اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

١١٤٠ هزار میلیارد تومان در دولت احمدی‌نژاد دود شد



اخبار,اخبار اقتصادی,وزیر اقتصاد

 افشاگری طیب‌نیا از ریز مخارج دولت‌های نهم و دهم به حساب بخش‌های دیگر اقتصاد
١١٤٠ هزار میلیارد تومان در دولت احمدی‌نژاد دود شد

بدهی شركت‌های دولتی با احتساب بدهی شركت ملی نفت ٥٤٠ هزار میلیارد تومان برآورد شده كه ٣٨٠ هزار میلیارد تومان آن فقط مربوط به بدهی‌های دولت به سیستم بانكی است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی سرانجام از رقم دقیق بدهی‌های دولت پرده برداشت. رقمی که او اعلام کرد مستند بر آماری بود که دفتر تعیین بدهی در خزانه کل کشور ارائه داده بود.

 به گفته وزیر بین ٧٠٠ تا ٨٠٠ میلیارد دلار درآمدهای نفتی داشتیم و حدود صد میلیارد دلار نیز از فروش شرکت‌ها و واگذاری‌ها، منابع مالی برای دولت به وجود آمد. اشاره او به محمود احمدی‌نژاد است که در دولت‌های او کشور با وفور درآمدهای نفتی روبه‌رو بود. این منابع که حدود ٩٠٠ میلیارد دلار برآورد می‌شود، معلوم نیست در دولت‌های نهم و دهم صرف چه اموری شده است. اینها تنها درآمد دولت‌های نهم و دهم نیستند.

ادامه صحبت‌‌های طیب‌نیا در این مراسم پرده از هزینه‌های دیگری در این دولت برمی‌دارد که اگرچه جزء درآمدهای دولت نبودند، اما سرنوشتی مانند درآمدهای دولت برای آنها رقم خورد. طیب‌نیا در ادامه از بدهی ٥٤٠ هزار میلیارد تومانی در دولت‌های محمود احمدی‌نژاد خبر می‌دهد: بدهی شركت‌های دولتی با احتساب بدهی شركت ملی نفت ٥٤٠ هزار میلیارد تومان برآورد شده كه ٣٨٠ هزار میلیارد تومان آن فقط مربوط به بدهی‌های دولت به سیستم بانكی است.

 

اگر دست‌كم نرخ هزار تومانی را برای نرخ دلار در دولت‌های نهم و دهم در نظر بگیریم، ٨٠٠ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای نفتی و ١٠٠هزار میلیارد تومان از محل واگذاری‌ها برای دولت قبل به‌دست آمده است به‌جز این، ٥٤٠ هزار میلیارد تومان هم از جیب بانک‌ها برداشته و در کنار این، مطالبات پیمانکاران در بخش‌های مختلف را نپرداخته و صرف اموری کرده که در این هشت سال به رفتارهای پوپولیستی مشهور شده است. این ارقام در مجموع رقمی حدود یک‌هزار‌و ٤٤٠ هزار میلیارد تومان را برای دولت قبل به ارمغان آورده است. این جمله به این معناست که رئیس دولت‌های نهم و درهم علاوه بر پول‌های هنگفت نفت از هر‌جا که می‌توانسته برای اهداف دولت خویش صرف کرده است که تا این لحظه هم محل خرج آنها مشخص نیست.


 اخباراقتصادی  -  شرق


ویدیو مرتبط :
دکتر احمدی نژاد (97/4/28) : یارانه 45 هزار تومان را باید سه برابر کنند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس از 8 سال سکوت در باره افزایش نجومی قیمت ها در دوران دولت احمدی نژاد/ آیت الله مصباح یزدی: امروز کالایی می خریم 3 هزار تومان، هفته بعد می شود 8 هزار تومان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


پس از 8 سال سکوت در باره افزایش نجومی قیمت ها در دوران دولت های نهم و دهم؛
اولین واکنش آیت الله مصباح یزدی به تورم: امروز کالایی می خریم 3 هزار تومان، هفته بعد می شود 8 هزار تومان/ چگونه می گویند تورم کاسته و تحریم ها برداشته شده؟/ شاید عقل ما نمی رسد

تنها تأمین آب و نان مردم هنر نیست. آب و نان جنبه حیوانی انسان است، آنچه انسان را سعادتمند می کند وجهه ارزشی او به شمار می رود.

درحالیکه آیت الله مصباح یزدی در ایام دولت احمدی نژاد، هیچ گاه نسبت به وضعیت معیشتی مردم و همچنین تشدید نجومی قیمت ها و تورم سخنی به میان نیاورده بود ، در دولت جدید ضمن ابراز دلواپسی در این مورد و نگرانی برای شرایط مردم، برای نخستین بار گفت: امروز جنس و کالایی می خریم به عنوان مثال 3 هزار تومان اما این جنس در هفته بعد 8 هزار تومان می شود، پس چگونه گفته می شود که تورم کاسته و تحریم ها برداشته شده است؛ ان شاء الله که سخن این افراد درست است و عقل ما نمی رسد.

وی که در موسسه خود و در جمع دانشجویان سخن می گفت، در عین حال با بیان این که تنها تأمین آب و نان مردم هنر نیست، اظهار داشت: آب و نان جنبه حیوانی انسان است، آنچه انسان را سعادتمند می کند وجهه ارزشی او به شمار می رود؛ نخبگان می توانند سرنوشت یک کشور را تغییر دهند.

وی ادامه داد: کشور ایران از هر طرف به وسیله تحریم های اقتصادی، علمی و دفاعی مورد هجوم است اما خداوند به برکت اسلام و رهبری حضرت امام و رهبر انقلاب کشور را در غالب موارد بی نیاز کرد؛ آنچه که سبب پیروزی بر دشمنان می شود خدمات فرهنگی است.

آیت الله مصباح با بیان این که دشمن بالاترین تلاش خود را برای از بین بردن فرهنگ صرف می کند، ابراز داشت: دشمن از همان زمان پیروزی انقلاب فهمید که برای جلوگیری انقلاب باید فکر انقلابی از ملت گرفته و ارزش های ملت را تغییر دهد که متأسفانه موفقیت های به دست آورده است.

وی عنوان کرد: آنچه مایه خسارت و تأسف است تصمیم سازان و تصمیم گیران هستند که توجه ندارند خطر فرهنگی خطرناک تر از خط مادی و مالی است؛ حضرت امام به صورت یک نفره در جهان تحول فرهنگی ایجاد کرد اما کسانی هستند که آگاهانه یا از روی غفلت توجهی به مسائل فرهنگی ندارند.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: امروز جنس و کالایی می خریم به عنوان مثال 3 هزار تومان اما این جنس در هفته بعد 8 هزار تومان می شود، پس چگونه گفته می شود که تورم کاسته و تحریم ها برداشته شده است؛ ان شاء الله که سخن این افراد درست است و عقل ما نمی رسد.

وی اضافه کرد: اگر ما به اندازه ای پیشرفت کنیم که یکی از ایالت های آمریکا شویم یا از نظر حمایتی شبیه اسرائیل شویم آیا ما باید راضی شویم.

رییس مؤسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی(ره) با بیان این که هدف از انقلاب انسانیت و رسیدن به قرب الهی بود، گفت: اگر فقط مسأله مادیت بود زمان شاه هم می توانستند زندگی کنند همانگونه که برخی گروه های سیاسی ملی گرا می گفتند اگر شاه دست از بلندپروازی بردارد دیگر مشکلی نیست.

وی افزود: عده ای که خود را برای معنویت آماده کردند از سوی برخی افراد به آن ها گفته می شود دست از معنویت بردارید و هر علفی که دوست دارید در آخور خوبی برایتان آماده کرده ایم؛ این افراد همین موضوع را نیز دروغ می گویند اما اگر راست هم باشد هدف انسانیت بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در هیچ یک از وصیت نامه های شهدا نیامده که برای ارزان شدن نان یا کاهش تورم شهید شده باشند، اظهار داشت: در وصیت نامه همه شهدا صحبت از حضرت امام، اسلام، انقلاب، تبعیت از رهبر و حفظ ارزش ها و دستاوردها است.


 وی با بیان این که تنها تأمین آب و نان مردم هنر نیست، اظهار داشت: آب و نان جنبه حیوانی انسان است، آنچه انسان را سعادتمند می کند وجهه ارزشی او به شمار می رود؛ نخبگان می توانند سرنوشت یک کشور را تغییر دهند.

 

اخبار سیاسی - انتخاب