اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پارلمان بریتانیا: باید به روحانی اعتماد کنیم


گزارش کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان (مجلس عوام) بریتانیا که روز دوشنبه منتشر شد تاکید کرد باید به حسن روحانی رئیس جمهور ایران در زمینه پرونده هسته ای این کشور اعتماد کرد.

عصر ایران: کمیته امور خارجی پارلمان بریتانیا ضمن حمایت از بازگشایی سفارت این کشور در تهران خواستار اعتماد به ایران در پرونده هسته ای شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ گزارش کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان (مجلس عوام) بریتانیا که روز  دوشنبه منتشر شد تاکید کرد باید به حسن روحانی رئیس جمهور ایران در زمینه پرونده هسته ای این کشور اعتماد کرد.

در این گزارش آمده است: البته همزمان باید درباره روحانی از طریق عملکرد وی و نه سخنانش داوری کرد.

این گزارش قبل از نشست هسته ای روز یکشنبه وزیران خارجه 1+5 با ایران در وین تهیه شده بود.

در گزارش کمیته امور خارجه پارلمان بریتانیا اضافه شده: باید حسن روحانی رئیس جمهور ایران را فردی دانست که واقعا برای دست یابی به توافق دائمی با 1+5 درباره برنامه هسته ای کشورش تلاش می کند و از اعتبار و قدرت در بالاترین سطح در کشورش برخوردار است.

این گزارش ادامه داد: روحانی، عملگراست. او امیدوار است تحریم های اقتصادی علیه تهران را بردارد. او به ضرورت اصلاح طلب نیست به همین دلیل باید براساس عملکرد وی داوری کرد و نه فقط سخنانش.

در این گزارش آمده است: توانمندی های ایران با چالش روبه رو است. ایران نیازمند 6 ماه زمان برای تولید مقدار کافی از اورانیوم غنی شده برای ساخت بمب اتمی نیاز است. به همین دلیل زمان لازم برای کشف این اقدام و ارائه آن به شوری امنیت سازمان ملل متحد وجود دارد.

"ریچارد اوتاوای" رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان بریتانیا (مجلس عوام) هم در این باره اظهار داشت: اگر به ایران اعتماد کنیم در این صورت آژانس بین المللی انرژی اتمی باید حق بازرسی ناگهانی از همه تاسیسات هسته ای و تولیدات و برنامه ها را داشته باشد.

کمیته سیاست خارجی پارلمان بریتانیا همچنین از بازگشایی سفارت این کشور در تهران اعلام کرد.

ایران و گروه کشورهای 1+5 هم اکنون در شهر وین پایتخت اتریش در حال مذاکره برای دست یابی به توافق نهایی بر سر برنامه هسته ای تهران هستند.

پایان تیر ماه، پایان مهلت 6 ماهه ای است که دو طرف برای دست یابی به توافق نهایی تعیین کرده بودند.

وزیران خارجه کشورهای غربی از جمله بریتانیا روز یکشنبه در این مذاکرات حاضر بودند.


ویدیو مرتبط :
موافقت پارلمان بریتانیا با تولید مثل نوزاد سه والدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: جلسه رای اعتماد به وزرای روحانی(2)


جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور.

 
 
 
 
  صبح بخیر: