اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاتوق خواننده های معروف چطور لو رفت؟


از قدیم معروف است که شرق تهران زادگاه و مبدا اصلی خواننده های رپ بوده و هست. از همان روزهایی که تب موسیقی رپ در کشور همه گیر شد، تهرانپارس یکی از اصلی ترین محله های تهران برای میتینگ های رپرها بود.

هفته نامه تماشاگران امروز: دادستان عمومی و انقلاب پردیس از پلمب بزرگترین رستوران شرق تهران به دلیل مسائل خلاف عفت عمومی و عدم رعایت اصول شرعی و قانونی خبر داده است. در متن منتشر شده از قول «حیدر فتاحی» آمده: «بزرگترین رستوران شرق تهران پلمب شد. در راستای مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی و حسب گزارشات مردمی، دستور پلمب این رستوران به دلیل عدم رعایت مسائل شرعی و قانونی صادر شد. طبق گزارشات واصله ما مالک این رستوران به برگزاری مراسم هایی به صورت مختلط اقدام می کرده که مشروبات الکلی و مواد مخدر نیز در اختیار مدعوین بوده است. دادستانی پس از اخذ گزارش، دستور ورود به این رستوران را صادر کرد و طی این بازرسی، مقادیری از مشروبات الکلی و مواد مخدر کشف و ضبط شد و هفت نفر نیز دستگیر شد. مالک رستوران به ایجاد یک راه مخفی در پشت رستوران و احداث یک ویلا اقدام کرده بود که با دعوت از خواننده های زیرزمینی و صرف مشروبات الکلی و مواد مخدر در این مکان به برگزاری مراسم هایی خلاف منافی عفت اقدام می کرد.»

فتاحی با اشاره به برخورد قاطع دادستانی با مسائل خلاف عفت عمومی در پایان گفته بود: «در حال حاضر مالک رستوران متواری است اما پیگیری ها برای دستگیری وی همچنان ادامه دارد.»

اما اصل موضوع چه بود؟ کدام خواننده های زیرزمینی در این رستوران حضور داشته اند و این پاتوق چطور لو رفته؟ این گزارش در تلاش است از پشت پرده اتفاقاتی که در این رستوران صورت می گرفته و حاشیه های حضور برخی چهره های سرشناس، اطلاعاتی را برای اولین بار منتشر کند.

کدام خواننده های زیرزمینی؟

از قدیم معروف است که شرق تهران زادگاه و مبدا اصلی خواننده های رپ بوده و هست. از همان روزهایی که تب موسیقی رپ در کشور همه گیر شد، تهرانپارس یکی از اصلی ترین محله های تهران برای میتینگ های رپرها بود.

پاتوق خواننده های معروف چطور لو رفت؟

رضا پیشرو، امیر تتلو، حسین تهی و ... همه چهره های پرطرفدار رپ بودند که زادگاه شان تهرانپارس بود. تهرانپارس قلب تپنده رپ در تهران لقب گرفته بود و به مرور استودیوهای خانگی تولید و ارائه موسیقی رپ در این محله تهران بیشتر و بیشتر می شد. اما پاتوق اصلی گردهمایی آنها در یک محل خاص بود که کمتر کسی آدرسش را داشت. حضور در این پاتوق تنها از طریق رابطی قابل اعتماد در این محل امکانپذیر بود. کسی که به خوبی از رزومه و کاراکتر کاری خواننده شناخت داشته باشد تا به او اجازه حضور در جلسات مشترک و دورهمی های رپرهای معروف را بدهند.

راه مخفی

اما این مکان مخفی کجا بود و چطور مدیریت می شد؟ چه کسانی مشتری های ثابت آن بودند و چند سال از رونق و رواج آن در بین اهالی موسیقی گذشته بود؟ ممکن است شما هم سریال «برکینگ بد» را دیده باشید. این که یک رستوران و فست فود نقشی مهم و کلیدی در داستان دارد و بخش بزرگی از دردسرها زیر سر مسئول این رستوران است که خودش هم در مقاطعی گارسون این رستوران است و به شکل چراغ خاموش به رتق و فتق امور مافیایی می پردازد. شاید بتوانید تصور کنید که مشابه همین موضوع از سال های میانی دهه هشتاد در تهران برقرار بود و رستورانی بزرگ در شرق تهران، گردهمایی های اهالی موسیقی رپ را پذیرا بود.

مراسم هایی که عمده ترین و شاخص ترین چهره های موسیقی رپ را به خود می دید و به مرور بیشتر مورد توجه قرار گرفت. راه مخفی که از پشت این رستوران به یک خانه ویلایی ختم می شد، کم کم تبدیل به یکی از پرهیجان ترین محل های تردد رپرها شده بود و حتی چند موزیک ویدئو هم در این مکان تولید شد.

حالا پس از حدود بیش از 10 سال، این رستوران پلمب شده و دادستان عمومی و انقلاب پردیس اخبار آن را در اختیار رسانه ها قرار داده است. گفته می شود این مکان به مدت حدود دو سال تحت نظر بوده و به مرور با برخی ترفندها پشت پرده این مکان کشف و در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

مدیر این رستوران تحت تعقیب است و گفته می شود فعالیت های زیادی برای بازداشت او صورت گرفته است. با لو رفتن یکی از مهمترین پاتوق های خواننده های رپ و اهالی موسیقی زیرزمینی، مشخص نیست از این پس جلسات آنها و برخی میهمانی های خصوصی در کدام محل برگزار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
فیلم لو رفته از مجری معروف و توهین به استقلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکوراسیون منزل خواننده های معروف


در اینجا تصاویری از دکوراسیون منزل هنرمندان برجسته دنیای موزیک را مشاهده می کنید.