اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

يك هزارنفردرتعطيلات نوروزسال گذشته كشته



 

 

 

 

تعطیلات نوروز

 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور:

يك هزار نفر در تعطيلات نوروز سال گذشته كشته شده‌اند


سال گذشته يك هزار نفر در تعطيلات نوروز كشته شده‌اند كه اميدواريم امسال با همكاري همياران پليس، پليس‌ياران جوان و نوجوان و فرهنگ‌ياران سال آينده اين آمار كاهش يابد.

ايلنا: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور اعلام كرد سال گذشته يك هزار نفر در تعطيلات نوروز كشته شده‌اند كه اميدواريم امسال با همكاري همياران پليس، پليس‌ياران جوان و نوجوان و فرهنگ‌ياران سال آينده اين آمار كاهش يابد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار اسكندر مومني در برنامه زنگ هميار پليس كه با حضور مسئولان نيروي انتظامي و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: بيش از هشت ميليون هميار پليس تاكنون شناسايي شده كه امسال اين رقم به 13 ميليون نفر مي‌رسد. همچنين يك ميليون فرهنگ‌يار ترافيك به اين مجموعه افزوده مي‌شود.
وي گفت: سال آينده و تعطيلات نوروزي با كمك اين افراد مي‌توانيم بستري را فراهم كنيم تا تمامي هموطنان ايمن به مسافرت بروند چرا كه اين افراد بسيج، ساماندهي و آموزش ديده‌اند تا در كاهش تلفات انساني ايفاي نقش كنند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور با تاكيد بر استقرار اصل قانون‌پذيري در جامعه گفت: با اين وجود نياز به حلقه تكاملي احساس شد و نقش فرهنگيان در اين زمينه پررنگ شد و از اين جهت فرهنگ‌ياران به مجموعه پيوستند.
مومني با بيان اينكه رانندگي امر مشتركي است و روحيه جمعي مي‌طلبد، گفت: اگر به رانندگي يك امر فردي نگاه كنيم رانندگان خود را رقيب يكديگر مي‌دانند و ايمني سفر كاهش مي‌يابد.
وي ادامه داد: در سال 87 علي‌رغم افزايش 16 تا 20 درصدي سفرها و وارد شدن يك ميليون و 300 خودرو به حمل‌ونقل كشور و همچنين اضافه شدن يك ميليون و 500 هزار راننده جديد خوشبختانه 700 نفر از آمار فوتي‌ها نسبت به سال گذشته كاهش يافته است كه اين مسئله متاثر از مشاركت مردم و همياران پليس است.


ویدیو مرتبط :
طرح نوروزسال 92 هلال احمر تربت حیدریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصادفات شبانه روز گذشته ۷ كشته و ۱۸...



 

تصادفات شبانه روز گذشته ۷ كشته و ۱۸ مجروح به جای گذاشت

 

تصادفات شبانه روز گذشته ۷ كشته و ۱۸ مجروح به جای گذاشت .معاون عملیات پلیس راه كشور با اعلام مسدود شدن آزاد راهقزوین ـ رشت به دلیل ریزش كوه، گفت: تا اطلاع ثانوی تردد كلیه وسایط نقلیه از این آزادراه ممنوع است.

 

معاون عملیات پلیس راه كشور با اعلام مسدود شدن آزاد راه قزوین ـ رشت به دلیل ریزش كوه، گفت: تا اطلاع ثانوی تردد كلیه وسایط نقلیه از این آزادراه ممنوع است.

سرهنگ پرویز سیاح البرزی در گفت و گو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مهمترین تصادفات شبانه روز گذشته، اظهار كرد: ساعت ۱۸ عصر روز گذشته در جاده خرم آباد ـ اندیمشك در استان لرستان راننده یك دستگاه سواری پراید به علت تجاوز به چپ با دو دستگاه كامیون برخورد كه در این حادثه دو نفر كشته و سه نفر نیز مجروح شدند.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: در ساعت ۲۱:۳۰ شب گذشته در جاده فرعی كلاردشت در استان مازندران یك دستگاه سواری ۲۰۶ به علت تجاوز به سمت چپ با سواری سمند برخورد كرد كه در این حادثه نیز دو نفر جان خود را از دست دادند و دو تن مجروح شدند.

به گفته معاون عملیات پلیس راه كشور در جاده ملایر ــ بروجرد در استان همدان تردد خلاف جهت یك دستگاه سواری پژو پارس سبب برخورد این اتومبیل با یك دستگاه تریلری شد كه در این حادثه دو نفر كشته و دو نفر مجروح شدند .

وی در تشریح مهمترین تصادفات شبانه روز گذشته به ایسنا، گفت: در ساعت ۱:۴۵ بامداد امروز در جاده برازجان در استان بوشهر خواب آلودگی راننده یك دستگاه سواری خودروی پیكان موجب واژگونی این خودرو شد كه به موجب آن شش نفر مجروح شدند.

 

● برخورد هُوو با پراید یك كشته و پنج مجروح برجای گذاشت

▪ تردد از آزاد راه قزوین -رشت ممنوع شد

معاون عملیات پلیس راه كشور در ادامه به ایسنا، گفت: تجاوز به چپ یك دستگاه تریلری هوو در كمربندی باغین در استان كرمان و برخورد آن با یك دستگاه سواری پراید موجب كشته شدن یك نفر و مجروح شدن پنج نفرشد.

وی افزود: ساعت ۳ بامداد امروز آزادراه قزوین ــ رشت در اثر ریزش كوه مسدود شد و لاین قزوین ــ رشت تا اطلاع ثانونی مسدود و تردد كلیه وسایط نقلیه ممنوع است.

آزاد راه رشت ــ قزوین به تازگی افتتاح شده است و تنها پنج ماه از عمر این آزاد راه می گذرد..../ خبرگزارى ایسنا