اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقتی ظریف اشتباه مترجم خود را تصحیح کرد



اخبار,ن سفر محمد جواد ظریف به لبنان


اخبار سیاست خارجی - وقتی ظریف اشتباه مترجم خود را تصحیح کرد

دیروز و در جریان سفر محمد جواد ظریف به لبنان، وزیر امور خارجه پس از آنکه تاج گلی بر مزار قربانیان انفجار اخیر روبروی سفارتخانه گذاشت، در جمع خبرنگاران حاضر  و در بخشی از سخنان خود گفت: «اندیشه تکفیری و تندروی، میان ایرانی، لبنانی، سوری و سعودی تفاوتی قائل نمی شود.»


به گزارش منبع حاضر در محل مصاحبه و شبکه  تلویزیونی المنار ؛ مترجمی که وظیفه ترجمه صحبت های  محمد جواد ظریف را به عربی بر عهده داشت، در ترجمه این بخش گفت: «الفکر التکفیری و التطرف لا یفرق بین لبنانی وایرانی وسوری» . وی کلمه  «سعودی» را در ترجمه عربی تکرار نکرد که با واکنش وزیر امور خارجه روبه رو شد.


ظریف ضمن یادآوری عبارت دقیق خود از مترجم خواست که جمله را صحیح ترجمه کند که در نتیجه مترجم فوق جمله را مجددا ترجمه و تکرار کرد.
اخبار سیاست خارجی - دیپلماسی ایرانی

 


ویدیو مرتبط :
آموزش زبان انگلیسی و تصحیح اشتباه زبان آموز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: مذاکره محرمانه‌ای با جان کری نداشته‌ام/ سخنان کری اشتباه ترجمه شده است



مذاکره ظریف و جان کری

ظریف: مذاکره محرمانه‌ای با جان کری نداشته‌ام/ سخنان کری اشتباه ترجمه شده است

وزیر خارجه ایران تاکید کرد که هیچ مذاکره محرمانه‌ای با وزیر خارجه آمریکا نداشته است.

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اظهارات منتشر شده از جان کری، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر این که مذاکرات محرمانه‌ای با ظریف دارد که نمی‌خواهد جزییاتش را منتشر کند، تصریح کرد: هیچ مذاکره محرمانه‌ای بین ما وجود نداشته است. یک جلسه در نیویورک داشته‌ایم و پس از آن نه تماس تلفنی بوده و نه مذاکره دیگری.

او با انتقاد از ترجمه اشتباه سخنان وزیر خارجه آمریکا افزود: متن سخنان جان کری را در مالزی دیده‌ام که در آن وی اشاره‌ای به مذاکرات محرمانه نمی‌کند.

سایت ایران هسته‌ای امروز نوشت: وزیر خارجه آمریکا گفت که هم اکنون در حال مذاکرات محرمانه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران است. /ایسنا