اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ویلای 31 میلیاردی در تهران


زندگی در ارتفاع همواره برای انسان‌ها جالب بوده است به همین دلیل بشر در طول تاریخ در صدد پیدا‌كردن راهی برای رسیدن به ارتفاع‌های بالا برآمده است.

جام جم آنلاین: زندگی در ارتفاع همواره برای انسان‌ها جالب بوده است به همین دلیل بشر در طول تاریخ در صدد پیدا‌كردن راهی برای رسیدن به ارتفاع‌های بالا برآمده است.

یكی از این راه‌ها برج نشینی است به طوری كه درسال‌های اخیر سرمایه‌گذاران بخش مسكن اقدام به ساخت برج‌های بلند مرتبه‌ای كردند كه در نوك آنها پنت‌هاوس‌هایی زیبا و مجلل طراحی شده است كه اقامت در آنها وصف‌ناپذیر است.


برج‌هایی كه بهترین امكانات را در اختیار ساكنانش قرار می‌دهد امكاناتی كه با بهترین و مجلل‌ترین هتل‌ها برابری می‌كند و شاید بالاتر هم باشد به هرحال این برج‌های شیك فقط برای كسانی طراحی شده است كه كمترین دغدغه مالی ندارند و از سرمایه‌های كلان و غیر‌قابل توصیف برخوردارند.
 


روما رزیدنس

این مجتمع در زمینی با مساحتی بالغ بر 7000 مترمربع در خیابان كامرانیه شمالی قرار دارد.

این مجتمع با 47000 مترمربع زیربنا شامل 32000 مترمربع مساحت مفید واحدهای مسكونی، 1000 مترمربع واحدهای تجاری و 14000 مترمربع فضاهای تفریحی و مشاعات است.

روما رزیدنس شامل 65 واحد مسكونی در 15طبقه است كه محیط تمامی طبقات مسكونی به صورت چلیپا طراحی شده تا تمام واحدها از نور مناسب برخوردار شوند.

همچنین شیب طبیعی زمین پروژه روما كمك شایانی به چشم‌انداز واحدها كرده است. به این صورت كه حتی طبقه اول ساختمان نیز از چشم‌انداز بی‌نظیر برخوردار است.

برج روما رزیدنس دارای سه طبقه زیرزمین و یك طبقه همكف با محیطی مستطیل شكل است كه دربرگیرنده تمامی پاركینگ‌ها، فضاهای تاسیساتی، لابی، مكان‌های تفریحی، سالن اجتماعات، بلوك‌های تجاری و سایر مشاعات و دارای سینمای سه‌بعدی است.

پنت‌هاوس 1400متری به صورت دوبلكس در طبقات 14 و 15 قرار گرفته كه در طبقه چهاردهم Master Bedroom، یك سوئیت مستقل با در مجزا، آشپزخانه، سالن غذاخوری، TV Room و فضای سبز قرار گرفته است. چهار اتاق خواب دیگر همراه سایر فضای پذیرایی، در طبقه 15 جانمایی شده است.

همچنین در پنت‌هاوس‌های 926متری، پنج اتاق‌خواب، سالن غذاخوری و دو سالن پذیرایی پیش‌بینی شده است.

برای رفاه حال ساكنان پنت‌هاوس‌ها، آسانسورهای اختصاصی در نظر گرفته شده است.
می‌گویند سازه این ساختمان در برابر زلزله تا 8.6 ریشتر مقاوم است این ساختمان به سیستم شست‌وشوی نما و پنجره مجهز است. قیمت فروش و اجاره این برج نیز همانند برج چناران پارك است.
 


مجتمع چناران

 مجتمع چناران پارك یكی از مجلل‌ترین برج‌های تهران است كه به ادعای سازندگانش كه در سایت مجتمع نوشته‌اند: ما مجتمعی لوكس و تمام‌عیار بنا كردیم.

این مجتمع بهترین امكانات از قبیل سیستم امنیتی پیشرفته، لابی بسیار مجلل، خدمات سرو غذا، سالن‌های ورزشی با بهترین امكانات، فضای مشجر و بهترین چشم‌انداز را دارد.

در مجتمع چناران پارك رزیدنس چیزی غیرقابل تصور را طراحی و مهندسی كرده‌ایم كه بالا‌ترین انتظارات ساكنان را برآورده سازد.
 
مجتمع در زمینی به وسعت حدود 8000 متر‌مربع در الهیه با تنوع متراژ آپارتمان‌ها از 260 الی 550 مترمربع احداث شده است كه فضایی بیش از 5000 مترمربع محوطه و فضای سبز در اطراف برج شامل محیط‌های جذاب، آب‌نما و آبشار‌های زیبا و نیز جاده تندرستی و پیست دوچرخه‌سواری است.

در این سایت آمده است: یك ساختمان مدرن با استفاده از آخرین تكنولوژی ساخت روز دنیا و نیز آرامش فضای سبز محوطه، شما را به یك فضای گرم و كلاسیك داخلی دعوت می‌كند. جایی كه از ورودی و لابی واژه لوكس احساس می‌شود و شما لوكس‌ترین و زیباترین معماری همگون را همراه با بهترین كیفیت مصالح در آپارتمان‌ها مشاهده می‌كنید.

دانیال تیموری كه در امر خرید و فروش این‌گونه آپارتمان‌ها فعالیت می‌كند در مورد قیمت این برج می‌گوید: حداقل قیمتی كه برای واحد‌های این برج می‌توان گفت رقم متری 15 میلیون تومان است كه به بالای متری 30 میلیون تومان هم می‌رسد كه رقم آخر در مورد پنت‌هاوس‌هایی است كه درنوك برج و طبقات بالایی قرار دارند.

وی در مورد امكانات برج می‌افزاید: لابی بزرگ و مجلل، مشاعات بی‌نظیر، استفاده از بهترین مصالح ساختمانی نظیر شیر‌آلاتی كه روی آن آب‌طلا كار شده است همراه امكاناتی چون كیترینگ، كارواش ماشین، خشكشویی، رستوران و سالن ورزشی از امكانات این برج است.
 
وی همچنین به سیستم ورود و خروج از این ساختمان اشاره می‌كند و می‌گوید: این ساختمان از گارد ویژه‌ای برخوردار است كه ورود و خروج از آن براحتی امكان‌پذیر نیست. درهای ورودی به شكلی كه امروزه همه درها دارای ریموت هستند نیست، بلكه درها با شماره پلاك هر ماشین به صورت دیجیتال باز می‌شود و دیگر احتیاج به ریموت نیست.
 
تیموری در مورد اجاره واحد‌های این برج اضافه می‌كند: یك واحد 350 متری حدود 700 الی 800 میلیون تومان رهن كامل اجاره داده می‌شود، البته برخی واحدها تا یك میلیارد تومان هم اجاره رفته است.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا این واحدها همیشه مشتری خود را دارند می‌گوید: همیشه مشتری خریدار خانه‌های لوكس وجود دارد این در حالی است چنین واحدهایی برای اجاره كم است ووقتی موردی پیدا می‌شود بلافاصله اجاره می‌رود.
 


ویلای 31 میلیاردی

 تابستان امسال یك خانه ویلایی در جردن در شمال تهران ركورد گران‌ترین ملك مسكونی تهران را در اختیار خود قرار داد.این خانه‌ ویلایی، مساحتی بیش از هزار مترمربع زیربنا دارد.
به گزارش سامانه مجازی معاملات مسكن، مالك آن به دلیل موقعیت ملك، قیمت پیشنهادی فروش را ۱۲ برابر میانگین قیمت مسكن در تهران تعیین كرده است.

قیمت پیشنهادی برای فروش این خانه ویلایی مترمربعی ۲۵ میلیون تومان تعیین شده كه قیمت كل آن ۳۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

مالك این خانه اعلام كرده است: ملك دارای دو اتاق خواب و یك خط تلفن است و در عین حال عمر بنای ساختمان بیست و پنج ساله است. زمین این ملك 1251 مترمربع مساحت دارد و طول بر آن نیز ۴۰ متر است.

ظاهرا مالك این بنا، قیمت فروش را بر حسب ارزش زمین اعلام كرده به این معنی كه عملا بنای ساختمان آن قابل سرمایه‌گذاری نیست.

جستجو در این بخش از واحدهای فروشی نشان می‌دهد كه فایل‌ها اغلب به واحدهای قدیمی، اما بازسازی شده در نقاط شمالی شهر اختصاص پیدا كرده‌اند كه به دلیل سن بالا قیمت پیشنهادی برای آنها از سوی مالك تنها با در نظر گرفتن قیمت زمین ارائه شده است.



به عنوان مثال ویلایی 630 متری در فرمانیه با عمری بیش از 25 سال، مترمربعی 15 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، اما مالك در توضیحات ملك خود مزایایی را برای آن برشمرده است كه گذر 17 متری، دوبلكس بودن و انجام عملیات بازسازی ویلا از جمله آنها است.

علاوه بر این مالك این ویلا در توضیحات ارائه شده برای ملك خود آورده كه این ویلا گرچه قابل سكونت است، اما در قیمت‌گذاری آن تنها قیمت زمین ویلا لحاظ شده است.


ویلای دیگری در خیابان ملاصدرا كه بیش از 700 مترمربع مساحت دارد متری 13‌میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده است.
 
این واحد نیز بیش از 25 سال عمر دارد و قیمت زمین آن به تنهایی لحاظ شده است. در فروش خانه‌های ویلایی معمولا قیمت كل عبارت است از مجموع قیمت زمین و قیمت بنا. اما در ویلاهای قدیمی برخی مالكان از قیمت‌گذاری بنا صرف نظر و فقط قیمت زمین را لحاظ می‌كنند.


ویدیو مرتبط :
بررسی یک ویلای فوق لوکس و میلیاردی در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویلای 18 میلیاردی در تهران تخریب می شود



اخبار,اخبار اجتماعی ,تخریب ویلاها در تهران

 

اخبار اجتماعی - ویلای 18 میلیاردی در تهران تخریب می شود

نبوی تصریح کرد: طرح هادی در روستاها افزایش یافته و ما مخالف این هستیم که روستاهای مناطق چهارگانه،‌ افزایش طرح هادی داشته باشند. طرح جامع گردشگری برای این روستاها وجود دارد که امیدواریم در این زمینه اقدامات خوبی صورت بگیرد.

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به افزایش پدیده خوش‌نشینی در استان تهران گفت: 118 پرونده که مدارک آنها کامل شده و طی چهار سال اخیر معطل مانده بود برای اجرای احکام در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، سیداحمد نبوی در نشست خبری زمین‌خواری بزرگ در مناطق حفاظت شده اظهار کرد: در دو ماه گذشته با دستور ویژه از سوی رییس سازمان محیط زیست، برخورد با دخل و تصرف غیرقانونی را آغاز کرده‌ایم که در این مدت شاهد 6500 میلیارد تومان آسیب در این زمینه بودیم که در بخش اول حکم دادگاه برای 42 پرونده صادر شده و این حکم برای قلع و قمع و رفع تصرف بوده اما متاسفانه پرونده‌ها باقی مانده و اقدامی برای اجرای احکام آن صورت نگرفته است.

وی افزود: برخی پرونده‌ها با صورتجلسه صوری در خانه متهمان پیدا شده است که با همکاری معاون دادستانی تهران، قوه قضاییه و دادگستری پیگیری‌های لازم صورت گرفت.

نبوی در ادامه گفت: بسیاری از پرونده‌ها مسدود باقی مانده است. حتی 118 پرونده که با مدارک کامل شده، اقدامی برای پیگیری آن صورت نگرفته است و حدود چهار سال در بین زمین و هوا معطل باقی مانده است.

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادامه داد: اداره کل محیط استان تهران به سرعت با همکاری دادگستری در زمینه برخورد با دخل و تصرف غیرقانونی وارد عمل شد و 100 مورد جدید را شناسایی کرد که به زودی با توجه به اینکه هنوز ویلاسازی صورت نگرفته است، آن را پس خواهیم گرفت. در واقع این کار با کمک نیروی انتظامی و قوه قضاییه و تیم ویژه‌ای شکل گرفته و تا دو، سه هفته آینده قلع و قمع آن آغاز خواهد شد.

ویلای 18 میلیاردی تخریب می‌شود
وی با بیان اینکه قیمت برخی از ویلاها به میلیاردها تومان می‌رسد، گفت: ما در استان تهران ویلایی مانند ویلای قصر را داریم که 18 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است ولی باید تخریب شود چراکه ساخت و ساز غیرقانونی صورت گرفته و کمیسیون تحت نظر سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، سازمان جنگلبانی و محیط زیست قبل از آنکه ویلاسازی صورت بگیرد، وارد عمل نشده‌اند و اکنون باید بخشی از ضرر و زیان را به افراد متخلف پرداخت کنیم.

نبوی ادامه داد: نزدیک به 50 پرونده از سوی سازمان بازرسی کل کشور در یک سال گذشته به دست ما رسیده که همگی آنها در هشت سال گذشته اتفاق افتاده است که 20 پرونده از آنان مختوم شده ولی 30 پرونده دیگر در دست اجراست و احتمال می‌دهیم برخی از مسوولان آن دوره که اشخاص حقوقی متخلف هستند، باید در این زمینه پاسخگو باشند.

ورود به مناطق تصرف شده در استان‌های مازندران، گیلان، فارس و البرز
مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه از ورود به مناطق تصرف شده در استان‌های مازندران، گیلان، فارس و البرز خبر داد و گفت: تا قبل از پایان سال مناطق تصرف شده را در این استان‌ها را رفع تصرف خواهیم کرد. شناسایی این مناطق در استان‌های مازندران و گیلان از هفته گذشته آغاز شده و تا ماه آینده گزارش تصرفات را در این مناطق به رسانه‌ها ارائه خواهیم کرد.

وی به راه‌اندازی شورای هماهنگی را به منظور تجمیع اطلاعات موجود در زمینه زمین اشاره کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارائه اسناد، استعلامی از سازمان محیط زیست نمی‌گیرد که این خود می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با بیان اینکه برخی از روستاها در مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست نیست و این باید به محیط زیست اعلام شود، گفت: در حال حاضر ما با پدیده خوش‌نشینی در استان تهران مواجه هستیم. به این شکل که جمعیت روستاها کاهش پیدا می‌کند اما تقاضا برای طرح هادی بالا می‌رود که این پدیده خوش‌نشینی را نشان می‌دهد.

نبوی تصریح کرد: طرح هادی در روستاها افزایش یافته و ما مخالف این هستیم که روستاهای مناطق چهارگانه،‌ افزایش طرح هادی داشته باشند. طرح جامع گردشگری برای این روستاها وجود دارد که امیدواریم در این زمینه اقدامات خوبی صورت بگیرد.

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مبنای زمین‌های تصرف شده سه میلیون تومان است، گفت: ما در مناطقی که مربوط به استان تهران است، ورود پیدا کرده و استان‌های مازندران و گیلان در دستور کار و بازرسی ما قرار گرفته‌اند.

محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران در این رابطه اظهار کرد: طرح ناجیان زمین به منظور پیشگیری و فرهنگ‌سازی و آموزش مدنظر است تا بحث پیشگیری و آموزش در مدارس انجام شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مواقع بهیاری‌ها برای تصرف مجوز می‌دهند، گفت: باید در مدارس حفاظت از اراضی ملی را فرهنگسازی کنیم و باید بدانیم که هیچ طرحی بدون پیوست فرهنگی نمی‌تواند موثر باشد. 

اخبار اجتماعی - ایسنا