اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ویروسی که از مذاکرات جاسوسی می‌کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,کسپرسکی

شرکت کسپرسکی اطلاعاتی را در مورد ویروس Duqu 2.0 که به جاسوسی از مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخته است، منتشر کرد.

به گزارش   فارس، کسپرسکی اوایل سال میلادی جاری از یک حمله و نفوذ سایبری به چند سیستم درون‌سازمانی خود خبر داد.

بعد از این حادثه، تحقیقات همه‌جانبه‌ای کلید خورد که به کشف پلتفرم بدافزاری جدید، ناشناخته و بسیار پیشرفته و قدرتمندی به نام Duqu انجامید.

به اعتقاد متخصصان کسپرسکی، مهاجمان با اطمینان کامل از این که هیچ رد و اثری برجا نمی‌گذارند حمله سایبری خود را ترتیب دادند. این حمله ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشت که تا پیش از آن در حملات سایبری دیگر دیده نشده و تقریبا هیچ ردی از آن برجا نمانده بود.

این حمله با استفاده از آسیب‌پذیری‌های شناخته نشده، آزادی عمل بدافزار را افزایش داده و سپس از طریق فایل‌های Microsoft Software Installer (MSI) در شبکه گسترش پیدا می‌کند. فایل‌های MSI فایل‌هایی هستند که مدیران سیستم اغلب برای نصب نرم‌افزار روی کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز و به‌صورت راه دور از آن استفاده می‌کنند.

این حمله سایبری هیچ رد و نشانی روی هارد دیسک یا تنظیمات سیستم برجای نگذاشت تا شناسایی آن به کار بسیار پیچیده و دشواری تبدیل شود. به بیان ساده، فلسفه و بینشی که در پس طراحی Duqu 2.0 نهفته یک نسل جلوتر از تمام تهدیداتی است که در فضای سایبری امروزی شاهد بوده‌ایم.

محققان کسپرسکی پی بردند که Duqu در خاورمیانه و همچنین در بین کشورهای غربی‌ها و چند کشور آسیایی نیز قربانی گرفته است. شاخص‌ترین مورد این آلودگی طی دو سال گذشته به حملات Duqu به محل مذاکرات هسته‌ای حساس بین ایران و گروه 5+1 برمی‌گردد. علاوه بر این گروه طراح Duqu 2.0، طی حملات مشابهی هفتادمین سالگرد آزادسازی اردوگاه آشویتس-بیرکنو در لهستان را هدف گرفتند. این درحالیست که در هر دو رویداد سیاستمداران و مقامات عالی‌رتبه‌ای حضور داشتند.

کاستین رایو (Costin Raiu) مدیر تیم تحقیق و بررسی بین‌الملل کسپرسکی می‌گوید: «تیم نرم‌افزاری طراح Duqu از نخبه ترین و پرقدرت‌ترین افراد در حوزه تهدیدات پیشرفته و مداوم تشکیل شده است. آنها برای مخفی نگه داشتن ردپای خود همه کار کردند. در این حمله بسیار پیچیده از سه آسیب‌پذیری ناشناخته استفاده شده بود که انجام چنین عملیاتی از سرمایه‌گذاری هنگفتی در پس Duqu حکایت می‌کند.

«این تهدید بدافزاری برای مخفی ماندن تنها در حافظه کرنل خود را ذخیره می‌کند تا به این ترتیب نرم‌افزارهای آنتی ویروس به راحتی آن را شناسایی نکنند. همچنین این تهدید برخلاف بدافزارهای مرسوم، به‌طور مستقیم به مرکز کنترل و فرمان مهاجمان متصل نمی‌شود. در عوض، مهاجمان با نصب درایورهای خرابکارانه، gateway و فایروال شبکه‌های سازمانی را آلوده کرده و تمام ترافیک شبکه سازمانی را به مرکز کنترل و فرمان خود تغییر مسیر می‌دهند.»

یافته‌های اولیه کسپرسکی در مطالعه Duqu 2.0 نشان می‌دهد که این حمله کاملا برنامه‌ریزی شده به‌وسیله همان گروهی انجام گرفت که حمله سایبری معروف Duqu در سال 2011 را ترتیب داده بودند. کسپرسکی براین باور است که چنین حمله‌ای تنها با حمایت مالی یک دولت امکان‌پذیر است.


 اخبار  سیاست  خارجی  - فارس
 


ویدیو مرتبط :
1392/08/30:مذاکرات ظریف با اشتون..ورود مذاکرات به جزئیات...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته ای / ارائه اطلاعات سری به کنگره برای منع توافق



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,توافق هسته ای

این جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته ای توسط سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکایی به هنگام شنود یکی از تماس های تلفنی میان مقامات اسرائیلی کشف شد.

 یک روزنامه آمریکایی نوشت: اسرائیل از مذاکرات هسته ای گروه 1+5 و ایران، جاسوسی کرده و اطلاعات سری را در اختیار اعضای کنگره آمریکا قرار داده تا  مانع از توافق هسته ای شود.

به گزارش عصر ایران، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت که اسرائیل از  طرف های حاضر در مذاکرات هسته ای از جمله آمریکا د هم جاسوسی کرده است.

 اسرائیل هم به سرعت این خبر را تکذیب کرد وگفت که این گزارش نادرست است و از آمریکا جاسوسی نکرده است.

وال استریت ژورنال به نقل از شماری از مقامات سابق و فعلی آمریکا نوشت: هدف از جاسوسی مقابله با هر پیش نویس توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 است.

اسرائیل علاوه بر جاسوسی و شنود، توانسته از طریق شنود نشست های سری و محرمانه آمریکایی ها، خبرچین ها و دیپلمات های مرتبط با آنها در اروپا به اطلاعات محرمانه از مذاکرات هسته ای با ایران دست یابد.

وال استریت ژورنال اضافه کرد: انچه که باعث خشم کاخ سفید شد این است که اسرائیل اطلاعات سری و محرمانه از مذاکرات هسته ای را به اعضای کنگره آمریکا داده تا هر توافق هسته ای با ایران را نابود کند.
شمار زیادی از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا مخالف توافق هسته ای با ایران هستند.

یک مقام ارشد امریکایی هم گفت: اینکه امریکا و اسرائیل از یکدیگر جاسوسی می کنند یک چیز است و اینکه اسرائیل اسرار آمریکا را بدزدد و آنها را در اختیار اعضای کنگره آمریکا قرار دهد تا دیپلماسی آمریکا را تخریب کند چیز دیگری است.

این جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته ای توسط سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکایی به هنگام شنود یکی از تماس های تلفنی میان مقامات اسرائیلی کشف شد.


در این مکالمه تلفنی مطالبی مطرح شد که مقامات امریکایی معتقدند تنها در مذاکرات سری و محرمانه مطرح شده بود.

فیگیدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل هم به شدت این مطالب را تکذیب کرد.


او گفت: اسرائیل برای منافع خود فعالیت می کند اما از امریکا جاسوسی نمی کند. اسرائیل اطلاعات مربوط به مذاکرات را از منابع مختلف به دست می آورد. کشورهای دیگری از جمله ایرانی ها هم در مذاکرات حضور دارند.

این موضوع اعتراف ضمنی به جاسوسی اسرائیل از دیگر کشورهای حاضر در مذاکرات هسته ای از جمله ایران است.

وزیر اسرائیلی: متاسفانه به احتمال زیاد توافق هسته ای با ایران امضا می شود
به گزارش عصرایران به نقل از رویترز از پاریس، یووال اشتاینتز وزیر امور استراتژیک اسرائیل روز دوشنبه گفت که به احتمال زیاد گروه  1+5 و ایران به توافق هسته ای بد و ناقص می رسند.

وی افزود: فشارهای شدیدی برای سخت تر کردن متن توافق هسته ای انجام می شود.


او روز دوشنبه در فرانسه به رویترز گفت: معتقدیم که توافق هسته ای با ایران، یک توافق بد و ناقص خواهد بود. متاسفانه به احتمال خیلی زیاد این توافق اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: توافقی که درباره گفتگو می شود باعث می شود ایران در وضعیت کشوری در آستانه کسب بمب اتمی باقی بماند. تا هنگامی که این توافق نهایی نشده است اسرائیل به گروه 1+5 فشار می آورد تا مشکلات این توافق را رفع کنند. 

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  عصر  ایران