اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وکیل فاطمه هاشمی: پرونده موکلم باید شاکی خصوصی داشته باشد



اخبار,اخبار سیاسی , فاطمه هاشمی

 

اخبار سیاسی - وکیل فاطمه هاشمی: پرونده موکلم باید شاکی خصوصی داشته باشد

وکیل فاطمه هاشمی گفت: تشکیل این دادگاه غیرقانونی است چرا که در این پرونده نیاز به شاکی خصوصی است اما هیچ شاکی خصوصی وجود ندارد.

به گزارش فارس، سید وحید ابوالمعالی پیش از ورود به دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه قبلی دادگاه به دلیل عدم حضور نماینده دادستان برگزار نشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در دادگاه تجدیدنظر متهم حاضر می‌شود گفت: وقتی قاضی تشخیص دهد که طرفین دعوا باید حضور داشته باشند از آنها دعوت می‌کنم.

ابوالمعالی با اشاره به اینکه قاضی تشخیص داده تا اظهارات متهم را بشنود و نماینده دادستان نیز کیفرخواست را قرائت کند گفت: اتهامات فاطمه مسخره‌ترین چیزی است که در رویه قضایی دیدم.

ابوالمعالی تصریح کرد: براساس اصل 8 قانون اساسی مردم در بحث امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اصل 84 قانون اساسی همه نمایندگان در برابر آحاد مردم مسئول هستند و مردم می‌توانند از آنها انتقاد کنند اما با تشکیل این پرونده جرم‌انگاری صورت گرفته در حالی که هرکسی حق دارد سوال کند.

وکیل فاطمه هاشمی خاطرنشان کرد: پرونده فاطمه آزمون بزرگی برای قوه قضاییه است که امیدواریم از آن سربلند بیرون بیاید و اگر روند رسیدگی به آن طولانی شده تقصیر نماینده دادستان است.

ابوالمعالی در ادامه با اشاره به اینکه جلسه دادگاه حتی به همین جا هم نباید می‌رسید گفت: اینکه موکل من به لاریجانی بگوید کاش مهدی برادر شما بود توهین است یا نشر اکاذیب؟

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد حکام ما سعه صدر نداشته باشد و با کوچک‌ترین انتقادی برآشفته شوند باید در اسلامیت جمهوری اسلامی شک کنیم.

وی در پایان گفت: تشکیل این دادگاه غیرقانونی است چرا که در این پرونده نیاز به شاکی خصوصی است اما هیچ شاکی خصوصی وجود ندارد.
اخبار سیاسی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
ناگفته های آیت الله هاشمی در مورد پرونده مهدی هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وکیل مکانی: اطلاعی از فیلم موکلم ندارم/ سوشا شاکی خصوصی ندارد



اخبار,اخبار ورزشی,سوشا شاکی

وکیل سوشا مکانی در خصوص اتفاقات رخ داده برای موکل خود گفت: متاسفانه جو عمومی به گونه‌ای شد که سوشا را روانه اوین کرد.

 بهنام علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در خصوص اتفاقات روی داده برای سوشا مکانی دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: متأسفانه ناخواسته این پرونده با چنین شکلی مطرح شد و ما تا روز چهارشنبه تنها منتظر نتایج تحقیقات می‌مانیم.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد روز چهارشنبه نتایج تحقیقات مشخص می‌شود، گفت: ما مستندات خود را ارائه کردیم و پلیس فتا نیز در حال پیگیری موضوع است.

وکیل سوشا مکانی با بیان اینکه پرونده موکل خود در شعبه 12 بازپرسی و در اختیار بازپرس حسن‌زاده قرار دارد، گفت: متأسفانه امروز آقای حسن‌زاده در مرخصی بودند و اگر ایشان حضور داشتند قطعاً کار سوشا به زندان اوین نمی‌کشید.

علی‌محمدی گفت: من دیروز ظهر دست سوشا را گرفتم و باهم به دادسرا رفتیم، متاسفانه پرونده قطوری برای وی درست شده؛ پس از حضور ما آقای حسن‌زاده دلایل و مدارکی را از ناجا خواست و آنها نیز مدارک را ارائه دادند که نشان داد موکل من بیگناه است اما متاسفانه امروز در غیاب بازپرس حسن‌زاده آقای قاسم‌زاده که سابقه بازداشت موقت سیاسی (مدیرعامل سابق پرسپولیس) را دارد پیگیر پرونده موکل من شد.

وی گفت: در این اتفاق 3 نفر نقش دارند که یکی از آنها یک هکر جوان بوده که تلگرام سوشا را هک کرده و 2 نفر دیگر که اقدام به انتشار اطلاعات شخصی موکل من کرده بودند.

وی در خصوص فیلمی که از سوشا مکانی در یک مهمانی منتشر شده است، گفت: من این فیلم را ندیدم اما اصلاً چیزی در مورد فیلم در پرونده سوشا مطرح نشده است.

علی‌محمدی با ابراز گلایه از اینکه باشگاه پرسپولیس هیچ حمایتی از مکانی نداشته است، گفت: سال‌ها پیش آقای پروین به دلیل یک اتفاقی که باعث شده بود چند نفر از بچه‌ها گرفتار شوند پای برهنه با 4 سند به کلانتری رفت و بچه‌ها را آزاد کرد.

وکیل سوشا مکانی با اشاره به اینکه به قرار بازداشت موقت اعتراض کرده است، گفت: الان اعتراض ما خیلی تاثیری ندارد چرا که باید منتظر نتیجه تحقیقات از سوی پلیس فتا باشیم.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه پرونده به شعبه 12 دادگاه کارکنان دولت ارجاع داده شده است، گفت: متاسفانه موضوعی مطرح شده مبنی بر اینکه سوشا شاکی خصوصی داشته است، من این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم و با قاطعیت می‌گویم عکس‌هایی که منتشر شده مربوط به موکل من نیست.

وکیل سوشا مکانی گفت: هنوز خبر بازداشت سوشا تائید نشده بود اما در باشگاه با بیرانوند در حال مذاکره بودند؛ معنای این حرکت چیست؟ آقای کاشانی پس از این اتفاق صحبت‌هایی کردند که من تنها می‌توانم برای ایشان ابراز تأسف کنم.

وی ادامه داد: بخشی از عکس‌ها خانوادگی و مربوط به نامزد سوشا مکانی بود که پدر نامزدش آمد و شهادت داد مابقی عکس‌ها هم مربوط به موکل من نیست اما آنها را به وی منتسب کردند.

علی ‌محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه جو عمومی به گونه‌ای شد که سوشا را روانه اوین کرد. در هر صورت تا نتیجه تحقیقات پلیس فتا نیاید تکلیف سوشا مشخص نمی‌شود.

وکیل مکانی گفت: در حق موکل من ظلم و اجحاف شده و اگر نتیجه تحقیقات به ضرر سوشا باشد وی همچنان در بازداشت موقت می‌ماند در غیر این صورت آزاد خواهد شد.

این وکیل دادگستری گفت: یکی از شانس‌های بزرگ ما در این پرونده این بود که بازپرس حسن‌زاده مسئولیت پرونده را بر عهده گرفت و اگر قرار بود آقای قاسم‌زاده مسئول پرونده باشد سوشا حداقل یک ماه بازداشت موقت می‌شد.

 

اخبار ورزشی - جام نیوز