اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقتی مسافرت با هواپیما، ارزانتر از هزینه سفر درون شهری می شود



اخبار اقتصادی,خبر های اقتصادی,هواپیما

تاکنون این تجربه را داشته اید که رفتن به یک فرودگاه از پرواز در آنجا پر هزینه تر باشد؟ ولی این یک احساس نیست، تحقیق یک رسانه اروپایی نشان می دهد این اتفاقی معمولی در اروپاست، مگر اینکه در آلمان زندگی کنید.

به گزارش خبرآنلاین؛ یورونیوز در گزارشی هزینه های رفت و آمد به برخی از فرودگاه های اروپا را بررسی کرد و نتایج آن می تواند شگفت انگیز باشد.

به طور عجیبی هزینه حمل و نقل شهری برای رفت و آمد به فرودگاه ممکن است 8 برابر هزینه فرودگاه باشد. نگاهی کنیم به پرواز لندن به آمستردام یکی از شلوغ ترین پروازهای هوایی، هزینه بلیت لحظه آخری این پرواز از 79 یورو شروع می شود.

اگر مقایسه ای بر مبنا پول سفر بر کیلومتر داشته باشیم به این نتیجه می رسیم؛ در این پرواز هر کیلومتر 0.22 یورو هزینه دارد در صورتی که رفتن به فرودگاه هیترو لندن هر کیلومتر 1.87 دلار قیمت دارد و رفتن به فرودگاه آمستردام هم 0.97 دلار.

در پایان میزان پولی که شما برای حمل حمل و نقل سریع در این سفر می دهید حدود 46 یورو یعنی حدود نیمی از هزینه بلیت هواپیما است.

جایگزین های ارزان تر
شاید پوسترهای تبلیغاتی جذاب، مسافران را به استفاده از حمل و نقل سریع السیر جذب کند ولی گاهی استفاده از حمل و نقل عمومی 55 درصد ارزان تر است. برای مثال قطار بین آمستردام و فرودگاه فقط 3 دلار قیمت دارد.

رفتن به سوی آلمان
به نظر می رسد آلمان به شهروندانش اجازه می دهد تا با هزینه های کم در شهر رفت و آمد کنند. فرودگاه ترکیه هم با اختلاف نسبت به بقیه فرودگاه ها ارزان تر است.

نبرد زمان، مسافرت و هزینه
البته بسیاری از مردم معتقدند هزینه برای حمل و نقل سریع السیر به سبب زمانی که ذخیره می‌کند، ارزش دارد؛ البته در فرودگاه هیترو لندن با استفاده از حمل و نقل سریع السیر فقط می توان 10 دقیقه زمان ذخیره کرد. پس اگر زمان برای شما پول است بدانید که هزینه هر دقیقه 2.40 یورو است؛

 

اخبار اقتصادی,خبر های اقتصادی,هواپیما


اخبار اقتصادی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
مسافرت کم هزینه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر با هواپیما مسمومتان می کند!



سفر با هواپیما مسمومتان می کند!

 

نتایج مطالعات جدید نشان می دهند مسافران هواپیماهای خطوط هوایی پر رفت و آمد بیشتر در معرض خطر مسمومیت تشعشعات طولانی مدت خورشیدی ناشی از طوفانها یا شعله های خورشیدی قرار دارند تا دیگر خطرهای معمول یک سفر هوایی.

 

به گزارش مهر، محققان دریافته اند مسافران همیشگی پروازهای روزانه، در معرض آسیب تشعشعات کیهانی قرار دارند که به واسطه پرواز در ارتفاع معمولی بیش از 12 هزار متری، به سطح خطرناکی می رسد. متخصصان اخطار دادند این میزان آلودگی می تواند مسافران را در معرض ابتلا به انواع سرطان قرار دهد.

دانشمندان سازمان ناسا معتقدند زمین هر قرن یک بار در تیررس خطر شعله های خورشیدی قرار دارد، پدیده ای که می تواند بر روی زمین طوفانهای ژئومغناطیسی به وجود آورد. محققان لابراتوار "رادرفورد اپلتون" اخطار داده اند که شبکه های برق، رایانه ها، تلفنها، حمل و نقل، سیستم آبرسانی و تولید محصولات غذایی می توانند به واسطه این پدیده طبیعی به شدت آسیب ببینند.

دانشمندان دریافته اند کارکنان هواپیماها یکی از گروه های شغلی هستند که بیشترین میزان تشعشعات مضر کیهانی را دریافت کرده و نسبت به دیگر مشاغل و افراد مدت طولانی تری در معرض تابشهای کیهانی قرار دارند.

به دلیل اینکه سطح تابشهای خورشیدی طی قرن گذشته تا حد قابل توجهی کم بوده است، افزایش قدرت این امواج طی سالهای آینده می تواند برای سلامت انسانها بحرانی جدید را به وجود آورد.

بر اساس گزارش این مطالعه جدید، تابشهای کیهانی نه تنها بر روی عملکرد هواپیماهای مدرن تاثیر گذار خواهند بود بلکه سلامت مسافران و کارمندان هواپیما را نیز به خطر خواهد انداخت. این تابشها می توانند از اعماق فضا به میان اتمسفر زمین نفوذ کرده و به میزان تابشهای موجود ارتفاع معمول 12 هزار متری پرواز بیافزایند.

بر اساس گزارش تلگراف، همچنین از آنجایی که مسافران نسبت به کارمندان هواپیماها مدت زمان کمتری را در پرواز به سر می برند، کمتر در معرض خطر پرتوهای کیهانی قرار خواهند داشت و این کارمندان هواپیماها هستند که خطر ابتلا به انواع سرطان را به جان می خرند.../مهر