اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ولخرج ترین گردشگران جهان را بشناسید!


بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی جهانگردی، گردشگران آلمانی با هزینه‌ای 84 میلیارد دلاری ولخرج‌ترین گردشگران جهان شناخته شدند.

خبرگزاری فارس: بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی جهانگردی، گردشگران آلمانی با هزینه‌ای 84 میلیارد دلاری ولخرج‌ترین گردشگران جهان شناخته شدند.

بر اساس این آمار، گردشگران آمریکایی با 79.1 میلیارد دلار در رده دوم و گردشگران چینی نیز با 72.6 میلیارد دلار در رده سوم پرهزینه‌ترین گردشگران جهان قرار گرفتند.

کم‌هزینه‌ترین گردشگران این فهرست بیست‌گانه را گردشگران نروژی و سوئدی تشکیل می‌دادند که به ترتیب با 16.3 و 15.8 میلیارد دلار در رده‌های نوزدهم و بیستم قرار گرفتند؛ هرچند جمعیت این دو کشور نیز در قرار دادن آن‌ها در این جایگاه تاثیر بسزایی داشت.

سازمان جهانی جهانگردی درآمد این صنعت در سال 2011 را بالغ بر هزار میلیارد دلار اعلام کرد که رکوردی تاریخی در این حوزه به شمار می‌آید.  


ویدیو مرتبط :
نظر گردشگران در قهرمانی والیبال جهان در لهستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ولخرج‌ترین گردشگران جهان را بشناسید



اخبار,اخبار اجتماعی ,ولخرج‌ترین گردشگران جهان

 

اخبار اجتماعی - ولخرج‌ترین گردشگران جهان را بشناسید

بررسی‌ها نشان می‌دهد، عربستانی‌ها در سال ۲۰۱۴ ولخرج ترین گردشگران جهان بوده‌اند.

بررسی‌های یک موسسه بین المللی فعال در حوزه صنعت گردشگری که مقر آن در شهر  لندن، پایتخت تنگلیس قرار دارد نشان می‌دهد که بررسی‌ها نشان می‌دهد که گردشگران عربستانی در سال گذشته  میلادی ولخرج‌ترین گردشگران جهان بوده‌اند.

بر اساس این گزارش گردشگران عربستانی در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴ میلیارد پوند در کشورهای دیگر هزینه کرده اند  که در این میان سهم انگلیس چشمگیر بوده،  این در حالی است که با توجه به حذف نیاز به ویزا برای سفر گردشگران چهار  کشور عربی امارات، عمان، قطر و کویت به انگلیس، از ماه‌ها قبل سیل گردشگران عرب به انگلیس سرازیر شده و پیش  ‌بینی می‌شود در ماههای آتی نیز با حذف نیاز به ویزا برای گردشگران عربستانی، تعداد گردشگران عربستانی این کشور  نیز افزایش چشمگیری یابد.
 
در این میان لندن شهر مورد علاقه گردشگران کشورهای عربی حوزه خلیج‌ فارس و به ویژه گردشگران عربستانی بوده و  در فصل تابستان بدلیل داشتن آب و هوای معتدل، به مقصد نخست گردشگران عرب تبدیل می شود.

اقلیت مسلمان انگلیس یکی از بزرگترین اقلیت‌های مسلمان ساکن غرب اروپا است و شهر لندن به یکی از مقاصد توریستی  نمونه در این زمینه تبدیل شد که خدمات خوبی را به گردشگران روزه‌دار ارائه می‌دهد و آنها در طول سفر احساس  آسایش و امنیت می‌کنند.

بر اساس برآوردها گردشگران عربستانی که تعداد آنها در سال گذشته میلادی حدود ۵ میلیون نفر بود در هر سفر به‌طور  متوسط ۴۵۰۰ پوند در انگلیس خرج می ‌کنند که ۶ برابر گردشگران کشورهای غربی است.

از سوی دیگر در این شرایط کشورهای مختلف و بویژه کشورهای غیر مسلمان در راستای توسعه گردشگری حلال سعی  دارند که شرایط مناسبی را برای گردشگران عربستانی که در بیشتر مواقع بصورت گروهی سفر می‌کنند، فراهم کنند که  از آنجمله می توان به نصب علائمی روی دیوار هتلها برای نشان دادن جهت قبله، جدول اوقات شرعی و آدرس مساجد  اشاره کرد.

همچنین در این گزارش گردشگران استرالیایی با هزینه کردن ۲۷۰۰ پوند در هر سفر و گردشگران چینی با  هزینه  کردن ۲۵۴۰ پوند در هر سفر در رتبه های بعدی ولخرج‌ترین گردشگران جهان قرار گرفتند.
اخبار اجتماعی - فارس