اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پارک شوش تهران نماد سقوط انسانیت


رئیس کمیته عمران شورای شهر پارک شوش را نماد سقوط انسانیت دانست و گفت: صحنه بسیار دردناکی در شوش ایجاد شده است که باید مسئولان ذیربط همانند بهزیستی، ناجا و شهرداری پاسخگو باشند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر پارک شوش را نماد سقوط انسانیت دانست و گفت: صحنه بسیار دردناکی در شوش ایجاد شده است که باید مسئولان ذیربط همانند بهزیستی، ناجا و شهرداری پاسخگو باشند.

اقبال شاکری در مورد وضعیت پارک میدان شوش تهران که این روزها پاتوق معتادان جنوب پایتخت شده است، گفت: پارک شوش یکی از مناطق آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه در حاشیه بازید از وضعیت پارک شوش در پشت چراغ قرمز خودرواش مورد حمله یک معتاد قرار گرفت گفت: فرد معتادی به ماشین ما حمله کرد و سعی داشت همراه مرا بگیرد و پس از آنکه با مقاومت ما روبرو شد از صحنه فرار کرد اما این حمله باعث شد که دست همراهمان جراحت بردارد.

شاکری با بیان اینکه وضعیت فعلی پارک شوش، موجب شرمندگی مسئولان است، گفت: با این حال شهرداری حداقل‌های بهداشتی را در اختیار معتادان قرار داده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه نهادهای متولی امر مبارزه با موادمخدر، کار را کنار گذاشته و در مورد ساماندهی معتادان دچار فراموشی شده‌اند، ادامه داد: صحنه‌هایی در پارک شوش دیده می‌شود که از انسانیت به دور است و متأسفانه به غیر از اعتیاد آسیب‌های دیگر نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به ایجاد قرارگاه آسیب‌های اجتماعی افزود: مسئولان نباید تنها به صورتجلسه‌ها اکتفا کنند بلکه حداقل به اندازه NGO ها در صحنه حاضر و فعالیت داشته باشند.

شاکری در خاتمه گفت: از بهزیستی و پلیس دعوت خواهد شد تا با حضور در شورای شهرعملکرد خود در حوزه ساماندهی معتادان و کارتن ‌خواب‌ها را تشریح کنند.


ویدیو مرتبط :
منطقه ای وحشتناک در تهران به نام میدان شوش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وعده شهردار تهران برای ساماندهی معتادان پارک شوش



اخبار,اخبار اجتماعی,معتادان پارک شوش

شهردار تهران نسبت به تجمع معتادان در پارک شوش واکنش نشان داد و گفت: مشکلات کالبدی در منطقه هرندی یک زخم کهنه است که عمدتاً 6 الی 7 دهه از آن می‌گذرد و نمی‌توان مشکلات را ظرف 6 الی 7 ماه از بین برد.

محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت هرندی و پارک شوش که محلی برای تجمع معتادان شده است، گفت: بحث انضباط شهری به عنوان یک موضوع مهم و اساسی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از دو سال است که بحث انضباط شهری در منطقه 12 از سوی شهرداری آغاز شده است، افزود: در حوزه کالبدی فرهنگی باید اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد تا علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی شاهد ارتقاء فرهنگی نیز باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در منطقه هرندی از طریق اعمال ماده 16 حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: با بستن و بردن معتادان موضوعات آسیب‌های اجتماعی حل نمی‌شود.

 

هرچند کسانی نیز در سطح شهر هستند که به صورت غیرمنطقی فعالیت کرده و اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کنند که باید پلیس با آنها برخورد کند.

وی با بیان اینکه تنها دو پارک در منطقه هرندی وجود دارد که محل تجمع معتادان شده است، گفت: خودتان می‌توانید ببینید که جمعیت یکی از پارک‌ها از معتادان کمتر شده و تقریباً تمامی معتادان در یکی از پارک‌ها تجمع می‌کنند که این مسأله حاکی از اقدامات خاص است.

قالیباف گفت: موضوعات منطقه 12 اعم از حمل و نقل، ساماندهی چرخ‌دستی‌ها، موتورسیکلت‌ها، معتادان، خانه‌های آسیب‌پذیر و... را به شخصه رصد می‌کنم، هرچند که رسیدگی به بخشی از آنها وظیفه شهرداری نیست؛ اما کار بر زمین مانده است.

وی گفت: در منطقه 12 تغییرات را به زودی خواهیم دید، تغییرات مداوم و آرام است و از آنجایی که موضوعات فرهنگی و اجتماعی است به صورت ضربتی آن را نخواهید دید.

 

هرچند که در منطقه 12 محلات نمونه داریم و تنها دو محله هستند که باید به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرند.

اخبار اجتماعی - ایسنا