اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وکیل مهدی هاشمی: توی دادگاه ما شنود کار گذاشته اند/ اعتراض می کنیم



اخبار,اخبار سیاسی ,مهدی هاشمی

 

اخبار سیاسی - وکیل مهدی هاشمی: توی دادگاه ما شنود کار گذاشته اند/ اعتراض می کنیم

وکیل مهدی هاشمی گفت: نسبت به وجود شنود در دادگاه اعتراض می‌کنیم.

محمود علیزاده طباطبایی گفت: گویا در دادگاه شنود گذاشته‌اند و بعضی از مطالب جلسه قبل به بیرون درز پیدا کرده که ما امروز نسبت به این مسئله اعتراض می‌کنیم.


محمود علیزاده طباطبایی پیش از ورود به دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه آیا به اتهامات به صورت تفکیکی رسیدگی می‌شود گفت: چون دادگاه غیرعلنی است نمی‌توانم چیزی بگویم. امروز شاهد ادامه دفاعیات مهدی هاشمی و وکلای وی خواهیم بود.

اخبار سیاسی - نسیم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
دادگاه فرزند هاشمی رفسنجانی( مهدی هاشمی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات وکیل مدافع مهدی هاشمی در مورد جلسه بعدی دادگاه



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده  مهدی هاشمی

 

اخبار سیاسی - وکیل مدافع مهدی هاشمی: جلسه بعدی دادگاه مشخص نیست

روز گذشته(شنبه) نیز در دو نوبت صبح و عصر، دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی به قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان اختصاص یافت.

 وکیل مدافع مهدی هاشمی گفت: قرائت کیفرخواست امروز(یکشنبه) به پایان رسید و جلسه بعدی رسیدگی به پرونده موکلم مشخص نیست.
 
به گزارش ایرنا، «سیدمحمود علیزاده طباطبایی» روز یکشنبه پس از پایان دومین روز رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: قرائت کیفرخواست به پایان رسید و مرحله بعد، بحث تفهیم اتهام و دفاع است که بعدا مشخص می شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا از نحوه برگزاری جلسه دادگاه راضی بوده اید یا نه، گفت: از آنجاییکه در این دو روز فقط کیفرخواست قرائت شده نمی توانم بگویم آیا جلسه راضی کننده بوده است یا نه.
 
علیزاده طباطبایی افزود: مطلبی دیگری نیز نمی توانم بازگو کنم.
 
روز گذشته(شنبه) نیز در دو نوبت صبح و عصر، دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی به قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان اختصاص یافت.
 
مهدی هاشمی شامگاه سوم مهر سال 91 از سوی دادسرای امنیت بازداشت شد و پس از تکمیل تحقیقات و تودیع وثیقه 10 میلیارد تومانی، 26 آذر همان سال از اوین آزاد شد.
 
نهایتاً پس از 107 روز از بازداشت موقت مهدی هاشمی و آغاز رسیدگی به پرونده وی، دادستان تهران 20 دی سال 91 اعلام کرد که کیفرخواست پرونده اتهامی مهدی هاشمی صادر شده و این پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد.
 
پس از ارسال پرونده به دادگاه، ناصر سراج به عنوان قاضی پرونده، 15 اردیبهشت سال 92 را برای برگزاری جلسه محاکمه متهم تعیین کرد.
 
دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی در تاریخ یاد شده برگزار شد که متهم از دادگاه تقاضای استمهال کرد اما مشخص شد دلیل این استمهال مشکلات و ایرادات موجود در پرونده بوده است، بنابراین با دستور دادگاه و به منظور رفع نواقص به دادسرا بازگشت.
 
پس از گذشت دو ماه از ارجاع پرونده مهدی هاشمی به دادسرا، قاضی سراج در حاشیه جشن حمایت از زندانیان در جمع خبرنگاران اعلام کرد، این پرونده ایرادهای سنگینی دارد و همین مساله زمان رسیدگی را طولانی می کند.
 
28 مرداد سال گذشته قاضی محمد منصوری بازپرس پیشین شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه و سرپرست فعلی دادسرای ناحیه سه ونک (دادسرای ویژه زمین خواری) عهده دار انجام تحقیقات درباره پرونده مهدی هاشمی و رفع نواقص سنگین این پرونده شد.
 
با تعیین بازپرس، رفع نواقص این پرونده به طور رسمی آغاز شد و بنابر اعلام حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور، مهدی هاشمی 21 مهر ماه به منظور ارایه پاره ای توضیحات در دادسرا حضور یافت.
 
20 آبان سال 92 سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفتگی خود از دادسرا خواست نسبت به رفع نواقص پرونده مهدی هاشمی سرعت عمل بیشتری به خرج دهد.
 
محسنی اژه ای گفته بود که مردم توقع دارند برخی از پرونده های قضایی به سرعت رسیدگی شوند که توقع به جایی است و اگر از من هم بپرسند می گویم روند رسیدگی به این پرونده قدری طولانی شده است که امیدواریم دادسرا هر چه زودتر نواقص آن را برطرف کند.
 
در نهایت سخنگوی قوه قضاییه در شصت وچهارمین نشست خبری خود از رفع نقص پرونده مهدی هاشمی و ارسال آن به دادگاه انقلاب خبر داد و گفت: 11 یا 12 مرداد ماه برای محاکمه تعیین شده و قاضی پرونده نیز تغییر کرده است.
 
تغییر قاضی پرونده همان روز با واکنش مهدی هاشمی مواجه شد و این عمل را غیر قانونی خواند.

اخبار سیاسی - ایرنا