اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقتی Ariel Atom خودرویی واقعی می شود+تصاویر و قیمت



اخبار گوناگون - وقتی Ariel Atom خودرویی واقعی می شود+تصاویر و قیمت

شرکت های خودروسازی هر از چند گاهی خودرویی را وارد بازار می کنند که تنها برای نمایش قدرت ساخته شده است و ظاهر آن ها همانند خودروهای کارتینگ می ماند. نگاهی داریم به یک خودروی این چنینی که توسط یک طراح ایرانی به شاهکاری هنری تبدیل شده است

اگر از دنبال کنندگان صنعت خودرو در جهان باشید مطمئنا تا کنون نام خودروی Ariel Atom به گوشتان خورده است، این اتومبیل فوق العاده سریع به نحوی طراحی شده که قابلیت رانندگی در خیابان را ندارد.

یک طراح ایرانی الاصل معروف به نام فردیس رضوانی تصمیم گرفته تا این خودرو را به اتومبیلی برای استفاده افراد عادی تبدیل کند.

شرکت رضوانی در زمینه ساخت بدنه خودروهای لوکس فعالیت دارد و تعدادی از معروف ترین خودروهای جهان همانند Zenos E10 و Aston Martin DBC را طراحی کرده است.

این خودرو که ظاهر معمول بسیاری از اتوموبیل های لوکس و اسپرت روز را به خود گرفته است، در زیر بدنه خود موتور قدرتمند 4 سیلندری 2.4 لیتری توربو شارژ با قدرت 500 اسب بخار را پنهان کرده است.

این هیولای زیبا می تواند در عرض 2.7 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت دست یابد، زمانی دقیقا برابر با  Ariel Atom اصلی.

قیمت این شاهکار فنی و طراحی از 115 هزار دلار برای مدل ضیعف تر آغاز می شود و برای گران ترین مدل به 135 هزار دلار می رسد.

 

Ariel Atom,معروف ترین خودروهای جهان,جالبترین خودروهای جهان

 

Ariel Atom,معروف ترین خودروهای جهان,جالبترین خودروهای جهان

 

Ariel Atom,معروف ترین خودروهای جهان,جالبترین خودروهای جهان

 

Ariel Atom,معروف ترین خودروهای جهان,جالبترین خودروهای جهان

 

Ariel Atom,معروف ترین خودروهای جهان,جالبترین خودروهای جهان

 

Ariel Atom,معروف ترین خودروهای جهان,جالبترین خودروهای جهان

 

Ariel Atom,معروف ترین خودروهای جهان,جالبترین خودروهای جهان

 

Ariel Atom,معروف ترین خودروهای جهان,جالبترین خودروهای جهان

  مدل اصلی Ariel Atom بدون طراحی بدنه شرکت رضوانی

Ariel Atom,معروف ترین خودروهای جهان,جالبترین خودروهای جهان

 

Ariel Atom,معروف ترین خودروهای جهان,جالبترین خودروهای جهان

 

Ariel Atom,معروف ترین خودروهای جهان,جالبترین خودروهای جهان

 

اخبار گوناگون - بازارخبر


ویدیو مرتبط :
درگ ferrari 458 vs ariel atom

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام قیمت واقعی بنزین



 

 

 

اعلام قیمت واقعی بنزین

 

معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش ۵ برابری فروش بنزین آزاد از آغاز قریب الوقوع واردات گازوئیل به داخل کشور خبر داد و افزود: برای تکمیل طرحهای پالایشگاهی در مجموع به ۴۶ میلیارد دلار منابع مالی و اعتباری نیاز است.

به گزارش مهر، علیرضا ضیغمی دیروز در اولین نمایشگاه و کنفرانس بهینه سازی انرژی در تهران با تاکید بر اینکه با ساخت پالایشگاههای جدید و افزایش ظرفیت پالایشگاههای موجود ظرفیت پالایش نفت ایران به ۳.۳ میلیون بشکه در روز افزایش می یابد، گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۲۲۰ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در سطح پالایشگاههای کشور تولید می شود که بیش از ۶۷ درصد از این میزان سوخت مایع از طریق شبکه خطوط لوله منتقل می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی ۲۱ درصد از حمل فرآورده های نفتی از طریق ناوگان نفتکش جاده پیما ، حدود ۵ درصد از طریق راه آهن و مابقی از مسیرهای دریایی جابه جا می شود، تصریح کرد: برای افزایش ایمنی و پایداری انتقال سوخت مایع در سطح کشور قرار است وسعت شبکه انتقال فرآورده های نفتی با افزایشی ۵ هزار کیلومتری به حدود ۱۶ هزار کیلومتر برسد.

وی همچنین از افزایش ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع کشور به ۱۶ میلیارد لیتر خبر داد و افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت ۵ میلیارد لیتر ظرفیت جدید ذخیره سازی در سطح کشور در حال انجام است.

معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز قریب الوقوع واردات روزانه ۳ تا ۴ میلیون لیترگازوئیل برای افزایش موجودی سوخت ذخیره شده در نیروگاهها، بیان داشت: در حال حاضر مشکلی برای تامین گازوئیل کشور از محل تولیدات پالایشگاههای داخلی وجود ندارد .

ضیغمی با یادآوری اینکه هم اکنون ناوگان حمل و نقل حدود ۵۶ درصد سوخت مایع کشور را مصرف می کند، تبیین کرد: پس از حمل و نقل ، صنایع با سهم ۱۵ درصدی، خانگی و تجاری با ۱۹ درصد و صنایع کشاورزی با ۶ درصد بزرگترین مصرف کنندگان سوخت مایع در کشور هستند.

وی در تشریح مقایسه قیمت فرآورده های نفتی ایران در مقایسه با کشورهای حاشیه خلیج فارس توضیح داد: قیمت بنزین از حدود ۱۶ تومان از سال ۱۹۹۷ میلادی هم اکنون به ۱۰۰ تومان به ازای هر لیتر در کشور افزایش یافته است.

ضیغمی ادامه داد: اما قیمت یک لیتر بنزین در بازار خلیج فارس از ۷۰ تومان در سال ۱۹۹۷ میلادی در سال ۲۰۰۸ به حدود ۵۸۰ تومان افزایش پیدا کرد.

این مقام مسئول قیمت واقعی هر لیتر بنزین عرضه شده در داخل کشور را با احتساب هزینه های حمل و نقل و عوارض حدود ۷۰۰ تومان عنوان کرد و اظهار داشت: این در حالی است که در حال حاضر قیمت هر لیتر بنزین در ترکیه ۲ هزار و ۲۰۰ تومان، پاکستان ۸۰۰ تومان، افغانستان ۸۰۰ تا یکهزار تومان و روسیه یک هزار و ۱۰۰ تومان است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه هم اکنون قیمت هر لیتر گازوئیل در داخل کشور ۱۶۵ ریال است، تصریح کرد: اما هم اکنون قیمت هر لیتر گازوئیل در بازار فوب خلیج فارس به حدود ۳۸۰ تومان به ازای هر لیتر افزایش یافته است.

وی همچنین از نیاز به بیش از ۴۶ میلیارد دلار برای ساخت و تکمیل طرح های مختلف پالایشگاهی ، مخازن ذخیره سازی و خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی خبر داد و گفت: در برنامه چهارم توسعه در این بخش حدود ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار جذب شده است.

ضیغمی با اشاره به نیاز ۶.۳ میلیارد دلاری برای حفظ و نگهداشت تولید در پالایشگاههای موجود، تبیین کرد: تاکنون ۲.۱ میلیارد دلار منابع در برنامه چهارم جذب شده و مابقی این منابع باید در برنامه پنجم توسعه جذب شود.

وی همچنین از نیاز به ۱.۴ میلیارد دلار منابع برای تکمیل طرح های بنزین سازی پالایشگاههای موجود کشور خبر داد و افزود: در بخش اجرای طرحهای توسعه و بهینه سازی پالایشگاههای موجود نیز به حدود ۳ میلیارد دلار منابع مالی و اعتباری نیاز است.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه در صورت تکمیل طرحهای بهینه سازی پالایشگاههای موجود ۲۶ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین ایران اضافه می شود، تاکید کرد: همچنین اخیرا مذاکراتی با شرکت نیکو برای تامین منابع مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس انجام گرفته است که در صورت تکمیل این طرح هم روزانه ۳۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل تولید خواهد شد.

وی همچنین از افزایش تعداد جایگاههای سی ان جی به یک هزار و ۸۰۰ جایگاه تا پایان امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود یکهزار و ۳۷۰ جایگاه سی ان جی در سطح کشور فعال هستند که به زودی یکی از بزرگترین طرح های افزایش ظرفیت سی ان جی کشور در مراسم رسمی در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

ضیغمی همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط روزانه نزدیک به ۱۰ میلیون لیتر بنزین با نرخ نیمه یارانه ای در کشور توزیع شده است، تاکید کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته متوسط مصرف روزانه بنزین آزاد حدود ۲ میلیون لیتر در روز بوده است...../تحلیل:مهر