اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقتی خطر از بیخ گوش دولتی ها رد می شود/ محمود احمدی نژاد از خطر استیضاح به سلامت گذشت



وقتی خطر از بیخ گوش دولتی ها رد می شود

محمود احمدی نژاد از خطر استیضاح به سلامت گذشت

محمود احمدی نژاد هرگز روزی را که برای پاسخگویی به صحن علنی رفت فراموش نخواهد کرد.مجلس هشتمی ها نیز پاسخ های طنز گونه و توهین آمیز رئیس دولت دهم را در تاریخ شفاهی خود ثبت کرده اند و از یاد نخواهند برد...

شفاف: محمود احمدی نژاد هرگز روزی را که برای  پاسخگویی به صحن علنی رفت فراموش نخواهد کرد.مجلس هشتمی ها نیز پاسخ های طنز گونه  و توهین آمیز رئیس دولت دهم را در تاریخ شفاهی خود ثبت کرده اند و از یاد نخواهند برد .

در این میان اما جنجال های رسانه ای بعد از ماجرای سوال و حرف و حدیث ها درباره طرح دوفوریتی اصلاح سوال از رئیس جمهور نیز  از یاد افکار عمومی نخواهد رفت.

حرف و حدیث هایی که هنوز ادامه دارد و منجر به تصمیم گیرهای جدید مجلس می شود.تصمیم هایی که اول تصویب می شود و دوباره رد می شود تا همچنان ماجرای سوال از رئیس جمهور در صدر اخبار باقی بمانند.

همین چند روز پیش بود که مجلس هشتمی ها، طرح 2 ماده‌ای اصلاح نحوه سؤال از رئیس‌جمهور را تصویب كردند كه به موجب آن در صورت ارسال شش سوال به قوه قضاییه، رئیس‌جمهور استیضاح می‌شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نمایندگان مجلس با 148 رای موافق، 20 رای مخالف و 14 رای ممتنع از 201 ، مصوب کردند در صورتی که تعداد سوالات ارسال شده به قوه قضائیه درباره یک رئیس جمهور در طرح سؤال به عدد 6 برسد، طرح استیضاح رئیس‌جمهور در دستور مجلس قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر موج ارسال شکایت ها به قوه قضایی اغاز شد و 4 شکایت برای ارسال به قوه قضاییه مورد تایید نمایندگان مجلس قرار گرفت.شکایت هایی که محور آن تخلفات یارانه ای دولت، تخلف از اصل 44 قانون اساسی ،توهین به مجلس  و برداشت شبانه از بانک ها بودند و می رفت تعداد به عدد 6 و استیضاح محمود احمدی نژاد نزدیک شود.

در همین حال بود که اتفاق جدیدی افتاد و در حالی که  چند روز از تصویب این ماده می گذشت، شورای نگهبان به آن ایراد گرفت تا از قانون مجلس حذف شود.

در این بین مجلس هم برای به کرسی نشاندن طرح خود پافشاری نکرد تا به راحتی خطر از بیخ گوش رئیس دولت دهم بگذرد و کار به استیضاح نرسد.

روز گذشته نمایندگان مجلس طرح اعاده شده اصلاح مواد 196 و 197 آئین‌نامه داخلی مجلس از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داد و به منظور تعیین نظر آن شورا، با اصلاحاتی به تصویب رساندند.

وکلای ملت در ماده 2 طرح مذکور که ماده 197 آئین نامه داخلی مجلس را اصلاح می‌کرد، تبصره 2 این ماده را با 125 رای موافق، 15 رای مخالف و 17 رای ممتنع، حذف کردند تا به این ترتیب ماجرای استیضاح محمود احمدی نژاد منتفی شود.

بهارستان نشنیان همچنین با تذکرات شورای نگهبان در زمینه ماده یک این طرح نیز موافقت کردند که بر این اساس مقرر شد پس از ارسال سؤال یا سؤالات از رئیس جمهور امکان کاهش امضاها سبب خروج از دستور نمی‌شود.

هر چند با این اوصاف به نظر می رسد ماجرای سوال از رئیس جمهور تا پایان حیات مجلس هشتم ادامه دار خواهد بود اما  به این ترتیب بود که در نهایت پرونده استیضاح محمود احمدی نژاد حداقل تا پایان حیات مجلس هشتم بسته شدو دولتی ها نفس راحتی کشیدند./شفاف


ویدیو مرتبط :
خطر از بیخ گوش مسافران گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما: از نامه 47 سناتور جمهوریخواه به مقامات ایرانی شرمسار شدم/ خطر استیضاح وزیر صنعت از بیخ گوش «نعمت‌زاده» گذشت (کاریکاتور)



 اوباما: از نامه 47 سناتور جمهوریخواه به مقامات ایرانی شرمسار شدم

اخبار,اخبارسیاسی,کاریکاتور


 خطر استیضاح وزیر صنعت در سال 93 از بیخ گوش «نعمت‌زاده» گذشت

اخبار,اخبارسیاسی,کاریکاتور

 

اخبار اجتماعی - قانون