اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقتی ۵۰۰ هزار پدر و مادر می‌خوانند



اخبار,اخباراجتماعی,بی‌سوادی


 اخبار اجتماعی - وقتی ۵۰۰ هزار پدر و مادر می‌خوانند/ امسال طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد اجرا می‌شود

 رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور از اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان به عنوان یکی از طرح‌های مهم امسال یاد کرد و گفت: بر این اساس امسال بیش از ۳۶۴ هزار نفر از والدین بی سواد تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی باقر زاده در تبیین برنامه‌های جدید سازمان با اشاره به اجرای طرح باسواد کردن اولیا بی سواد دانش‌آموزان در سال جاری، گفت: در زمان تهیه این طرح با ۱۰۰ مدیر و کارشناس متخصص مشورت شده است.

باقرزاده، از پشتیبانی تمام امکانات و منابع برای اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: مشخصات تمامی اولیای بی سواد هر مدرسه در اختیار مدیر قرار گرفته و مدیران پس از بررسی فهرست برنامه‌ریزی لازم برای سوادآموزی آنان انجام دهند.

وی هدف گذاری سال جاری را با سواد کردن ۳۶۴ هزار نفر از والدین بی سواد دانست و گفت: احتمال افزایش این تعداد تا ۵۰۰ هزار نفر نیز وجود دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه از اجرای طرح باسواد کردن نوجوانان ۱۰ تا ۲۰ سال به عنوان جدیدترین طرح سازمان یاد کرد و اظهار کرد: این طرح که به امضای وزیر رسیده است تا چند روز آینده به مدیران کل استان‌ها ابلاغ می‌شود.

باقرزاده تصریح کرد: به منظور ایجاد جاذبه برای آموزش در این گروه‌ها مشوق‌هایی برای آموزش‌دهنده این گروه در نظر گرفته شده است که به ازای هر نفر ۱۰ درصد اضافه دریافتی علاوه بر سرانه سوادآموزی دریافت خواهند کرد. وی یادآور شد: اگر کودکی نیز به عنوان کودک کار شناخته شود به ازای ساعاتی که بر سر کار حاضر نمی‌شود رقمی معادل یک میلیون ریال برای ترمیم درآمد ماهیانه به صورت میانگین پیش‌بینی شده است.

 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به پیش بینی میانگین یک میلیون ریال برای کمک هزینه آموزشی نوجوانان دارای والدین بدسرپرست یا بی سرپرست، خاطرنشان کرد: برای آموزش‌دهندگان نوجوانان دارای معلولیت جسمی نیز به علت آموزش فرد در منزل، حق ایاب و ذهابی معادل یک میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
اخبار اجتماعی - خبرآنلاین
 


ویدیو مرتبط :
ماکت Death Star با ۵۰۰ هزار قطعه لگو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماز فرزند براى آمرزش پدر و مادر



 

 

این نماز دو ركعت است، در ركعت اوّل پس از سوره «حمد»، ده بار مى گویى:

 


رَبِّ اغْفِرْلى وَلِوالِدَىَّ وَ لِلْمُؤْمِنینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسابُ.


پروردگارا بیامرز مرا و پدر و مادرم و دیگر مؤمنان را در روزى كه حساب برپا شود

 

 

و در ركعت دوم پس از سوره حمد، ده مرتبه مى خوانى:

 


رَبِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ وَ لِمَنْ دَخَلَ بَیْتِىَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ


پروردگارا بیامرز مرا و پدر و مادرم و هركه در حال ایمان به خانه من درآید و هر مرد مؤمن و زن با ایمانى را

 


پس از سلام نماز نیز ده بار مى گویى:

 


رَبِّ ارْحَمْهُماكَمارَبَّیانى صَغیراً.

 

پروردگارا ترحم كن بر ایشان چنانچه پروریدند مرا در كودكى.