اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاساژ علاء‌الدین بار دیگر در آتش سوخت


وی افزود: آتش‌نشانان با بکارگیری خودروهای بالابر و استفاده از تجهیزات خاموش‌کننده در کمترین زمان با مهار شعله‌های آتش از گسترش آن به طبقات دیگر جلوگیری و آن را کاملا خاموش كردند. بامداد دوشنبه طبقه چهارم پاساژ علاء‌الدین بار دیگر دچار حریق شد.  آتش‌نشانان ایستگاه‌های 46، 18، 1 و 40 در ساعت 3:01 بامداد امروز از طریق سامانه 125 در جریان وقوع حریقی در پاساژ علاء‌الدین واقع در خیابان حافظ قرار گرفتند.


به گفته داود درویش‌زاده مدیر منطقه یك عملیات سازمان آتش‌نشانی که در محل حادثه حضور داشت، دو فروشگاه در طبقه چهارم ساختمان پاساژ کاملا شعله‌ور و موجب دود گرفتگی شدید طبقات دیگر شده بودند.

وی افزود: آتش‌نشانان با بکارگیری خودروهای بالابر و استفاده از تجهیزات خاموش‌کننده در کمترین زمان با مهار شعله‌های آتش از گسترش آن به طبقات دیگر جلوگیری و آن را کاملا خاموش كردند. آتش‌نشانان همچنین با هواکش‌های قوی دود ناشی از آتش‌سوزی را از ساختمان تخلیه کردند.

درویش‌زاده افزود: علت این حادثه توسط كارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی است.

زمانی كه طبقه چهارم پاساژ علاء‌الدین در سوم بهمن ماه سال گذشته دچار حریق شد، فتح‌الله تیموری، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی ساختمان این مجتمع را ناایمن خواند و گفته بود كه از نظر کارشناسان ایمنی سازمان آتش‌نشانی این ساختمان ناایمن است و سامانه‌های اعلام و خاموش کردن آتش‌سوزی موثری برای آن در نظر گرفته نشده است.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار آتش‌نشانی تهران درباره پاساژ علاء‌الدین



اخبار,اخباراجتماعی, پاساژ علاء الدین تهران


اخبار  اجتماعی -  آتش‌نشانی تهران: پاساژ علاء‌الدین ایمن نیست

شریف زاده با تاکید بر اینکه به تنهایی نمی‌توانیم شهر را ایمن کنیم، افزود: باید همکاری مردم را در پیوست کارهایمان داشته باشیم. خروجی این همایش باید هم پیمان شدن شرکت‌ کنندگان با یکدیگر در راستای ارتقاء فرهنگ ایمنی باشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در اظهارنظری صریح پاساژ علاءالدین را پاساژی دانست که در بسیاری از فاکتورها نمی‌تواند استانداردهای لازم ایمنی را کسب کند و گفت: این پاساژ برای مراجعه کنندگان و کسبه ناایمن است.

مهندس سعید شریف زاده در نشست خبری که در حاشیه برگزاری همایش ملی ایمنی و آتش نشانی برگزار شد، در پاسخ به ایسنا،‌ گفت: پاساژ علاء الدین در منطقه 11 تهران واقع شده و سازمان آتش نشانی نیز جزو کارگروه‌هایی مرتبط است واقداماتی را در خصوص بازدید ایمنی و دیگر موارد مربوطه انجام داده‌است.

وی با بیان اینکه مستقلا وارد ایمن سازی این پاساژ نمی‌شویم و اقدامات ما در هماهنگی با شهرداری منطقه 11 است، گفت: درباره ایمنی این پاساژ حرف داریم،‌ معابر، پله برقی‌ها، آسانسورها، نحوه چینش کالا و اجناس و ... در این پاساژ استاندارد نیست.

وی درباره اینکه آیا آتش‌نشانی با تخریب قسمت‌های غیرمجاز این پاساژ موافق است یا خیر؟ گفت: بحث تخریب دو طبقه مطرح است اما حرف ما این است که نه این دو طبقه بلکه کل مجتمع ناایمن است. همانطور که گفتم معابر و راه‌های این پاساژ استاندارد نیست و شبکه باران زا یا همان اطفاء حریق خودکار نیز در این پاساژ نصب نشده است.

شریف زاده تصریح کرد: مجموع این موارد غیر استاندارد سبب می‌شود تا ما ادعا کنیم که این مجتمع به هیچ عنوان مجتمع ایمن و استانداردی نیست.

وی در ادامه این نشست با انتقاد از نبود متولی واحد برای ایمنی در کشورمان خاطرنشان کرد: این همایش ملی را در همین راستا برگزار کرده تا از اقدامات و تجربه‌هایی که هر یک از آتش نشانی‌ها در سطح حوزه خودشان انجام داده‌اند، استفاده کنیم.

شریف زاده با بیان اینکه یکی از تمرکز‌های ما در این همایش بحث گاز گرفتگی یا همان مسمومیت‌های ناشی از استنشاق گاز سمی مونوکسید کربن است، اظهارکرد: برابر آمار پزشکی قانونی در سال گذشته 828 نفر در پی گاز گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند. سوال اینجاست که ما چرا باید در مقابل این آمار بی تفاوت باشیم و واکنشی از خود نشان ندهیم. هر کس باید در استان خود اقداماتی را انجام دهد.

شهر به تنهایی ایمن نمی‌شود
شریف زاده با تاکید بر اینکه به تنهایی نمی‌توانیم شهر را ایمن کنیم، افزود: باید همکاری مردم را در پیوست کارهایمان داشته باشیم. خروجی این همایش باید هم پیمان شدن شرکت‌ کنندگان با یکدیگر در راستای ارتقاء فرهنگ ایمنی باشد.

وی درباره هدف گزاری‌های سازمان برای آموزش فرهنگ ایمنی اظهار کرد: علاوه بر بحث آتش نشان داوطلب که عمده مخاطبان آن بانوان هستند، طرح‌هایی چون سفیران ایمنی برای کودکان و ایمن یاران را برای سرایداران در دستور کار قرار داده‌ایم و در کنار آن نیز تلاش داریم تا مشوق‌هایی قانونی برای گرایش به سمت آتش نشان داوطلب ایجاد کنیم.

شریف زاده با بیان اینکه آموزش جزو وظایف ماست اما الزام کردن شهروندان به آموزش جزو وظایف ما نیست، خاطرنشان کرد: 5000 همکار من در 113 ایستگاه آتش نشانی در حال ارائه خدمات ایمنی به شهروندان هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه آتش نشانی باید به سمت سازمانی علمی حرکت کند، افزود: در همین راستا بحث راه اندازی رشته مهندسی حریق را نیز مطرح کردیم که اینها همه بیانگر توجه به موضوع علمی شدن آتش نشانی است.

وی با بیان اینکه آتش نشانی تهران از نظر امکانات و تجهیزات در رتبه اول قرار دارد، گفت: در بحث ایمنی بازار نیز کارگروهی در منطقه 12 تشکیل شده و ما نیز در کارگروه حضور داریم. بحث آموزش‌ها و تذکرات به کسبه و ساکنان نیز مطرح است.


 اخبار اجتماعی  -  ایسنا