اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ویکی‌لیکس نامزد دریافت جایزه ۲۰۱۱ صلح نوبل شد



 

 

 

ویکی‌لیکس نامزد دریافت جایزه ۲۰۱۱ صلح نوبل شد

 

یك نماینده پارلمان نروژ، وب‌سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» را برای جایزه صلح نوبل ۲۰۱۱ میلادی نامزد کرده است.

«اسنور والن»، نماینده پارلمان نروژ با استناد به این‌که ویكی‌لیكس با افشای اسناد محرمانه یکی از مهمترین همکاران آزادی بیان در قرن بیست و یکم بوده است، این وب‌سایت را برای دریافت جایزه 2011 نوبل صلح كاندید كرد.

این نماینده گفت: «ویکی‌لیکس با افشای اطلاعات مربوط به فساد، نقض حقوق‌بشر و جنایات جنگی طبیعتا مدعی برای جایزه صلح نوبل است.»

بنا بر این گزارش، ویکی‌لیکس که توسط «جولیان آسانگ» استرالیایی تاسیس شده تاكنون صدها هزار سند محرمانه را در وب‌سایت خود منتشر کرده است. این اسناد شامل هزاران تلگرام دیپلماتیک محرمانه آمریکا و همچنین اسناد محرمانه مربوط به جنگ در عراق و افغانستان بوده است.

كمیته صلح نوبل و نمایندگان پارلمان نروژ از تمام ملت‌ها، استادان علوم سیاسی و قانون و برندگان پیشین این جایزه خواسته‌اند كه نامزدهای خود را برای جایزه صلح نوبل ارسال کنند.

آسانگ هم اکنون در انگلیس در تلاش برای جلوگیری از استرداد خود به سوئد برای بازجویی درباره پرونده اتهام سوء رفتار جنسی است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوتین نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد



 رئیس جمهور روسیه,نامزد دریافت جایزه صلح نوبل

پوتین نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

آکادمی بین المللی وحدت معنوی و همکاری ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را نامزد دریافت جایزه صلح نوبل کرد.نامه به کمیته نوبل در تاریخ 16 سپتامبر فرستاده و در تاریخ 20 سپتامبر دریافت شد.

به گزارش تابناک به نقل از رادیو صدای روسیه روز سه شنبه گئورگی تراپزنیکوف، رئیس آکادمی این مطلب را گزارش داد. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری به خبرنگاران گفت که آکادمی بین المللی طرح خود را با دولت رئیس جمهور مورد بحث قرار نداد.

پیش از این، او اشاره کرد که پوتین هرگز در فعالیت خود تمایل به کسب هر گونه جایزه را نشان نداده است. به گفته دبیر مطبوعاتی، "خرسندی از نتایج حاصل شده در کار، ملاک اصلی برای رئیس جمهور می باشد ."/تابناک