اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاداش 5 میلیون تومانی برای فرزند پنجم


شهردار مشهد گفت: به کارکنان زن شهرداری که فرزند پنجم را تحویل جامعه دهند، پنج میلیون تومان پاداش می‌دهیم.

خبرگزاری ایسنا: شهردار مشهد گفت: به کارکنان زن شهرداری که فرزند پنجم را تحویل جامعه دهند، پنج میلیون تومان پاداش می‌دهیم.

سیدصولت مرتضوی در نشستی با کارکنان زن شهرداری که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن برگزار شد، با بیان اینکه به کارکنان زن شهرداری که فرزند پنجم را تحویل جامعه دهند، پنج میلیون تومان پاداش می‌دهیم و مرخصی زایمانشان را به دو برابر افزایش می‌دهیم، افزود: این امر را حتی به شهرداران آینده به عنوان تصمیم شهردار فعلی برای اجرا اعلام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به آن دسته از کارمندان زنی که دارای فرزند سوم باشند، پاداش خواهیم داد، البته اکنون نمی‌توانم میزان آن را به طور دقیق مشخص کنم. ساعات کاری آنان را کمتر و مرخصی شیردهی آنان را افزایش خواهیم داد.

به احدی اجازه به مخاطره انداختن موقعیت شغلی بانوان را در شهرداری نمی‌دهم

مرتضوی دو مشکلی که امروز کیان خانواده و جامعه را در معرض تهدید قرارداده را افزایش آمار طلاق و بالارفتن سن ازدواج جوانان دانست و گفت: از بانوان تقاضا می‌کنم به این موضوعات دقت کنید و تا جایی که امکان دارد در راه مشکل‌گشایی گام بردارید.

شهردار مشهد در بخشی از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت شغلی کارکنان زن شهرداری گفت: تا زمانی‌ که بنده شهردار مشهد هستم اجازه اینکه ثبات شغلی بانوان این سازمان به خطر بیافتد را به احدی نخواهم داد.

وی خاطرنشان کرد: بانوانی که مستعد کار مدیریتی هستند باید در سمت‌های مدیریتی به ویژه در فرهنگسراها که مدیریت آموزشی دارند و با روحیات بانوان سازگارترند، به کار گرفته شوند.

مرتضوی اظهار کرد: زنان وظیفه دارند در تربیت و پرورش فرزندان و جامعه بکوشند و به استحکام نهاد خانواده کمک کنند و در این راستا باید از نقش فاطمه زهرا(س) در همسرداری و پرورش فرزندان الهام گیرند.

وی حضرت زهرا(س) را مایه بهجت و سرور قلب پیامبر دانست و گفت: در جایی نبی مکرم اسلام فاطمه را پاره تن خود و در جای دیگر فاطمه زهرا (س) را ام ابیها می‌خواند.

شهردار مشهد اضافه کرد: این تعاریف هم ناظر به شأن، مقام و جایگاه ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) است و هم بیانگر ارادت نبی مکرم اسلام به این بانوی بزرگوار است.

مرتضوی رسالت زنان را از دیدگاه اسلام رسالت ولایی دانست و گفت: مقام حضرت فاطمه (س) از حیث وجودی معادل قرآن کریم است و آن حضرت چیزی از ولی مطلق کم ندارد و همتای مقام امیرالمومنان است.

وی اضافه کرد: زنان نیز در جامعه وظیفه خطیری دارند و علاوه بر کار در بیرون منزل، بار مدیریت خانواده را به دوش می‌کشند و به همه امورات رسیدگی می‌کنند.

مرتضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت فرهنگسازی برای گسترش ازدواج در بین جوانان خاطرنشان کرد: به ازدواج جوانان کمک کنید به ویژه امروز که دامنه ارتباطات وسیع‌تر شده و دسترسی به دانش‌ها افزایش یافته است.


ویدیو مرتبط :
قرایتی / تفسیر آیه 56 و 57 سوره یوسف، پاداش‏های اخروی بهتر از پاداش‏های دنیوی‏

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاداش یک میلیارد تومانی مدیران بانک پاسارگاد/ نجم الدین از پارسیان هم پاداش گرفت



 

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، بررسی مصوبات مجامع عمومی سالانه بانک‌ها طی ماه‌های اخیر نشان می‌دهد اعضای هیأت مدیره بانک‌های ایران بالاترین پاداش را در بین شرکت‌های بورسی دریافت کرده و از سوی دیگر حق جلسات میلیونی نیز دریافت می‌کنند.

بانک پارسیان و پاداش میلیونی به مدیرعامل ایران خودرو!

شاید بسیاری ندانند جواد نجم الدین، مدیرعامل ایران خودرو، عضو هیأت مدیره بانک پارسیان نیز هست و از پاداش چند صد میلیونی در بانک پارسیان برخوردار شده است. این در حالیست که مشخص نیست بر اساس چه معیارهایی بانک مرکزی صلاحیت وی را برای عضویت در هیأت مدیره این بانک تایید کرده است؛ فردی که هیچ سابقه‌ای در امور بانکی ندارد و در مقابل بانک مرکزی صلاحیت بسیاری از فعالان حوزه بانکی کشور را برای عضویت در هیأت مدیره بانک‌ها تایید نکرده است.

نجم الدین چندی دیگر نیز به عنوان مدیرعامل ایران خودرو پس از برگزاری مجمع عمومی سالانه این شرکت، پاداش میلیونی دیگری از این شرکت خودرو ساز دریافت خواهد کرد!

مدیران بانک پارسیان در پی برگزاری مجمع عمومی سالانه پاداش 800 میلیونی به جیب زدند تا سال 91 را رویایی‌تر از سال‌های گذشته ادامه دهند.

اعضای هیأت مدیره بانک پارسیان را سید حسن قوامی، سید حسام شمس عالم، محمد فطانت فرد حقیقی، جواد نجم الدین، غلامرضا سلیمانی امیری و علی سلیمانی شایسته (مدیرعامل) تشکیل می‌دهند.

بانک پاسارگاد و پاداش یک میلیارد تومانی به هیأت مدیره

در این بین بانک پاسارگاد بالاترین پاداش‌ هیأت مدیره را نه تنها در بین بانک‌های کشور، بلکه در میان تمامی شرکت‌های بورسی که طی ماه‌های اخیر مجمع عمومی خود را برگزار کرده‌اند، پرداخت کرده است؛ پاداشی در حدود یک میلیارد تومان ناقابل!

از سوی دیگر این بانک بالاترین حق جلسات را نیز به مدیران خود در طول یک ماه پرداخت می‌کند با مبلغی معادل 14 میلیون ریال برای هر ماه. این در حالیست که سود نقدی بانک پاسارگاد در مقایسه با بانک‌های دیگر نه تنها بالا نیست بلکه بسیار کمتر است.

کامران اختیار، علی اکبر امین تفرشی، مجید قاسمی (مدیرعامل)، مصطفی بهشتی روی، ذبیح ا... خزایی، سید کاظم میرولد، احمد وادی دار، داود مجتهد، اعضای هیأت مدیره این بانک میلیاردی را تشکیل می‌دهند.

بانک اقتصاد نوین در جایگاه دوم

بانک اقتصاد نوین هم جایگاه دوم را در بین بانک‌ها به لحاظ پرداخت پاداش به هیأت مدیره در اختیار دارد و هم در بین 150 شرکت بورسی. مدیران این بانک اخیراً 800 میلیون تومان پاداش دریافت کردند و برای هر ماه نیز یک میلیون تومان حق جلسه دریافت می کنند.

سید عبدالحسین ثابت، سید محمد صدر هاشمی نژاد، ناصر صنعتی نژاد فرد، بهرام فتحعلی، محمد هاشم بت شکن (مدیرعامل) اعضای هیأت مدیره این بانک خصوصی هستند.

بانک کارآفرین و پاداش 450 میلیونی

بانک کارآفرین اگرچه برای اعضای هیأت مدیره خود به نسبت دیگر بانک‌ها پاداش کمتری مصوب کرده یعنی 450 میلیون تومان، اما در بین 10 شرکت بورسی است که بالاترین پاداش را به‌هیأت مدیره خود پرداخت کرده‌اند. رضا سلطان زاده، امیر دادخواه، علی اشرف افخمی، محمد مهدی تابع قانون، علی روستا، ایرج کاموری مقدم، سعید هورآذر، ولی ا... سیف (مدیرعامل) اعضای هیأت مدیره این بانک کوچک خصوص هستند.

نام شرکت        پاداش هیأت مدیر (میلیون ریال)    مبلغ ماهانه حق جلسات (هزار ریال)    سود نقدی هرسهم (ریال)

بانک پاسارگاد        9790                      14000                                       230

بانک اقتصاد نوین    8000                      10000                                       350

بانک پارسیان        8000                      12000                                       380

بانک کارآفرین        4500                       4000                                        150

مشرق طی روزهای آینده جدول کامل پاداش هیات مدیره 150 شرکت بورسی را منتشر خواهد کرد.../مشرق