اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ویلاهای میلیاردی در تهران هنوز جذاب است


بررسی در بازار معاملات ویلاهای مسكونی در تهران، نشان می‌دهد در سال جاری از یک طرف تعداد ویلاهای پایتخت که با قیمت‌های میلیاردی برای فروش گذاشته شده‌اند اندک هستند و از طرف دیگر این ویلاها بیش از 25 سال عمر دارند.

ویلاهای میلیاردی پایتخت 25 سال عمر دارند. گشتی در میان ویلاهای میلیاردی پایتخت نشان می‌دهد که تمامی ویلاهایی که امسال با قیمت‌های میلیاردی برای فروش گذاشته شده‌اند 25 سال عمر دارند و گرچه تعداد ویلاهای میلیاردی با متراژ بین 100 تا 200 متر مربع انگشت شمارند، اما در برخی از نقاط شهر با همان قیمت‌های میلیاردی به بازار فروش عرضه شده‌اند.

بررسی در بازار معاملات ویلاهای مسكونی در تهران، نشان می‌دهد در سال جاری از یک طرف تعداد ویلاهای پایتخت که با قیمت‌های میلیاردی برای فروش گذاشته شده‌اند اندک هستند و از طرف دیگر این ویلاها بیش از 25 سال عمر دارند.

 با وجود اینکه بسیاری از این ویلاها عمری طولانی دارند، اما کمترین قیمت تعیین شده برای ویلاهای میلیاردی پایتخت 5 میلیون تومان برای هر متر مربع است و بیشترین قیمت تعیین شده برای این ویلاها 9 میلیون و 700 هزار تومان در هر متر مربع است.

به عنوان مثال قیمت پیشنهادی برای خانه‌ای ویلایی در خیابان شریعتی با 25 سال سابقه ساخت و 152 متر مساحت، هشت میلیون تومان است که قیمت کل این ویلا را به یک میلیارد و 216 میلیون تومان می‌رساند.

همچنین ویلایی 170 متری در خیابان زعفرانیه با 25 سال سابقه ساخت ، 9 میلیون و 700 هزار تومان برای هر متر مربع آن قیمت‌گذاری شده است.

خانه ویلایی دیگری در میرداماد 192 متر مساحت دارد و هر متر مربع آن از سوی مالک شش میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است که آن را با قیمت کل یک میلیارد و 152 میلیون تومان در فایل ویلاهای میلیاردی پایتخت قرار داده است. این ویلا مثل سایر ویلاهای میلیاردی تهران 25 سال عمر دارد.

در خیابان گیشا ویلایی 150 متری با قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومان از گران‌ترین ویلاهای این منطقه محسوب می‌شود که عمر ساختمان به 25 سال می‌رسد.

ویلای دیگری در سعادت آباد با متراژ 182 متر مربع، یک میلیارد و 100 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همین‌طور در دزاشیب در ویلایی 190 متری با 25 سال عمر با قیمت یک میلیارد و 45 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است که به گفته مالک آن به دلیل بالا بودن عمر ساختمان از سال گذشته تاکنون هنوز به فروش نرسیده است.

مالک یکی دیگر از ویلاهای میلیاردی در خیایان شریعتی قیمت پیشنهادی برای هر متر مربع از این ویلا را 5 میلیون و 500 هزار تومان مشخص کرده و قیمت کل این ویلای 200 متری را یک میلیارد و 100 میلیون تومان محاسبه کرده است.




ویدیو مرتبط :
لوکس ترین باغ ویلاهای تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه باغ های میلیاردی در اطراف تهران



 

 

خانه باغ های میلیاردی در اطراف تهران

 

 

خانه باغ های موجود در اطراف تهران، كار دولت برای اجرای طرح «هر خانوار، یك خانه باغ» را سخت كرده است.

در داخل شهرهای مجاور تهران خانه باغ هایی وجود دارد كه ارزش تقریبی زمین آنها به طور متوسط، متر مربعی ۵۰۰ هزار تا یك میلیون تومان است و اگر چه قیمت كل هر كدام از این خانه باغ ها حداقل یك میلیارد تومان برآورد می شود، اما امكانات موجود در داخل آنها دست كمی از باغ شهر ندارد.

در تعریف شهرسازی، باغ شهر مجموعه ای حاوی چند خانه باغ است كه مساحت زمین هر خانه باغ بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ متر می تواند باشد.اما خانه باغ های موجود در اطراف تهران مساحتی بین ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ متر دارند؛ طوری كه علاوه بر بنای مسكونی احداث شده در آنها و تعبیه درختان میوه، امكانات ورزشی و سوئیت های تفریحی نیز در آنها وجود دارد.

با این وضعیت، آیا زمین های دولتی اگر از نوع نامرغوب و در مقیاس ۱۰۰۰ متر داده شود، با استقبال سكونتی روبه رو خواهد شد؟ براساس اطلاعات موجود در سامانه مجازی معاملات مسكن (ایران فایل) در یكی از شهرهای غربی مجاور تهران، خانه باغی در زمین ۲۲۰۰ متری برای فروش پیشنهاد شده كه قیمت پیشنهادی فروش آن حدود یك میلیارد تومان اعلام شده است. این خانه باغ دارای پارك و استخر است. همچنین در همین سامانه، خانه باغ دیگری برای فروش به ارزش تقریبی ۸ میلیارد تومان پیشنهاد شده كه زمین آن حدود ۸ هزار متر مربع است كه از جمله ویژگی های آن سالن ورزشی و آب سهمیه ای است...... /  یادداشت : روزنامه دنیاى اقتصاد