اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ویلای خلافکار،جاذبه جدید گردشگری آمریکا


ویلای یکی از مشهورترین خلافکاران جهان در آمریکا از ماه‌ها قبل به جاذبه جدید گردشگری آمریکا تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس: ویلای یکی از مشهورترین خلافکاران جهان در آمریکا از ماه‌ها قبل به جاذبه جدید گردشگری آمریکا تبدیل شده است.

این ویلا به «آل کاپون» یکی از معروفترین خلا‌فکارهای آمریکایی تعلق دارد که نمادی از زیر پا گذاشتن قانون و نظم در آمریکا بود و در فاصله سالهای 1920 تا 1930 سردمدار جرایم سازمان‌ یافته در آمریکا بود.
البته آل کاپون تنها اهل جنایت و بزهکاری نبود، بلکه روزهای زیادی را نیز به خوشگذرانی در ویلایش در سواحل میامی آمریکا سپری کرد و اکنون گردشگران اکنون می ‌توانند قدم به ویلایی بگذارند که مشهورترین خلافکار تاریخ آمریکا در آنجا جان سپرد.

ویلای خلافکار،جاذبه جدید گردشگری آمریکا

در حال حاضر این ویلا با درختان نخل سربرافراشته و استخری بزرگ و دلباز در پالم آیلند میامی که زمانی مایه ننگ مردم این شهر بود، به جاذبه جدید گردشگری میامی و کشور آمریکا تبدیل شده و روزانه میزبان هزاران گردشگر است مکانی شده که شهر میامی قصد دارد از در اختیار داشتن‌اش نهایت استفاده را ببرد، این در حالیست که هم‌اکنون عکس آل کاپون در زندان آلکاتراس که به موزه و یک مقصد گردشگری تبدیل شده‌ بعنوان یکی از مشهور ترین زندانیان به نمایش گذاشته شده‌ و استیو کارور کارگردان آمریکایی نیز فیلمی را با نگاه به زندگی او در سال 1959 ساخت.

آمریکا در بین کشورهای جهان بالاترین درآمد سرانه را از صنعت گردشگری داشته که در سال 2014 به درآمد 177 میلیارد دلار رسید. براساس آخرین آمار سازمان جهانی جهانگردی نیز که در ابتدای سال جاری  میلادی منتشر شد، آمریکا که میلیونها نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند. آمریکا همچنین در سال 2014 با کسب رتبه دوم جهانی پس از فرانسه با میزبانی از بیش از 74 میلیون  گردشگر مقصد دوم گردشگری جهان بوده است.


ویدیو مرتبط :
کلیپ گردشگری || جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جاذبه جدید گردشگری آمریکا (+عکس)



اخبار گوناگون - جاذبه جدید گردشگری آمریکا (+عکس)

یک زندان هولناک در آمریکا که طی سال‌ها نام آن لرزه به اندام تبهکاران می‌افکند به جاذبه جدید گردشگری آمریکا تبدیل می‌شود.

یک زندان هولناک در آمریکا که طی سال‌ها نام آن لرزه به اندام تبهکاران می‌افکند به جاذبه جدید گردشگری آمریکا تبدیل می‌شود.

مسئولان صنعت گردشگری ایالت آیووا آمریکا قصد دارند در آینده نزدیک یکی از زندان‌ ایالتی این ایالت را که در یک منطقه جنگلی زیبا واقع شده را به جاذبه جدید گردشگری آمریکا تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این زندان که در سال 1839 ساخته شده و یکی از گزینه‌های دولت آمریکا برای ثبت در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به شمار می‌رود، در کرانه رود می‌سی‌سی‌پی واقع شده و طی قرن‌ها نام آن لرزه بر اندام تبهکاران می‌افکند. زندان‌ ایالتی آیووا تا چند سال قبل محل نگهداری صدها تبهکار بود تا اینکه از سال 2005 پروژه بازسازی آن آغاز شد و از سال آینده میلادی به جاذبه جدید گردشگری آمریکا تبدیل خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود سالانه حدود یک و نیم میلیون گردشگر در قالب تورهای ویژه زندان‌گردی از زندان‌ ایالتی آیووا دیدن کنند. آنها همچنین می‌توانند در غالب یک تور 45 دقیقه‌ای از بخش‌های مختلف این بنای تاریخی که همواره شایعاتی در مورد وجود صدها روح در آن به گوش می‌رسد، دیدن کنند. همچنین بخش‌هایی از این زندان به یک هتل تبدیل شده و گردشگران می‌توانند در سلول‌های تبهکاران مشهور یک شب را سپری کنند.

صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد آمریکا محسوب می شود و این کشور در بین کشورهای جهان بالاترین درآمد را از این صنعت دارد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,جاذبه جدید گردشگری آمریکا

 

اخبار گوناگون - ایسنا