اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وعده کاهش قیمت مرغ



 

 

وعده کاهش قیمت مرغ

 

 

از امروز قیمت مرغ در بازار روند کاهشی به خود خواهد گرفت، چرا که وزارت بازرگانی توزیع گسترده مرغ با قیمت مصوب را تدارک دیده است و این افزایش عرضه، باعث کاهش قیمت مرغ خواهد شد.

 


رییس سازمان بازرگانی استان تهران گفت: با توزیع گسترده گوشت مرغ از امروز در محل های تعیین شده، قیمت مرغ کاهش می یابد، این درحالی است که برنامه تنظیم بازار تا پایان فروردین ماه ادامه می یابد.

 


عباس قبادی در گفتگو با خبرنگار مهر از تداوم توزیع گسترده میوه، گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار خبرداد و گفت: از امروز قیمت مرغ در بازار روند کاهشی به خود خواهد گرفت، چراکه وزارت بازرگانی توزیع گسترده مرغ با قیمت مصوب را تدارک دیده است و این افزایش عرضه، باعث کاهش قیمت مرغ خواهد شد.

 


رییس سازمان بازرگانی استان تهران افزود: در روزهای ابتدایی سال جاری، قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار از ۲هزار و ۷۹۰ تومان به ۲ هزار و ۷۷۰ تومان کاهش یافته است و پیش بینی می شود با توزیع گوشت مرغ از امروز، قیمتها کاهش بیشتری داشته باشد.

 


وی تصریح کرد: همچنین توزیع گوشت مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۲ هزار و ۲۵۰ تومان کماکان ادامه دارد، ضمن اینکه گوشت گوساله نیز بسته به کیفیت بین ۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت گوسفندی نیز به مبلغ ۱۰ هزار تومان کماکان توزیع خواهد شد.

 


به گفته قبادی، تا زمانیکه بازار به شرایط مطلوب برسد، کار توزیع گسترده میوه و گوشت قرمز و مرغ ادامه خواهد داشت. در این راستا با اتحادیه ها، تعاونی های مصرف محلات، فروشگاههای زنجیره ای و میادین میوه و تره بار برای توزیع هرچه گسترده تر این اقلام مذاکراتی صورت گرفته است.

 


وی اظهار داشت: در این رابطه مراکز توزیع مرغ منجمد افزایش خواهد یافت. البته باید توجه داشت که بازار نسبت به دوران قبل از عید، تقاضای کمتری دارد و به همین نسبت، عرضه نیز باید کاهش یابد، اما این اطمینان وجود دارد که متناسب با نیاز بازار و مردم، اقلام ذخیره شده توزیع می گردد.

 


به گفته این مقام مسئول در سازمان بازرگانی استان تهران، توزیع سیب و پرتغال در میادین میوه و تره بار نیز کماکان ادامه خواهد یافت.

 


قبادی خاطرنشان کرد: در دو روز پایانی تعطیلات عید نوروز نیز توزیع گسترده مرغ صورت گرفته است، ضمن اینکه کار توزیع گسترده اقلام پروتئینی و میوه همچنان ادامه خواهد یافت.

 


وی بازار شب عید سال ۸۹ را یکی از بیادماندنی ترین ایام به لحاظ تنظیم مطلوب بازار دانست و گفت: وزیر بازرگانی حساسیت ویژه ای بر روی تنظیم بازار از خود نشان می دهند و بر همین اساس نیز، موضوعات را به شدت دنبال می کند.

 

 


ویدیو مرتبط :
دلایل افزایش قیمت پیاز و وعده مسیولان برای کاهش قیمت آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وعده کاهش قیمت مرغ تا چند روز دیگر



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت مرغ

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت جوجه یک روزه را دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار عنوان کرد و گفت: قیمت منطقی فروش هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار مصرف 6800 تا 7000 تومان است که تا چند روز آینده بازار آن متعادل می‌شود.

عباس والوزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ثبات قیمت به معنای قیمت متعادل نیست و قیمت مطلوب از ثبات آن به دست نمی‌آید، چراکه قیمت مطلوب یک محصول، زمانی است که براساس هزینه‌های تمام شده و رعایت مصلحت و منافع مصر‌ف‌کننده تعیین شده باشد.

وی با اشاره به هماهنگی و همکاری تنگاتنگ مسئولان دولتی اعم از ستاد تنظیم بازار، شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان با مرغداران افزود:‌ علت افزایش قیمت مرغ، صادرات آن نیست چراکه طی 10 ماهه گذشته نهایتا 55 هزار تن گوشت مرغ به کشورهای مختلف صادر شده است که در میان دو میلیون تن تولید این محصول عددی به حساب نمی‌آید.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: به نظر می‌رسد علت افزایش قیمت گوشت مرغ در هفته‌های اخیر، افزایش قیمت جوجه یک روزه و کاهش جوجه ریزی بوده است که با سیاست‌های شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت جهاد کشاورزی، تا چند روز آینده بازار گوشت مرغ متعادل می‌شود.

عرضه مرغ 6000 تومانی در استان‌ها
والوزی خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته تا کنون مرغ منجمد شرکت پشتیبانی امور دام به قیمت کیلویی 5800 تا 6000 تومان در میادین میوه و تره‌بار و مراکزی که سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان‌ها معرفی کرده‌اند، عرضه شده است.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در این راستا انجام شده عرضه گوشت مرغ منجمد شرکت پشتیبانی امور دام در بورس کالای محصولات کشاورزی بود که توانستیم حدود هزار تن از این محصول را به قیمت 4500 تا 5500 تومان (براساس تاریخ انقضاء) عرضه کنیم.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد: با توجه به شرایط تولید، بازار گوشت مرغ تا چند روز آینده متعادل می‌شود و هیچ نگرانی بابت تولید و تامین بازار داخلی نداریم.
اخبار اقتصادی - ایسنا