اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پارازیت بهانه است مسئولان کوتاهی کرده اند!



اخبار,اخبار اجتماعی ,پارازیت

 

اخبار اجتماعی - پارازیت بهانه است مسئولان کوتاهی کرده اند!

ما چنین چیزی را ‌نمی‌پذیریم. روز گذشته نیز از سازمان هوا‌شناسی و کمیسیون کشاورزی، درباره ‌‌این موضوعات اخیر، توضیحاتی‌ دادند؛ اما اعضای کمیسیون نیز از این اظهارنظر‌ها قانع نشدند و این ‌کوتاهی به هیچ عنوان ‌پذیرفته نیست.

قطب سوم تولید خودرووقتی چند وقت پیش توفان‌های پیاپی شهر تهران را درنوردید و باعث بروز برخی خسارات ‌به بعضی‌ افراد جامعه شد، همه انگشت اتهام را به سوی سازمان هواشناسی نشانه رفتند‌. مردم بر این باور بودند که سازمان هواشناسی کوتاهی کرده است و باید وقوع این حادثه از پیش ‌آگاهی‌رسانی می‌شد.


به گزارش «تابناک»، هر چند در آن زمان واکنش‌هایی به این موضوع نشان داده شد،‌ سازمان توانست به هر بهانه‌‌‌، از زیر بار مسئولیت خود را برهاند، ولی مجلس شورای اسلامی از این قضیه کوتاه نیامد تا اینکه‌ روز گذشته، رئیس این سازمان برای توضیح درباره این موضوع به مجلس شورای اسلامی رفت.

اما این بار نیز بهانه ‌یا عامل دیگری ‌‌داشتند. به گفته یکی از نمایندگان مجلس، سازمان پارازیت‌ها را عامل ‌پیش‌بینی نشدن درست دانسته است.

در این باره، سکینه عمرانی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ‌گفت: سازمان هوا‌شناسی به مجلس اعلام کرد، به دلیل پارازیت‌ها نتوانسته توفان تهران را پیش‌بینی کند. با خواندن این گزارش، کمیسیون به این نتیجه رسید که  سازمان هوا‌شناسی در بخشی از این پرونده ـ که مربوط به پیش‌بینی توفان است ـ با توجه به نویزهای موجود در هوا و اختلال در دستگاه‌های آن چندان مقصرنیست؛ اما در مورد دیرکرد در اطلاع‌رسانی، ‌سازمان مقصر بوده و باید پاسخگو باشد.

وی افزود: سرانجام ‌مقرر شد تا به سازمان «تنظیم مقررات رادیویی» برای رفع نویزهای مربوطه تذکر داده شود و حمایت‌های لازم برای تجهیز امکانات ضروری برای اطلاع‌رسانی در اختیار سازمان هوا‌شناسی قرار گیرد.

عمرانی با اشاره به اینکه در این گزارش بر خلاف گزارش‌های پیشین سازمان هوا‌شناسی، حرفی از کهنگی و فرسودگی تجهیزات این سازمان به میان نیامده، در پاسخ به اینکه چه نهاد یا مرکزی عامل «نویز» را باعث اختلال در دستگاه‌های هوا‌شناسی دانسته، ‌گفت: این ایده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس تأیید شده است.

علی ایران‌پور، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت ما چنین چیزی را ‌نمی‌‌پذیریم. روز گذشته نیز از سازمان هوا‌شناسی و کمیسیون کشاورزی درباره این موضوعات اخیر توضیحاتی دادند. اعضای کمیسیون نیز از این اظهارنظر‌ها قانع نشده‌اند و این ‌کوتاهی به هیچ عنوان ‌پذیرفته نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ‌پیش‌بینی نشدن رویدادهای اخیر، در واقع ‌کوتاهی مسئولین هوا‌شناسی بوده ‌و هم‌اکنون می‌خواهند با چیزهایی که ‌در این ‌باره گفته‌اند، ‌به نوعی از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کنند، این سازمان نمی‌تواند کم کاری و عدم پیش‌بینی خود را با بهانه قرار دادن پارازیت از بین ببرد.

وی می‌افزاید: ما بر این باوریم، در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که انسان‌ها می‌توانند از ماه‌ها پیش از ‌بروز، اتفاقات طبیعی را پیش‌بینی کنند. می‌شود توفان‌های عظیم که اکنون در حال وقوع هستند از چندین ماه پیش اعلام کرد و به مردم هشدارهای لازم را داد؛ بنابراین، چگونه می‌توانیم این سخنان ابتدایی را ـ که هیچ‌ سنخیتی با علوم و فنون عصر جدید ندارد ـ از سازمان هوا‌شناسی بپذیریم؟

وی گفت: امکان ندارد ‌پارازیت‌ها باعث شوند که دستگاه‌ها نتوانند اوضاع را پیش‌بینی کنند، این تنها ‌توجیهی برای سرپوش گذاشتن بر کم‌کاری و اشتباهات سازمان هوا‌شناسی است، البته پارازیت می‌تواند عاملی برای ایجاد اختلال باشد، اما اینکه دو یا سه نوبت این اتفاق افتاده است و هیچ‌کدام از این‌ها از قبل اعلام نشود، جای تأمل دارد!

اما دکتر پزشکیان درباره این موضوع گفت: شاید این امکان باشد؛ اما من از ریز آن و بحث‌های کار‌شناسی مربوط به این موضوع آگاهی ندارم.

وی همچنین گفت، در بحث سلامت که گفته می‌شد، پارازیت‌ها می‌توانند برای انسان مضر باشد، به مورد ویژه‌ای برخورد نکرده ‌و در واقع کار‌شناسان تأیید نکرده‌اند که پارازیت مضر است.

اخبار اجتماعی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
مدل کوتاهی مو جدید – کوتاهی موی سر - آموزش کوتاهی مو متوسط(2 مدل)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر‌كشور؛مردم ازبرخی مسئولان جلوترند



 

 

 

 

در بررسی‌ وقایع اخیر سرنخ‌هایی به دست آمده كه بیانگر عمق كینه‌‌توزی عوامل فتنه از ملت ایران اسلامی در انتخابات اخیر است/میان دستگیرشدگان وقایع اخیر در كشور افراد سلطنت‌طلب، معاندان نظام و بهائیان به چشم می‌خورند.

 

وزیر‌كشور با بیان اینكه مردم با هوشیاری و بصیرت همیشه در صحنه‌ها حضور دارند، تاكید كرد:

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، مصطفی محمد نجار پیش از ظهر شنبه در سخنانی در مراسم معارفه مجتبی اعلایی استاندار جدید ایلام اظهار داشت: میان دستگیرشدگان وقایع اخیر در كشور افراد سلطنت‌طلب، معاندان نظام و بهائیان به چشم می‌خورند.

وی با بیان اینكه برخی از این افراد در روز عاشورای حسینی زمانی كه چشم مردم را دور دیدند وارد صحنه شده و به مقدسات اسلام و انقلاب هتاكی كردند، اظهار داشت: آنها همواره از مردم در هراس هستند و به خوبی دریافته‌اند كه ملت پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی است.

نجار با تأكید بر اینكه در بررسی‌ وقایع اخیر سرنخ‌هایی به دست آمده كه بیانگر عمق كینه‌‌توزی عوامل فتنه از ملت ایران اسلامی در انتخابات اخیر است، گفت: با این حال مردم هوشیار ایران اسلامی همواره در صحنه بوده و با حضور خود جواب دندان شكنی به دشمنان نظام داده است.

وزیر كشور ادامه داد: حضور میلیونی مردم در روزهای گذشته و در شهرهای مختلف كشور كه از چشم رسانه‌های معاند نظام در خارج از كشور دور ماند و آن را حضوری چند ۱۰۰ نفری اعلام كردند، خط بطلانی بر تمام توطئه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

نجار با اشاره به روز تاریخی و ماندگار ۱۹ دی سال ۵۶ كه مردم شهر قم در اعتراض به هتك حرمت امام (ره) قیام كردند، گفت: تشابهات فراوانی بین این روز و حركت بسیار قاطع و كوبنده ملت ایران در ۹ دی سال جاری كه مردم در اعتراض به هتك حرمت عاشورای حسینی به خیابان ها آمدند، وجود دارد.

وی با بیان اینكه اوج توطئه‌های دشمنان را در مقابل اوج پیشرفت‌های ملت ایران شاهد هستیم، تصریح كرد: وحشت دشمنان انقلاب اسلامی، همواره این بود كه این نظام به عنوان الگوی موفق در دنیا مطرح شود و به همین دلیل طی ۳۰ سال گذشته بارها تلاش كردند كه از راه های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند.

وزیر كشور با تأكید بر اینكه مردم ولایت‌مدار و عاشورای ایران اسلامی روز ۹ دی با حضور با شكوه خود، سران فتنه را محاكمه خیابانی كردند، گفت: مردم ایران اسلامی با هوشیاری و بصیرت بالای خود در صحنه‌ها حضور دارند و از برخی مسئولان جلوتر هستند.

نجار بیان داشت: افرادی كه می‌خواستند، رای خود را با دیكتاتوری به مردم تحمیل كنند با رفتارهای غیر‌معقول خود موجبات جرات پیدا كردن دشمنان نظام را فراهم كردند.

نجار در زمینه خدمات دولت نهم به استان ایلام تصریح كرد: دولت نهم در طول چهار سال گذشته خدمات ارزنده‌ای را در بخش‌های مختلف به استان ایلام ارائه كرده است.

وی بیان كرد: ایجاد زیرساخت‌های عمرانی، راه، جاده‌سازی، كشاورزی، صنعت و ... را از جمله خدمات ارزنده دولت در این استان است.

وزیر كشور در ادامه از استاندار جدید ایلام خواست تا در راه خدمات بی‌منت به مردم این استان نهایت تلاش خود را بكار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در نشست شورای اداری ایلام گفت: ۱۹ دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم است كه در این روز مردم قم و حوزه علیمه مقابل رژیم ستمشاهی ایستاند.

حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین میمك اشاره كرد و افزود: مردم استان ایلام به ویژه عشایر آن نقش مهمی را در اجرای این عملیات غرورآفرین داشتند.

رئیس مجمع نمایندگان ایلام نیز در این نشست گفت: مشكلات استان ایلام بی‌شمار بوده و مسئولان باید توجه جدی به این مهم داشته باشند.

علی عزتی ادامه داد: توجه به ایجاد بازارچه دهلران، پتروشیمی دهلران، اجرای مصوبات دو سفر هیئت دولت از نیازهای اساسی مردم ایلام است.

استاندار جدید ایلام نیز در این آیین بیان داشت: فعالیت خود را از بعد‌از‌ظهر امروز آغاز می‌كنم و برای خدمتگزاری به مردم ایلام كه‌ آن را عبادت می‌دانم خود را آماده كرده‌ام.

در ادامه این آیین نیز مجتبی اعلایی به عنوان استاندار ایلام معرفی و از خدمات غراوی استاندار سابق ایلام تقدیر به عمل آمد.