اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقوع پرهزینه‌ ترین فجایع تاریخ در سال 2011


هزینه اقتصادی فجایع طبیعی در سال 2011 كه حدود 380 میلیارد دلار برآورد شده و بیشتر به دلیل زلزله در ژاپن و نیوزیلند بوده است،.

ایسنا : هزینه اقتصادی فجایع طبیعی در سال 2011 كه حدود 380 میلیارد دلار برآورد شده و بیشتر به دلیل زلزله در ژاپن و نیوزیلند بوده است،.

 بالاترین خسارت به بارآمده از بلایای طبیعی در تاریخ محسوب می شود.


مارگارتا وال استروم، نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل برای كاهش خطر بلایای طبیعی، در این زمینه اظهار كرد رقم مذكور دو سوم بالاتر از ركورد قبلی در سال 2005 كه طوفان كاترینا جنوب آمریكا را ویران كرده بود، است.

به گفته وی علاوه بر زلزله، وقوع سیل‌های بزرگ در تایلند و كشورهای دیگر نیز موجب خسارت گسترده ای شد.

با وجود هزینه افزایش یافته، مرگ و میر ناشی از بلایا به نسبت كاهش یافت زیرا كشورها در ایجاد سیستم‌های هشدار اولیه و تدابیر آمادگی، عملكرد بهتری پیدا كرده اند اما هزینه اقتصادی بلایای طبیعی به تهدید بزرگی برای برخی از كشورها مانند ژاپن تبدیل شده است.

نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل هشدار داد خطر بلایای طبیعی به دلیل تغییرات جوی، كاهش منابع طبیعی، استفاده نادرست از زمین و وخیم شدن مشكلات محیط زیستی، به طور فزاینده‌ای جهانی شده است.    


ویدیو مرتبط :
پرهزینه ترین هواپیمای تاریخ ساخته شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طبیعی ترین عکس های سال 2011 !


برترین عکس های طبیعت سال 2011 به انتخاب نشنال جئوگرافیک.