اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقتی دانیل داوری پاپا نوئل می شود! +عکس


دروازه‌بان ایرانی اینتراخت برانشوایگ و هم‌تیمی‌هایش به استقبال سال نو میلادی رفتند.

فارس: دانیل داوری و هم‌تیمش‌هایش در فاصله 6 روز مانده تا شروع سال 2014 آن را به هواداران تبریک گفتند.

دروازه‌بان ایرانی و هم‌تیمی‌هایش در «بنری» که در صفحه نخست سایت باشگاه اینتراخت قرار گرفت، هر یک با در دست داشتن هدیه‌ای، خواهان سالی خوش و خوب برای دوستداران تیم سنتی بوندس لیگا شدند.



ویدیو مرتبط :
آهنگ پاپا نوئل برای کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فحاشی فیس‌بوکی به دانیل داوری +عکس


نخستین گام تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده‌سازی برای جام جهانی فوتبال با شکست برابر تیم نه چندان قوی گینه آغاز شد تا با همین یک شکست، منتقدان همیشه منتظر، فرصت را غنیمت بشمارند و از انتقادات تند و تیز خود را متوجه تیم ملی و تصمیمات سرمربی آن کنند. این ‌بار بهانه دنیل داوری است.

تابناک: نخستین گام تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده‌سازی برای جام جهانی فوتبال با شکست برابر تیم نه چندان قوی گینه آغاز شد تا با همین یک شکست، منتقدان همیشه منتظر، فرصت را غنیمت بشمارند و از انتقادات تند و تیز خود را متوجه تیم ملی و تصمیمات سرمربی آن کنند. این ‌بار بهانه دنیل داوری است.

حمله به دنیال داوری، از صفحات روزنامه‌ها تا صفحه فیس‌بوکنخستین گام تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده‌سازی برای جام جهانی فوتبال با شکست برابر تیم نه چندان قوی گینه آغاز شد تا با همین یک شکست، منتقدان همیشه منتظر، فرصت را غنیمت شمارند و ‌انتقادات تند و تیز خود را متوجه تیم ملی و تصمیمات سرمربی آن کنند؛ اما این ‌بار بهانه دنیل داوری است.

تصمیمات کارلوس کی‌روش در ایران منتقدان بسیاری دارد و همه آن‌ها منتظرند تا در یکی از‌‌ همان حوزه‌ها، کمیت کی‌روش لنگ بزند تا حسابی از خجالت مربی پرتغالی تیم ملی در‌آیند. برای آنها اصلا ‌اهمیتی ندارد که تیم ملی صد روز دیگر باید در جام جهانی حاضر باشد و در همین فرصت کوتاه ‌‌مانده، حمایت از تیم ملی مهم‌ترین و بهترین کاری است که یک ایرانی دلسوز می‌تواند انجام دهد. آن‌ها حتی برای اثبات حقانیت خود، حاضرند به صفحه فیس‌بوک یک بازیکن ملی‌پوش حمله کنند و با الفاظی رکیک، او را بنوازند تا روحیه‌ای دو‌چندان از حمایت‌های هم‌وطنانشان، راهی جام‌جهانی شود.

باید گفت، میدان دادن به بازیکنان ایرانی پرورش یافته در لیگ‌های اروپایی که با نگاهی نژادپرستانه از سوی برخی‌ها «دورگه» خطاب شدند، یکی از بزرگ‌ترین‌ کارهای کارلوس کی‌روش است که تقریبا به بزرگ‌ترین چالش او با منتقدان و رسانه‌ها بدل شده است. همه منتظرند تا از ناحیه این بازیکنان آسیبی به عملکرد تیم ملی برسد تا زبان به سخن بگشایند و بگویند مگر در ‌کشور استعداد کم داشتیم که به سراغ این «غریبه‌ها» رفتید و از «اجنبی‌پرست» بودن مربی فرنگی تیم ملی سخن بگویند؟!



همه این ادبیات زشت و سخیف در حالی به کار گرفته می‌شود که این گروه منتقدان در هنگام پیروزی‌ها و کامیابی‌های بزرگ تیم ملی ـ که در سایه درخشش این بازیکنان پدید آمده بود ـ زبان به کام گرفته بودند و سخنی نمی‌گفتند!

اما این‌ بار هم دریافت دو گل از سوی دنیل داوری در نخستین بازی تدارکاتی تیم ملی، موجب شده تا صفحات روزنامه‌ها و سایت‌ها پر شود از اظهار‌نظرهایی درباره کارکرد ‌ضعیف این دروازه‌بان و گوشزد کردن‌‌ همان تذکرات بالا به کی‌روش!

در این مرحله حتی دامنه اعتراضات و تحرکات بالا‌تر رفته و ایرانی‌های زیادی که پیش از این با حمله به صفحات فیس‌بوک ایوان زایتسف، مسی، فرنانداد لیما و خیلی‌های دیگر حماسه‌های بزرگی آفریده بودند، در یکی دو روز اخیر به صفحه فیس‌بوک دنیل داوری دروازه‌بان تیم ملی حمله کردند و حسابی از خجالت دروازه‌بان ایرانی تیم اینتراخت برانشوایگ درآمدند.

ایرانی‌های حاضر در این صفحه، ضمن به کار بردن الفاظ زشت و رکیک نسبت به داوری دروازه‌بان ایرانی جا مانده از تیم ملی را به وی یادآور شدند و او را غریبه‌ای خواندند که در تیم ملی ایران جایی ندارد.







همه این رویدادها در حالی است که کمتر از ۹۶ روز دیگر به آغاز جام‌جهانی فوتبال فرصت باقی است و در همه دنیا، هواداران تیم‌های ملی با راه‌اندازی کمپین‌های حقیقی و مجازی به راه‌های گوناگون در حال روحیه دادن به تیم ملی کشورشان هستند.

اینکه کی‌روش از چه گزینه‌ای در درون دروازه تیم ملی فوتبال ایران استفاده خواهد کرد، کاملا به نظر فنی او بستگی دارد و نظر فنی او مانند همه اقداماتش که ما را راهی جام جهانی کرده، باید برای ما محترم و پذیرفته باشد. به هر حال او مردی است که ما با اعتماد، هدایت تیم ملی کشورمان را به سپرده‌ایم؛ اما اینکه داوری‌‌ همان قدر حق دارد درون دروازه ایران بایستد که رحمتی و احمدی و دیگران موضوعی است که برخی ‌منتقدان پرشور باید درک کنند.

خلاصه آنکه فرصت حضور در جام جهانی کوتاه است و باید از همین فرصت کوتاه برای حمایت از ملی‌پوشان کشورمان بهر‌ه برد؛ بنابراین، خالی کردن پشت کاروانی که امید هفتاد و پنج میلیون ایرانی است، کمی دور از معرفت است.