اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقتی باهنر معنی حرف‌هایش را نمی‌داند!



اخبار,اخبار سیاسی, باهنر

 

 اخبارسیاسی  - وقتی باهنر معنی حرف‌هایش را نمی‌داند!

باهنر دیروز محمد فرهادی، پنجمین وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم را اصلاح‌طلبی خوش‌خیم نامیده بود .استفاده از این ادبیات برای سیاستمداران یا اصلاح‌طلب ستیزان تمام عیار امری ناشناخته و پدیده غریبی نیست اما وقتی این جملات از سوی سیاستمداری كه سال‌هاست مواضع و رفتارش در میان اصولگرایان سنتی برای رفیق و رقیب‌اش عیان است كمی عجیب به نظر می‌آید.

 روزنامه اعتماد نوشت: محمدرضا باهنر چهره شناخته شده اصولگرایان بازهم از واژگان «خوش‌خیم و بدخیم» برای تقسیم‌بندی اصلاح‌طلبان استفاده كرد تا مشخص شود كه در ذهن این سیاستمدار كهنه كار، اصلاح‌طلبان به مثابه سرطان هستند.

او دیروز محمد فرهادی، پنجمین وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم را اصلاح‌طلبی خوش‌خیم نامیده بود. او سال ٩١ و پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری هم با استفاده از ادبیاتی خارج از عرف گفته بود كه «باید مواظب اصلاح‌طلبان خوش‌خیم و بدخیم باشیم كه دوباره نخواهند با ساختارشكنی بحرانی برای كشور ایجاد كنند.» باهنر اگرچه پس از بیان این جملات و در پاسخ به روزنامه اعتماد كه از او پرسیده بود؛ چرا اصلاح‌طلبان را به خوش خیم و بدخیم تقسیم بندی می‌كنید، گفته بود: «همین است دیگر، خوش‌خیم‌ها را باید نگه داشت. یك موقع می‌گوییم كسی گوشتش نپز است یكی بپز است. با آن كسی كه چنین است باید كار كرد. واژه‌ها را كاری نداشته باشید.»

استفاده از این ادبیات برای سیاستمداران یا اصلاح‌طلب ستیزان تمام عیار امری ناشناخته و پدیده غریبی نیست اما وقتی این جملات از سوی سیاستمداری كه سال‌هاست مواضع و رفتارش در میان اصولگرایان سنتی برای رفیق و رقیب‌اش عیان است كمی عجیب به نظر می‌آید. این تعجب از آن جهت دوچندان می‌شود كه محمدرضا باهنر طی دو- سه سال اخیر از جمله اصولگرایانی بوده كه همواره بر از سر‌گیری فعالیت سیاسی اصلاح‌طلبان تاكید كرده و در خلوت و جلوت خواستار بازیگری اصلاح‌طلبان در فضای سیاسی كشور شده است.

محمدرضا باهنر كسی است كه در این دو سال اخیر با گفتن جملاتی همچون؛ «هیچ كدام از جناح‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب به تنهایی توان اداره مطلوب كشور را ندارند»، «نیاز است هر دو جناح در كشور بمانند و ‏امكان حذف هیچ كدام وجود ندارد.»، «خواهش می‌كنیم اصلاح‌طلبان بیایند.» یا «نیاز است هر دو جناح در كشور بمانند و ‏امكان حذف هیچ كدام وجود ندارد. كما اینكه در ٣٠ سال گذشته دیدیم هر یك ‏از این احزاب تا محاق نیز رفتند اما دوباره جان گرفتند و به صحنه ‏بازگشتند.» نشان داده بود كه معتقد به توازن در فضای سیاسی كشور است.

شاید همین مواضع او بود كه باعث شد تا پایداری‌ها بارها باهنر را به عنوان یكی از ساكتین حوادث٨٨ معرفی كنند و بر او بتازند. حالا پرسش اصلی این است كه چرا این سیاستمدار كهنه‌كار از ادبیاتی خارج از عرف برای تقسیم بندی اصلاح‌طلبان بهره می‌گیرد؟ آیا اصلاح‌طلبی از منظر او بیماری لاعلاج سرطان است كه باید به خوش‌خیم و بدخیم تقسیم شود؟ آیا حرف‌های باهنر مبنی بر ضرورت حضور اصلاح‌طلبان در سپهر سیاسی ایران یك تاكتیك بوده است یا آنكه واقعا دبیر كل امروز جبهه پیروان معتقد است كه تغییر موضع‌گیری و هر روز، چیزی گفتن اهمیتی ندارد؟

«اصطلاح خوش‌خیم و بدخیم برای بیماری سخت سرطان ورشد بی‌رویه سلول‌ها به كار می‌رود رشد بی‌رویه‌یی كه دیگر در كنترل سیستم بدن نیست، حال می‌تواند خوش‌خیم باشد و منجر به از بین رفتن بدن نشود یا اینكه بدخیم باشد و بدن را از پای درآورد.» اصطلاح خوش‌خیم دلالت بر یك بیماری خفیف و غیرپیشرونده دارد و شاید منظور باهنر از اینكه محمد فرهادی، اصلاح‌طلب خوش‌خیمی است به این معنا باشد كه او در صورت رای اعتماد، غیر پیش‌رونده خواهد بود اما باز هم اصولگرایان نسبت به این اصلاح‌طلب خوش‌خیم هم باید هوشیار باشند.

 

هر چه هست اصلاح‌طلبان امیدوارند محمدرضا باهنر كه این روزها بر صندلی مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در جبهه پیروان تكیه زده است همچون آن مجتهد سیاستمدار، از ادبیاتی اخلاقی و گفتاری منصفانه برای تفسیر و تعبیر جناح رقیب سیاسی خود وام بگیرد كه ادب مرد به از دولت اوست. هر چه هست باید به انتظار نشست و دید محمد رضا باهنر درباره مواضع سینوسی خود در قبال اصلاح طلبان چه خواهد گفت؟

 

 اخبارسیاسی - اعتماد


ویدیو مرتبط :
وقتی طوطی مادر با بچه هایش حرف می زند!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این مجری حرف هایش را با کسی هماهنگ نمی کند!


خوش چهره، خوش لباس و خوش صحبت. در سیمای جمهوری اسلامی ایران مجری هایی که بشود با این واژه ها توصیف شان کرد زیاد نیستند.