اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ویزای 150 زائر ایرانی تقلبی از آب درآمد!


کنسول ایران در جده اعلام کرد: به دلیل جعلی بودن روادید تعدادی از زائران ایرانی در فرودگاه مدینه، این زائران به کشورمان دیپورت می‌شوند.

کنسول ایران در جده اعلام کرد: به دلیل جعلی بودن روادید تعدادی از زائران ایرانی در فرودگاه مدینه، این زائران به کشورمان دیپورت می‌شوند.

 مجتبی قائمی مهر با اشاره به تعدادی از زائران ایرانی که خارج از سیستم حج و زیارت به عربستان آمده‌ و در فرودگاه مدینه مشکل ویزا پیدا کردند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ویزای این زائران جعلی بوده است.

وی با بیان اینکه نام این زائران در سیستم حج و زیارت نبوده است، افزود: باتوجه به جعلی بودن روادیدها، این زائران با همان هواپیمایی که به فرودگاه مدینه آمدند، به کشورمان دیپورت می‌شوند.

کنسول ایران در جده به مدیران و افردای که خارج از سیستم حج و زیارت به عربستان می‌آیند، هشدار داد که فقط از طریق مجاری قانونی نسبت به این کار اقدام کنند؛ وگرنه این گونه مشکلات بازهم تکرار می‌شود.

به گفته وی، سال گذشته هم تعدادی از افراد با واسطه به عربستان آمدند که به دلیل جعلی بودن به کشضور بازگردانده شدند. قائمی مهر در پایان گفت: به هر حال داریم موضوع را پیگیری می‌کنیم.

در همین حال، حسن سقایی رئیس ستاد مدینه سازمان حج و زیارت به مهر گفت: حدود 150 زائر ایرانی که به صورت انفرادی ویزا گرفته و به عربستان وارد شدند، هم‌اکنون مشکل ویزا پیدا کرده‌اند و در فرودگاه بسر می‌برند.

حدود 150 زائر ایرانی به صورت انفرادی و تک تک از سفارت عربستان در ایران ویزا گرفته و وارد این کشور شده‌اند که هم اکنون در فرودگاه مدینه مشکل روادید پیدا کرده‌اند.

منبع: مهر




ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // اسناد هشت تایی استقلالی ها تقلبی از آب درآمد!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویزای جعلی ۷۰ زائر ایرانی را سرگردان کرد



اخبار,اخباراجتماعی,ویزای عتبات عالیات


 اخباراجتماعی  - ویزای جعلی ۷۰ زائر ایرانی را سرگردان کرد

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: علی‌رغم هشدارهای داده‌شده از سوی سازمان حج و زیارت، دلالان با سوءاستفاده از زائران ایرانی باعث سرگردانی ۷۰ زائر ایرانی در فرودگاه نجف شدند.

محسن نظافتی در گفت و گو با فارس گفت: ایامی مانند اربعین حسینی که آمار استقبال زائران برای سفر به عتبات عالیات افزایش چشمگیری دارد زمان مناسبی برای سوء استفاده دلالان است که با دادن وعده‌هایی مانند اخذ ویزا در کمترین زمان و ارزان‌ترین قیمت زائران را سرگردان می‌کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون ساماندهی زائران اربعین از طریق یک‌هزار و 700 کارگزاری مجاز سازمان حج و زیارت در حال انجام است اما متأسفانه باز هم شاهد هستیم که عده‌ای برای دریافت ویزای خود به دلالانی که بیشتر در اطراف سفارتخانه‌ها حضور دارند، مراجعه می‌کنند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: متأسفانه روز گذشته 70 نفر از زائران ایرانی که وارد فرودگاه نجف شده بودند به دلیل داشتن ویزای جعلی در فرودگاه گرفتار و جریمه شدند که با رایزنی‌های انجام شده سعی کردیم مشکل آنها را حل کنیم و آنها با پرداخت 81 دلار دیگر در فرودگاه ویزای اضطراری کشور عراق را دریافت کردند.

نظافتی افزود: زائران و متقاضیان سفر به عتبات عالیات باید هشیار باشند که با وجود کارگزاری‌های مجاز سازمان حج در سطح هر استان و شهر به دلال‌ها مراجعه نکنند چراکه علی رغم اینکه در فرودگاه سرگردان می‌شوند مجبور می‌شوند دوباره هزینه‌های زیادی را متحمل شوند.


 اخباراجتماعی  -  فارس