اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ولایتی خبر داد: احتمال پیوستن نفر چهارم به ائتلاف سه‌گانه/ افراد زیادی ابراز تمایل کرده اند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ولایتی خبر داد

احتمال پیوستن نفر چهارم به ائتلاف سه‌گانه / تبیین مبانی نظام اسلامی شرط ورود به ائتلاف

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان گفت: فردی که پایبند به نظام جمهوری اسلامی هم در قول و هم در فعل باشد می‌تواند به ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان بپیوندد.

به گزارش  فارس از مشهد، علی اکبر ولایتی ظهر امروز در بدو ورود به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در جمع خبرنگاران در ارتباط با هدف از سفر خود به مشهد مقدس اظهار کرد: هدف از سفر شرکت در شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بوده که به مدت دو روز در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: مجمع جهانی اهل بیت شورایی بین المللی است و نمایندگان مختلف از کشورهای اسلامی عضو در این جلسه حضور یافته و پیرامون موضوعات مربوط به جهان تشیع و پیروان اهل بیت(ع) به تبادل نظر می‌پردازند و تمام این موارد وسیله‌ای برای تشرف به آستان مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) است.

ولایتی با بیان اینکه در این سفر دیدارهای انتخاباتی در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی دارد، خاطرنشان کرد: احتمال پیوستن گزینه چهارم به ائتلاف 1+2 وجود دارد؛ تاکنون به ائتلاف سه‌گانه گزینه‌ای اضافه نشده اما هنوز احتمال پیوستن نفر چهارم منتفی نیست و کسی که شرایط ورود به این ائتلاف را داشته باشد می‌تواند به ما بپیوندد.

وی ادامه داد: نپیوستن فردی به ائتلاف سه گانه اصولگرایان به این معنا نیست که ما احتمال انتخاب فردی خارج از جمع سه نفری را به کلی منتفی می‌کنیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: افراد زیادی تمایل خود را برای پیوستن به ائتلاف سه گانه اصولگرایان مطرح کردند.

وی با اشاره به شرایط ورود به ائتلاف سه‌گانه تصریح کرد: اصولگرایی و اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی هم در قول و هم در فعل در راس شرایط پیوستن به ائتلاف 1+2 است؛ همچنین ائتلاف سه گانه اصولگرایان تاکید ویژه‌ای بر حضور افرادی با کارنامه درخشان همراه با رضایت آحاد ملت در طول خدمت خود به نظام جمهوری اسلامی دارد و بنابراین حضور افراد ذی‌صلاح در ائتلاف سه‌گانه منتفی نیست.

ولایتی یادآور شد: حضور در انتخابات چه به لحاظ رای دهنده و چه کاندیدا برای آحاد ملت ایران مجاز بوده و انگیزه شخصی بنده این است که هیچ افتخاری ارزنده‌تر از خدمت در محضر مقام معظم رهبری به عنوان مشاور ایشان در امور بین‌المللی نیست.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان اذعان کرد: وظیفه هر کسی است که در این حماسه سیاسی شرکت کند چرا که یکی از مهم‌ترین قله‌های مربوط به حماسه سیاسی انتخابات بوده و آحاد ملت باید با همه ظرفیت پای کار بیایند تا در آینده بتوانیم دولت قوی در خط انقلاب و پایبند به مبانی جمهوری اسلامی داشته باشیم./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
چرا زنان بعد از زایمان تمایل زیادی به رابطه جنسی ندارند ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نفر چهارم، ائتلاف ولایتی، حداد و قالیباف هم مشخص شد!



انتخابات ریاست جمهوری,اخبار انتخابات,ائتلاف 1+2 اصولگرایان

اگر چه هنوز ائتلاف 1+2 در بین خود به جمع بندی نرسیده است و بنا است که هر سه عضو این ائتلاف در انتخابات ثبت نام کنند تا بعدا تصمیم گیری در مورد نفر نهایی انجام شود ، اما یکی از  نزدیک به ائتلاف راست سنتی از حضور نفر چهارم و البته نفر تعیین کننده در این ائتلاف سخن گفته و نام حجت الاسلام خاموشی را به میان آورده است .

امیر محبیان در این باره و درباره دلایل آقای ولایتی برای تشکیل این ائتلاف گفته است که :

«توجه داشته باشید که ضلع پنهان و چهارم ائتلاف 3 گانه آقای خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی است. به نظرم  آقای ولایتی با شکل دهی به این ائتلاف سه نفره دو هدف را مد نظر داشته است.

اول اینکه دالانی را درست کند که از این دالان یک نفر بیرون بیاید. تصور دکتر ولایتی این است که او در قیاس با دو نفر دیگر ائتلاف، امکان جلب نظر مراجع و جامعتین و جبهه پیروان را بیشتر دارد. دوم اینکه آقای ولایتی می خواهد این شبهه را که در پازل آقای هاشمی بازی می کند، رفع کند.

در حقیقت ولایتی با نزدیکی به حداد عادل و قالیباف که وابسته به ایثارگران و رهپویان هستند و نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی موضع دارند، یک فرایند برای دفع شبهه نزدیکی به هاشمی رفسنجانی پدید می آورد.

نفر دیگر این ائتلاف آقای حداد عادل هستند. جامعه ایشان را بیشتر به عنوان چهره فرهنگی می شناسد تا سیاسی. غلبه چهره فرهنگی و دانشگاهی ایشان واضح تر است.

برداشت ایشان در مجموع این است که از ظرفیت اجرایی قالیباف و ظرفیت دیپلماتیک دکتر ولایتی برای خودش استفاده کند و با ظرفیت هایی که در خودش می بیند پیروز ائتلاف باشد.

از طرف دیگر قالیباف تصورش این است که در تهران محبوبیت و رای  بیشتری دارد. قالیباف از سال 84 ستادهایش را را بصورت stand by نگه داشته است و تصورش این است از این دالان پیروز بیرون خواهد آمد.

من تصور می کنم عنصر پیوند دهنده این سه نفر را باید در شخصیت چهارم و چهره ناپیدای این ائتلاف، یعنی آقای خاموشی جستجو کرد.در واقع اعضای ائتلاف به نحوی حکمیت آقای خاموشی را پذیرفته اند تا آقای خاموشی مدیریت خاصی را به انجام برسانند و صحنه را به گونه ای فراهم کنند که تنازعی بین شان فراهم نشود./تابناک