اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ویدئو کنفرانس کری و اوباما در میانه گفتگوها


وزیر خارجه آمریکا در میانه گفت‌وگوهای فشرده 1+5 و نمایندگان ایران، با رئیس‌جمهور کشورش تماسی ویدئوکنفرانسی برقرار کرده و اوباما را از آخرین تحولات باخبر نموده است.

خبرگزاری فارس:  «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در میانه گفت‌وگوهای فشرده 1+5 و نمایندگان ایران، با رئیس‌جمهور کشورش تماسی ویدئوکنفرانسی برقرار کرده و اوباما را از آخرین تحولات باخبر نموده است.

این خبر را خبرنگار روزنامه صهیونیستی هاآرتص مخابره نموده و گفته که برای ارتباط، از یک خط امن استفاده شده است.




ویدیو مرتبط :
جان کری : توافق هسته ای و خاور میانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان کری: اوباما رسما اعلام کرده در صورت موافقت آیت الله خامنه ای آماده مذاکره دوجانبه با ایران است"



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جان کری: اوباما رسما اعلام کرده در صورت موافقت آیت الله خامنه ای آماده مذاکره دوجانبه با ایران است"

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی علاقه مندی کشورش برای مذاکره مستقیم با ایران و همچنین حمایت از انجام مذاکره میان دمشق و مخالفان شد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه فرانس 24، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای فرانسوی اش در پاریس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در پاسخ به سوالی که در مورد احتمال انجام مذاکرات دوجانبه بین تهران و واشنگتن مطرح شد گفت: "باراک اوباما" رسما اعلام کرده که آماده مذاکره با ایران در صورت موافقت رهبر این کشور بوده و به دنبال مذاکره دو جانبه با این کشور است.

کری با اذعان به اینکه ایران کشوری با تاریخی غنی و قابل توجه  است، ادعا کرد من بار دیگر تاکید می کنم ایالات متحده آمریکا جدیت خود را در مذاکره با ایران همراه با رعایت احترام متقابل نشان داده است.

وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاها و اتهامات نخ نما شده در خصوص اینکه سیاست اصلی آمریکا جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است، یادآور شد: ما به دنبال حل موضوع هسته ای ایران هستیم و گمان می کنم ایران می داند که در این راستا چه کاری باید انجام دهد.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود، حمایت واشنگتن را از اقدامات انجام شده برای انجام مذاکره بین مقامات سوریه و مخالفان دولت این کشور اعلام کرد. کری که در ادامه نخستین تور خارجی خود از برلین به پاریس رفته با مقامات فرانسه در مورد بحران سوریه و تحولات مالی مذاکره کرده است.

ادعای جان کری مبنی بر حمایت آمریکا از انجام مذاکره میان دولت و مخالفان سوری در حالی است که برخی منابع غربی از تغییر موضع آمریکا در خصوص سوریه و ارسال مستقیم سلاح برای گروههای مخالف در این کشور خبر داده اند.

گفتنی است وزیر خارجه آمریکا قرار است روز پنج شنبه به رم رفته و با مقامات دولت ایتالیا دیدار و گفتگو کند. سفر به ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس از دیگر برنامه های تور 10 روزه کری به شمار می رود./مهر