اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقتی روغن‌ زیتون تبدیل به سم می شود


کارشناسان تغذیه در چند مطالعه مختلف تاکید کردند که حرارت دادن روغن زیتون موجب تولید مواد شیمیایی سمی می‌شود که برای بدن خطرناک هستند.

خبرگزاری ایسنا: روغن زیتون ماده مغذی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است که سطح کلسترول خون را کاهش داده و به سلامت قلب و بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند.

روغن زیتون همچنین منبع طبیعی ویتامین E و حاوی اسیدهای چرب غیراشباع است اما به دلیل تولید مواد شیمیایی که در روند حرارت دیدن آن رخ می‌دهد کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند گزینه سالمتری مثل روغن «کلزا» را که در فرانسه اغلب استفاده می‌شود برای طبخ غذا جایگزین روغن زیتون کنید.

این روغن برای سرخ کردن ‌های ملایم مثلا برای سیب‌زمینی و سبزیجات گزینه خوبی است و جایگزینی مناسبی برای کره در غذاها است. این روغن در ماهیتابه به خوبی گرم می‌شود و خطری برای سلامت بدن به همراه ندارد.

به گزارش تلگراف، کارشناسان برای تهیه غذاهای متفاوت، روغن‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کنند. برای مثال برای غذاهایی که زیاد سرخ می‌شوند روغن نارگیل، برای سالاد روغن زیتون و برای پخت و پز با حرارت ملایم روغن کلزا و برای سالاد و انواع چاشنی‌ها، روغن کدو و روغن آووکادو را توصیه می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
‫صنعت روغن زیتون چیدن از درخت تا روغن کشی آن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشگیری از سرطان سینه با روغن زیتون



 

 

روغن زیتون

 

 

افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی می تواند مانع از ابتلای زنان به سرطان سینه شود.این یافته ها نشان می دهد روغن زیتون مدیترانه ای با یورش چند جانبه به تومورها، رشد آنها را متوقف کرده و موجب از بین رفتن سلول های سرطانی می شود. از این رو، روغن زیتون می تواند مانع از آسیب دی ان آ شود.

 

دانشمندان اسپانیایی از دانشگاه اوتونومای بارسلون با انجام آزمایش هایی بر روی موش ها نشان دادند روغن زیتون ژنی را خنثی می کند که رشد سلول های سرطانی سینه را بر عهده دارد.این روغن همچنین از دی ان آ در برابر آسیبی که می تواند به سرطان بینجامد پیشگیری می کند.

 

 

مجریان این طرح با تاکید بر اینکه فقط استفاده طولانی مدت از این روغن چنین تاثیراتی دارد، توصیه می کنند، روزانه ۵۰ میلی لیتر معادل ۱۰ قاشق چای خوری روغن زیتون باکیفیت را به رژیم غذایی خود بیفزایند.

 

 

یک محقق اسپانیایی دیگر نیز دریافته است که روغن زیتون علاوه بر از بین بردن خطر ابتلا به سرطان سینه ژنهای مرتبط با سخت شدگی عروق و بیماری قلبی را خاموش می کند.

 

 

پیش از این اثر حفاظتی رژیم غذایی مدیترانه ای در برابر بیماری هایی مانند سرطان، بیماری قلبی، آلزایمر و پارکینسون تایید شده بود..../تحلیل:irna.ir