اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وکیل محمدرضا رحیمی: اعتراض می‌کنیم


وکیل‌مدافع محمدرضا رحیمی گفت که رای پرونده موکلش هنوز ابلاغ نشده، اما اگر آن چیزی باشد که آقای اژه‌ای مطرح کرده ‌اند، قطعا اعتراض می‌کنیم.

خبرگزاری ایسنا: وکیل‌مدافع محمدرضا رحیمی گفت که رای پرونده موکلش هنوز ابلاغ نشده، اما اگر آن چیزی باشد که آقای اژه‌ای مطرح کرده ‌اند، قطعا اعتراض می‌کنیم.

محمدرضا نادرd اظهار کرد: اگر صحبت‌های سخنگوی قوه قضاییه درباره رای پرونده موکلم درست باشد، طبیعی است که به رای صادره اعتراض خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، دادستانی تهران شنبه چهاردهم دی ماه سال ۱۳۹۲ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از محمدرضا رحیمی تحقیق به عمل آمده و او در حال حاضر با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تأمین آن، آزاد است.

محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری دوازدهم اسفندماه سال گذشته در پاسخ به سئوالی درباره صحت صدور قرار مجرمیت یکی از مسئولان دولت سابق در پرونده‌های بیمه و ارز و وجود 25 یا 29 عنوان اتهامی برای او، گفت: اصل موضوع صحیح است و قرار مجرمیت برای این فرد صادر شده است، اما از تعداد اتهامات مطلع نیستم و در صورت اطلاع هم نمی‌توانستم بیان کنم.

وی در نشست خبری روز دوشنبه - 10 شهریور ماه - سال جاری با اشاره به صدور رای پرونده محمدرضا رحیمی گفت که همان طور که قبلا گفته بودم از بیان جزییات یک حکم تا زمانی که قطعی نشده است، معذورم ولی حکم مربوط به این پرونده صادر شده، اما چون هنوز قطعی نیست آن را اعلام نمی‌کنیم، اما در حکم صادر شده برای وی حبس و جزای نقدی وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
اعتراض رضا رحیمی نسب (نماینده خرم آباد) به طرح قمرود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وکیل محمدرضا رحیمی: اعتراض می کنیم


وکیل 'محمد رضا رحیمی' معاون اول دولت دهم گفت: با اعمال ماده 18نسبت به رای دیوان عالی کشور اعتراض می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: وکیل 'محمد رضا رحیمی' معاون اول دولت دهم گفت: با اعمال ماده 18نسبت به رای دیوان عالی کشور اعتراض می کنیم.

«محمدرضا نادری» افزود: از آنجا که رای دیوان عالی کشور نسبت به موکل من صادر شد و به دادگاه های کیفری برگشت، با اعمال ماده 18 در هفته آینده نسبت به این رای اعتراض خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از لحاظ قانونی می توان اعمال ماده 18 کرد.

در ماده 18 آمده است: آراء قطعی دادگاههای عمومی و انقلاب، نظامی و دیوان عالی کشور جز از طریق اعاده دادرسی و اعتراض ثالث به نحوی که در قوانین مربوط مقرر گردیده قابل رسیدگی مجدد نیست مگر در مواردی که رأی به تشخیص رئیس قوه قضائیه خلاف بیّن شرع باشد که در این صورت این تشخیص به عنوان یکی از جهات اعاده دادرسی محسوب و پرونده حسب مورد به مرجع صالح برای رسیدگی ارجاع می شود.

 پرونده رحیمی در شعبه 76 کیفری استان تهران و به ریاست 'سیامک مدیر خراسانی' رسیدگی و رحیمی در این شعبه به 15 سال حبس و پرداخت دو میلیارد و 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.

با اعتراض رحیمی این پرونده به شعبه 11 دیوان عالی کشور رفت و این شعبه با تایید مجازات های رد مال و جزای نقدی، معاون اول دولت دهم را از 15 به 5 سال کاهش داد.

سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری 12 اسفند سال 92 در پاسخ به سوالی درباره صدور قرار مجرمیت یکی از مسئولان دولت سابق در پرونده های بیمه، ارز و وجود 25 تا 29 عنوان اتهامی گفته بود، اصل موضوع صحیح است و قرار مجرمیت برای این فرد صادر شده است.

همچنین حجت الاسلام محسنی اژه ای در نشست خبری 10 شهریور 93 از صدور رای بدوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران خبر داد و گفت: به دلیل قطعی نشدن رای از بیان جزییات آن معذور هستم.

'محسن افتخاری' سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا از تایید شدن بخش عمده ای از رای صادره بدوی در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: این پرونده به دادگاه های کیفری استان تهران برگشت.