اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقوع 80 هزار سقط جنین عمدی در سال 94


رئیس اداره باروری وزارت بهداشت گفت: در سال ۹۱ از ۲۲۰ هزار سقط جنین در کشور ۱۰۰ هزار مورد بر اثر بیماری و ۱۲۰ مورد از روی عمد بوده و در سال گذشته در مطالعه‌ای دیگر مشخص شد 80 هزار مورد از سقط های جنین، عمدی بوده است.

خبرگزاری فارس: محمد اسلامی در نشست بررسی سیاست‌های جمعیتی در وزارت بهداشت گفت: نگرانی ما از آینده کشور در سالهای 1420 تا 1430 است و مشکل اصلی ما این است که از هر 10 زن، 19 فرزند به دنیا می آید در حالی که این میزان در دنیا به طور متوسط 21 فرزند است و اگر این روند در سالهای آینده وجود داشته باشد، رشد جمعیت به صفر می رسد.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت افزود: برنامه ریزی برای ارتقای نرخ باروری کلی نیازمند یک یا دو دهه زمان است و در سیاست های ابلاغی رهبری نیز شرایط و ساز و کار آن باید در برنامه ششم توسعه فراهم شود بنابراین نگاه بلند مدت مقام معظم رهبری به این مسئله وجود دارد.

اسلامی ادامه داد: نرخ باروری کلی 1.4 درصد در آلمان و روسیه است در این کشورها سیاستهای تشویقی و انگیزشی زیادی اجرا می کنند چون مردم به سرعت رفتار باروری خود را تغییر نمی دهند.

وی در مورد حذف خدمات بهداشت باروری در مراکز بهداشت،گفت: به هیچ عنوان چنین خدماتی حذف نشده زیرا با بند 4 سیاست های ابلاغی مبنی بر اعتلای سلامت باروری و فرزندآوری مغایرت دارد و کماکان این خدمات با کیفیت و برنامه ریزی بهتری به مردم ارائه می شود.

وی در خصوص میزان سقط جنین در کشور گفت: بررسی‌های زیادی شده فاصله دو بررسی حدود 18 سال است و روش آنها متفاوت است در سال 91 در مطالعه ای مشخص شد که از 220 هزار سقط جنین در کشور 100 هزار مورد آن بر اثر بیماری و 120 مورد نیز با اعلام بیمار و از روی عمد بوده و در سال 94 نیز مطالعه انجام و مشخص شد که 80 هزار مورد از سقط های جنین عمدی بوده است.

رئیس اداره باروری وزارت بهداشت در مورد دادن وسایل پیشگیری از بارداری گفت: این وسایل به صورت رایگان به زوجینی در تمام نقاط کشور داده می شود که بارداری برای آنها یا فرزندانشان خطرساز باشد.


ویدیو مرتبط :
همه چیز در رابطه با سقط جنین و اینکه جنین از هفته چندم زنده می ماند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

220 هزار سقط جنین بدون مجوز در سال 91



اخبار,اخبار اجتماعی , سقط جنین

 

اخبار اجتماعی - 220 هزار سقط جنین بدون مجوز در سال 91

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 220 هزار سقط جنین غیرقانونی در سال 1391 به ثبت رسید که این موضوع به بررسی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر «علی اکبر سیاری» روز دوشنبه در همایش رویکردهای جدید جمعیتی، در عین حال بر ضرورت اجرای برنامه های باروری سالم اشاره و تاکید کرد: خدمات باروری سالم برای گروه های مختلف سنی باید تداوم یابد.

وی گفت: دو سوم زنان پس از 30 سالگی به فرزند آوری تمایلی ندارند و پس از سن مشخصی نیز به کنترل بارداری تمایل دارند.
اخبار اجتماعی - ایرنا