدم تحریف می‌شود، یک وقت جابه‌جا می‌شود، اما یک وقت هست که به کل از آستین‌ حرف دیگری درآورده می‌شود. این از همان موارد است. وقتی خودم هم حرف‌هایی را که از قول من درباره شاه نوشته‌اند خواندم، حیرت کردم.

این کارگردان به عنوان حرف آخر گفت: در مراسم تشییع عظیم جوانروح در خانه سینما من یک شعر خواندم و بعد حرف زدم. شما لازم نیست که شعر نو را بشناسید یا خوانده باشید. از لحن کلام کاملا معلوم است که این شعر است، در حالی که در چند سایت دیدم یک بند از شعررا آورده‌اند جزو حرف‌های من. این گله را باید به کجا برد که خبرنگاری تفاوت شعر را با کلام معمولی متوجه نشود و شعر را بیاورد جزو حرف‌های گوینده!


ویدیو مرتبط :
مسلمان شدن یک کارگردان فرانسوی در پی حوادث اخیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ کارگردان خنده بازار به انتقادهای اخیر


پخش برنامه دست من نبود، خنده بازار برنامه ای ضبط شده است و اگر من مخالفت می کردم نیز این برنامه طبق نظر و صلاحدید مسئولان امر پخش می شد.

خبرگزاری مهر: کارگردان تبریزی برنامه طنز خنده بازار پخش این برنامه را در شرایط حاضر و همزمان با عزاداری مردم آذربایجان بعد از زلزله مرگبار، اقدامی نادرست نامناسب دانسته و مخالفت خود را با این عمل اعلام کرد.

شهاب عباسی اظهار داشت: پخش برنامه دست من نبود، خنده بازار برنامه ای ضبط شده است و اگر من مخالفت می کردم نیز این برنامه طبق نظر و صلاحدید مسئولان امر پخش می شد.

وی ادامه داد: طی چند شب گذشته این برنامه طنز را به دلیل مصادف بودن با ایام شبهای قدر از لیست پخش خارج کرده بودند و آرزوی قلبی من این بود که حداقل دو شب نیز به دلیل عزاداری مردم آذربایجان دست نگه دارند.



عباسی با اظهار همدردی با آسیب دیدگان زلزله آذربایجان شرقی و تسلیت به بازماندگان 300 نفر از اهالی شهرستان های اهر، ورزقان، هریس و روستاهای اطراف که در این حادثه جان باختند، گفت: زمان وقوع زلزله در تبریز بودم و طی ساعات اولیه به شدت پیگیر اخبار تلویزیون و رادیو بودیم تا شاید به نوعی مردم از نگرانی خارج شوند اما متاسفانه توجه زیادی از طرف رسانه ملی نسبت به این مصیبت نشد.

این کارگردان تبریزی ادامه داد: با گذشت زمان بیشتر سایت های خبری به تدریج اخبار منطقه و مردم آسیب دیده را منتشر کردند و اطلاع رسانی مردم نیز در گروه های اجتماعی و اینترنت برای رفع نگرانی مردم بسیار مفید بود، دوستان و آشنایان زیادی نیز که از طریق اینترنت و سایتهای مجازی از وقوع این مصیبت باخبر شده بودند تماس گرفته و کسب خبر می کردند اما انتظار داشتیم رسانه ملی نسبت به این ضایعه دلخراش توجه داشته باشد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه این خسارت ها به اندازه ای زیاد نبود که نیاز شدید به کمک استانها و کشورهای دیگر داشته باشیم، مردم غیور از همان لحظات اولیه وقوع زلزله شروع نسبت به انتقال نیروهای امدادی، اهدای خون، مواد غذایی و بهداشتی و دیگر وسایل مورد نیاز آسیب دیدگان اقدام کرده و تا حدودی در تامین نیازهای اولیه آسیب دیدگان موفق بودند.

عباسی افزود: وقتی برای اهدای خون به بیمارستان شهدای تبریز مراجعه کردم شور و همدلی مردم منطقه را برای کمک به همنوعان و هموطنان خود شاهد بودم که با زبان روزه کار و برنامه های خود را منحل کرده و ساعتها منتظر می ماندند تا برای آسیب دیدگان خون برسانند.

کارگردان تبریزی سریال طنز خنده بازار با اشاره مجدد به مصیبت روی داده در آذربایجان شرقی گفت: همه می دانیم که مردم آذربایجان در تمام ایران اسکان دارند و این مصیبت همه ماست، انتظار داشتیم در این شرایط عزای عمومی در تمام کشور اعلام شود.

شهاب عباسی در ادامه خود را با مردم داغدیده این ضایعه شریک دانسته و گفت: من با تمام مردم آسیب دیده در این ضایعه دلخراش اظهار همدردی می کنم و نهایت تاسف و ناراحتی خود را نسبت به پخش برنامه طنز خنده بازار همزمان با مصیبت این عزیزان اعلام می کنم.