اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در مرز کرمان و هرمزگان



زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) سحرگاه امروز (جمعه) مرزهای دو استان کرمان و هرمزگان را به لرزه درآورد.

به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت 2 و 24 دقیقه و 49 ثانیه در 34 کیلومتری فاریاب استان کرمان و 69 کیلومتری فارغان استان هرمزگان به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین و در موقعیت ۲۸.۱۱ درجه شمالی و ۵۶.۹۳ درجه شرقی به ثبت رسیده است.

با وجود فاصله حدود 310 کیلومتری مرکز این زلزله از شهر بندرعباس، شدت آن به قدری بود که این شهر نیز برای چند ثانیه به لرزه درآمد.

پیش از این زلزله، زمین لرزه دیگری به قدرت 3.7 ریشتر در ساعت 23 و یک دقیقه پنجشنبه شب، منطقه فین در فاصله 47 کیلومتری شمال بندرعباس را تکان داد.
اخبار حوادث - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
لحضه وقوع زلزله 6 ریشتری آذربایجان شرقی (زلزله دوم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله ۴.۲ ریشتری در مرز خلیج فارس و هرمزگان



رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع زمین لرزه ۴.۲ ریشتری در مرز خلیج فارس و استان هرمزگان خبر داد و گفت: زلزله هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح جزییات این خبر گفت: ساعت 4:54 صبح امروز زمین لرزه ای با قدرت ۴.۲ ریشتر حوالی سوزا، مرز خلیج فارس و استان هرمزگان را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزاند.

چرخساز ادامه داد:خوشبختانه این زمین لرزه هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است.

وی به وقوع زمین لرزه ۴.۱ ریشتری در استان کرمان نیز اشاره کرد و یادآور شد: این زمین لرزه نیز در ساعت 17:50  اتفاق افتاد که خوشبختانه هیچ خسارت جانی و مالی را در پی نداشت.

  اخبارحوادث - باشگاه خبرنگاران