اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وی‍ژگی نامه احمدی نژاد به رهبری/وسط دعوا نرخ را هم معین می کند



وی‍ژگی نامه احمدی نژاد به رهبری چیست؟

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به نامه های سران سه قوه به رهبر معظم انقلاب نوشت:

ویژگی اختصاصی نامه رئیس‌جمهور به رهبری،  اینست که ایشان در نامه خود، تلاش کرده‌اند در اختلافات مورد نظر، خود را حق به جانب جلوه دهند و به اصطلاح معروف، وسط دعوا نرخ را هم معین کنند! 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آقای رئیس‌جمهور در نامه خود به رهبری نوشته است: 

"مطمئن هستم که جنابعالی بر پاسداری قاطع از قانون اساسی و به ویژه از حقوق اساسی ملت و همچنین صیانت از جایگاه رفیع رئیس جمهوری منتخب ملت که بالاترین مقام رسمی کشور پس از رهبری و مجری قانون اساسی است، تاکید دارید و با هر اقدامی که اختیارات و مسئولیت‌های مهم او را مخدوش نماید، مخالفید." 

این عبارت، نیازی به توضیح ندارد و کاملاً مشخص است که نویسنده درصدد است در دعوای مورد اشاره، خود را حق به جانب جلوه دهد و موضوع اصلی نامه‌های پرسرو صدای مبادله شده میان خود و رئیس قوه قضائیه را، که ماده اصلی اختلافات بود، بار دیگر به عنوان حق قانونی خود تکرار و تثبیت نماید و حتی با کلمات "مطمئن هستم..." در آغاز این فراز از نامه، چنین وانمود نماید که رهبر انقلاب نیز همین مدعا را تأیید می‌کنند!

در هشدار رهبری، سخن از نیست که حق با چه کسی است، آنچه در این هشدار مورد نکوهش و نهی است، اصل منازعه و کشاندن اختلافات به میان مردم است. اگر این نکته مورد توجه قرار نگیرد و هر کسی خود را و مدعای خود را حق بداند و حتی بعد از هشدار صریح رهبری باز هم برحق به جانب بودن خود اصرار بورزد، این نقض غرض است./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
ترول خیلی خنده دار معین و راک و احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شریف‌زاده: مشایی شنبه می‌آید/ نامه رهبری به احمدی نژاد، داد می زند که ایشان با مشایی مشکلی ندارند



اسفندیار رحیم‌مشایی,ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوریی

شریف‌زاده: مشایی شنبه می‌آید/ نامه رهبری به احمدی نژاد، داد می زند که ایشان با مشایی مشکلی ندارند

چه کسی می‌تواند به رهبر انقلاب نسبت دهد که ایشان با آقای مشایی مخالف است؟ ضمن اینکه نامه بعدی که رهبری نوشتند که استفاده از آقای مشایی در جای دیگر مشکلی ندارد تایید می‌کند مقام معظم رهبری مشکلی با او ندارد.

اسفندیار رحیم‌مشایی روز آخرمهلت ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری نام نویسی می‌کند. سرانجام شعار «زنده‌باد بهار» و «همایش حضور» که این روزها در استان‌های مختلف کشور با پرچم‌گردانی محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی همراه است پرده از شایبه چندماهه فعالیت انتخاباتی حامیان دولت برداشت.
به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ مشایی روز شنبه با حضور در وزارت‌کشور برای شرکت در انتخابات آینده ثبت‌نام خواهد کرد.
بهمن شریف‌زاده، روحانی مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی، این روزها در ساختمانی در خیابان وزرا مشغول رسیدگی به امور مشایی است. او که کنگره شعر «بهار» را برگزار کرده با قاطعیت می‌گوید: «مشایی رد‌صلاحیت نخواهد شد.»
گفت و گوی او با «شرق» در پی می آید:
‌به اعتقاد شما ‌مشایی بین چه اقشاری از مردم رای دارد؟
آنچه مخالفان مشایی تاکنون گفته‌اند‌ درصد بالایی از آرا ویژه آقای مشایی است. چه اصولگرا‌ها چه اصلاح‌طلب‌ها گفته‌اند رای آقای مشایی بالای 40‌درصد خواهد بود. آقای زیباکلام گفته مشایی رای می‌آورد مگر اینکه آقای خاتمی بیاید. این حکایت از بالا بودن رای مشایی دارد. البته اینها همه نظر مخالفان مشایی است. دوم اینکه این‌همه هجمه بر دولت و آقای مشایی و اینکه ردصلاحیت می‌شود و امثال اینها گویای این است که نگرانی‌های شدیدی از حضور ایشان وجود دارد وگرنه آقای مشایی گفت «بگذارید من بیایم، مردم رای نمی‌دهند دیگر».
‌استناد شما از رای مشایی به حرف مخالفان است؟
من می‌گویم حرف حق را از مخالفت بشنو (خنده) اما اقبال‌های عمومی در سفرهای استانی آخر، خیلی زیاد بوده است. البته صدا و سیما این استقبال‌ها را نشان نمی‌دهد.
‌‌پیش‌بینی‌ها درخصوص احتمال ردصلاحیت مشایی توسط شورای نگهبان است.
هیچ دلیلی برای ردصلاحیت مشایی نیست.
‌اما یک‌بار صلاحیت مشایی برای معاون اولی رییس‌جمهوری با نامه رهبری رد شده است.
 یک مغالطه جدی در اینجا صورت می‌گیرد که می‌گویند آقا نخواست ایشان معاون اول بشود. یک‌بار این نامه را بخوانید اولا مگر آقا این نامه را داده بودند که منتشر شود؟
‌آقای ابوترابی‌فر گفته بعد از اینکه دولت تن به برکناری مشایی از معاون اولی نمی‌داد، مامور شد نامه را علنی کند.
نامه آقا محرمانه برای رییس دولت بوده است، ایشان چه کاره است که نامه را تفسیر و منتشر کند؟ آقای ابوترابی‌فر باید بازخواست شوند که چرا این نامه را منتشر کردند. مضمون نامه رهبری این بوده که گروهی از دوستان شما (احمدی‌نژاد) از این انتصاب سرخورده می‌شوند، مصلحت این است که این انتصاب انجام نشود. این جمله داد می‌زند که مصلحت‌اندیشی با نظر دوستان آقای احمدی‌نژاد است نه رهبری. جمله «مصلحت شخصی شما نیست» این جمله یعنی صحه گذاشتن بر اینکه من اصلا با او مشکلی ندارم. چه کسی می‌تواند به رهبر انقلاب نسبت دهد که ایشان با آقای مشایی مخالف است؟ ضمن اینکه نامه بعدی که رهبری نوشتند که استفاده از آقای مشایی در جای دیگر مشکلی ندارد تایید می‌کند مقام معظم رهبری مشکلی با او ندارد.
‌واکنش دولت به ردصلاحیت احتمالی مشایی چیست؟
مطالبه مردمی؛ من می‌گویم مطالبه حق مردم است. مردم اگر مطالبه کنند حقوقشان احقاق می‌شود..../entekhab.ir